تاریخ انتشار: 1401/06/21 18:14
کد خبر: 16460

کی‌روش با این کادر فنی به جام جهانی می‌رود

کارلوس کی‌روش تمام همکاران مورد اعتمادش را به تهران می‌آورد تا کادرفنی تیم ملی در جام جهانی قطر را تشکیل دهند.
کی‌روش با این کادر فنی به جام جهانی می‌رود

در حالی‌که هنوز تکلیف دستیاران ایرانی سرمربی پرتغالی ایران مشخص نشده، کارلوس کی‌روش، سرمربی جدید تیم ملی ایران که به‌زودی وارد تهران خواهد شد، کادری متشکل از دستیاران سابق خودش در تیم‌های مختلف از جمله تیم ملی ایران، تیم ملی کلمبیا و تیم ملی مصر را در تیم ملی ایران کنار هم جمع خواهد کرد تا او را در هدایت تیم ملی در مسابقات جام جهانی 2022 همراهی کنند.

 

در ادامه این مطلب به معرفی دستیاران خارجی کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران می‌پردازیم؛

* راجر د‌سا

سرمربی موزامبیکی که عمده دوران مربیگری‌اش را در تیم‌های آفریقای جنوبی پشت سر گذاشته، به عنوان دستیار اول کارلوس کی‌روش، به مانند مدت زمان حضور سرمربی پرتغالی در تیم ملی مصر، روی نیمکت ایران در جام جهانی حاضر خواهد شد. دسای 57 ساله که در دوران بازی دروازه‌بان بوده، یک بازی ملی برای آفریقای جنوبی در کارنامه دارد و سابقه هدایت تیم‌های پلاتینیوم استارز، کیپ‌تاون آل استار و اورلاندو پیریتس را دارد. همچنین او در دوره حضور کی‌روش در آفریقای جنوبی به عنوان مربی گلرها در کادر او حاضر بود.

* الکساندر لوپز

مربی دروازه‌بانی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 و جام ملت‌های 2019 بار دیگر به همراه کارلوس کی‌روش به تهران می‌آید تا گلرهای تیم ملی را به آمادگی کامل برای حضور در جام جهانی 2022 برساند. لوپز که پیش از تیم ملی ایران در بن‌یاس و الشعب امارات کار کرده بود، پس از تیم ملی ایران هم در کویت اف‌سی مشغول به کار بود و در ادامه کارش را در گینه بیسائو دنبال کرد و حالا در کنار کی‌روش بخشی از کادرفنی تیم ملی ایران در جام جهانی خواهد بود.

* ریکاردو سیلوا

مربی 45 ساله پرتغالی که به‌عنوان بدنساز در کادر کارلوس کی‌روش حاضر خواهد بود. او که پیش از این سابقه کار در پورتو را داشته، در راه مسابقات جام جهانی 2010 افریقای جنوبی به‌عنوان بدنساز تیم ملی بولیوی مشغول به کار بود و در جریان برتری معروف 1-6 آنها برابر آرژانتین هم روی نیمکت این تیم حاضر بود. او در ادامه کارش را در ویتنام و عمان ادامه داد و در جریان قهرمانی عمان در مسابقات جام خلیج فارس 2018 هم به عنوان بدنساز کنار آنها بود.

* ژائو پیکسیرو

آنالیزور جدید تیم ملی ایران یکی از دستیاران سابق کی‌روش در تیم ملی ایران و در ادامه تیم ملی کلمبیا بود. پیکیسرو که سابقه کار به عنوان آنالیزور در تیم فوتبال بنفیکا و همینطور رده های سنی این باشگاه را در کارنامه دارد، پیش از جام جهانی 2018 به کادر کی‌روش در ایران اضافه شد و تا پایان جام ملت‌ها کنار این سرمربی پرتغالی بود. در ادامه هم به همراه کی‌روش به کلمبیا رفت و به عنوان آنالیزور با تیم ملی این کشور همکاری کرد.

* مایکل موریرا

فیزیوتراپ سابق تیم ملی ایران در کادرفنی کارلوس کی‌روش، بار دیگر در اردوی تیم ملی حاضر خواهد شد. او به همراه این سرمربی در تیم ملی کلمبیا هم مشغول به کار بود و در آخرین تجربه کاری به همراه سی‌کیو، در تیم ملی مصر فعالیت می‌کرد. او پیش از حضور در تیم ملی ایران، در تیم پاکوش دفریرا و آلیادوس لوردلو پرتغال سابقه کار داشته است.

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l5rne

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دعوت ۲ بازیکن دیگر به تیم ملی با نظر کی‌روش