تاریخ انتشار: 1400/12/24 11:14
کد خبر: 24610

آمار و ارقام استقلال و پرسپولیس با این داور

داور 43 ساله اهل شهرری از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال به عنوان داور مصاف حساس استقلال و پرسپولیس معرفی شد.
آمار و ارقام استقلال و پرسپولیس با این داور

ساعتی پیش سایت فدراسیون فوتبال با اعلام رسمی فهرست داوران هفته‌ی بیست و سوم لیگ برتر را اعلام کرد و در بین اسامی اعلام شده، گمانه‌زنی روزهای گذشته برای قضاوت دربی تایید شده و مسئولیت داوری در این مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز به سیدمهدی سیدعلی سپرده شد.

سیدعلی که در کنار پیام حیدری، حسین زاهدی‌فرد و اشکان خورشیدی گزینه‌های قضاوت در دربی 98 بودند، سرانجام توانست نظر کمیته داوران را جلب کند و برای نخستین‌بار در دوران داوری‌اش مسئولیت قضاوت در مهم‌ترین بازی سال فوتبال ایران را عهده‌دار شد.

این داور 43 ساله که از دومین دوره لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران مشغول به قضاوت شده و در جمع داوران حاضر در لیگ برتر، باتجربه‌ترین و کهنه‌کارترین داور لیگ به شمار می‌رود، برای نخستین‌بار است که در دوران 20 ساله داوری خود قضاوت در شهرآورد پایتخت را تجربه می‌کند.

سیدمهدی سیدعلی که خارج از ساختار داوری در شهرداری تهران در کسوت معاون فنی و اجرایی سازمان ورزش مشغول به فعالیت بوده، تاکنون بیش از 200 بار در لیگ برتر فوتبال ایران قضاوت کرده و شاید مهم‌ترین قضاوت او را بتوان سوت زدن در فینال جام حذفی در فصل 1395-1396 دانست که نبرد میان تراکتور تبریز و نفت تهران را قضاوت کرد و در آن مسابقه تراکتور قهرمان شد.

 
 

نکته‌ی جالب‌توجه درباره داور دربی 98، این‌که او در 5 فصل گذشته (در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام) برای هر کدام از تیم‌های استقلال و پرسپولیس 12 قضاوت داشته است؛ پرسپولیس در 12 بازی خود با قضاوت سیدعلی، 10 پیروزی و 2 تساوی را به دست آورده و شکستی را متحمل نشده و در مقابل، استقلال با 7 برد، 4 تساوی و 1 باخت از دیدارهایش با قضاوت سیدمهدی سیدعلی خارج شده است.

محمدرضا منصوری، فرهاد مروجی و محمدحسین زاهدی فرد کمک‌های سیدمهدی سیدعلی در قضاوت دربی 98 هستند و این داور باتجربه و کهنه‌کار فوتبال ایران که احتمالاً در پایان لیگ بیست و یکم تصمیم به خداحافظی از داوری خواهد گرفت، را در راه قضاوت در حساس‌ترین مسابقه‌ی فصل همراهی می‌کنند.

گفتنی است که در روزهای گذشته شایعه شده بود که سیدعلی قرار است بعد از اتمام شهرآورد پایتخت از عرصه داوری خداحافظی کند که هنوز این مسئله از سوی مسئولان کمیته داوران تایید نشده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j5k8l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آل کثیر در دربی حاضر نخواهد بود