تاریخ انتشار: 1400/12/21 13:06
کد خبر: 24708

شرایط کسب جایزه توپ طلا تغییر کرد

جایزه «توپ طلا» که به بهترین فوتبالیست سال جهان اعطا می‌شود با تغییرات زمانی و محتوایی بسیاری روبه‌رو شده که همین امر احتمال کسب مجدد توپ طلا توسط «مسی» را کمرنگ می کند.
شرایط کسب جایزه توپ طلا تغییر کرد

جایزه توپ طلا قرار است پس از پایان یک فصل فوتبالی اعطا شود نه مطابق گذشته پس از یک سال تقویمی، تغییری که به دنبال انتقادهای ابراز شده به دوره قبلی توپ طلا اعمال شد.

بخش ورزشی تارنمای اسپانیایی «ال پاییس» درباره این خبر و سایر تغییرات مراسم اعطای جایزه توپ طلا نوشت: نسخه بعدی «توپ طلا» ارزیابی‌ها را تغییر می‌دهد به این معنا که عملکرد بازیکن در هر فصل فوتبالی و نه در سال تقویمی مدنظر قرار خواهد گرفت. پیش از این در قانون اعطایی توپ طلا، عملکرد بازیکن در یک سال کامل در نظر گرفته می‌شد.

تارنمای ال پاییس با اشاره به اینکه در نسخه جدید، تعداد آرای خبرنگارانی که رای می‌دهند هم کاهش خواهد یافت؛ نوشت: این موضوع شامل مجله فرانس فوتبال می‌شود که حدود ۶۵ سال است به بهترین بازیکن فوتبال این جایزه را اعطا می‌کند.

به گزارش این تارنمای اسپانیایی، این تغییرات پس از آن صورت می‌گیرد که برگزارکننده جام به دلیل اعطای توپ طلای ۲۰۲۱ به لیونل مسی که هفتمین توپ در دوران حرفه‌ای خود را دریافت کرد مورد انتقاد قرار گرفت زیرا به اعتقاد بخش عظیمی از هواداران فوتبال، روبرت لواندوفسکی بالاتر و بهتر از مسی بود.   

تارنمای ال پاییس در بخشی دیگر با اشاره به اینکه تغییرات دوره ارزیابی بهترین بازیکن در پایان فصل یعنی در ژوئیه- اگوست خواهد بود یادآور شد: این موضوع منجر به این می شود که جام جهانی قطر در دسامبر ۲۰۲۲ در حساب جوایز امسال لحاظ نشود. ضمن اینکه دوره ارزیابی کنونی، سال ۲۰۲۱-۲۲ خواهد بود که با مسابقات قهرمانی زنان اروپا که بین ۶ تا ۳۱ ژوئیه در تابستان آینده برگزار می‌شود به پایان می‌رسد. به این ترتیب از اهدای جایزه به بهترین بازیکن به مدت دو و نیم فصل جلوگیری می‌شود.

این تارنمای اسپانیایی درباره تغییر معیارهای رای دادن به یک بازیکن هم توضیح داد: مجله فرانس فوتبال بنا دارد معیارهای «عملکرد فردی و قاطع» بازیکن را به ارزیابی ها بیافزاید با این روند، بازیکنانی که دارای تاریخچه ضعیفی هستند حذف می شوند تا راه را برای بازیکنان با تجربه باز شود.

ال پاییس در مورد تغییرات رای دهی خبرنگاران هم نوشت: در این دوره، تعداد خبرنگارانی را که می توانند رای دهند محدود می‌شود. روزنامه نگاران رای دهنده از هر کشور یک نفر خواهد بود که به این ترتیب تعداد ۱۷۰ نفر فعلی به ۱۰۰ نفر کاهش می‌یابد. ضمن اینکه در توپ طلای زنان، تنها ۵۰ روزنامه‌نگار متخصص می‌توانند رای دهند.

بنابراین گزارش، ضمن اصلاح معیارهای نامزدی، لیست نامزدها نه تنها توسط روزنامه نگاران فرانس فوتبال و اکیپ ایجاد و معرفی می‌شود بلکه دیدیه دروگبا سفیر توپ طلا هم در این کار دخیل است. ضمن اینکه برای جایزه مردان، «تروونگ آنه انگوک» ویتنامی هم خواهد بود که در رای خود پنج بازیکن برتر آخرین توپ طلا را ردیابی می‌کند و برای زنان، «کارولینا هالواچوکا» خواهد بود.

با این تغییرات مهم ایجاد شده در دوره بعدی توپ طلا، کسب مجدد آن برای مسی بسیار دشوار خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ekblv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تصمیم لیونل مسی در مورد آینده قطعی شد