تاریخ انتشار: 1401/06/21 19:59
کد خبر: 16450

یوفا: برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی روسیه ناقض تحریم‌ها علیه مسکو نیست

تحادیه فوتبال اروپا(یوفا) با اشاره به دیدار دوستانه تیم‌های ملی روسیه و بوسنی و هرزگوین که قرار است در سن‌پترزبوگ برگزار شود، اعلام کرد که این بازی ناقض تحریم‌های جاری علیه روسیه نیست.
یوفا: برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی روسیه ناقض تحریم‌ها علیه مسکو نیست

اتحادیه فوتبال روسیه و همتای بوسنیایی آن هفته گذشته تایید کردند که دیدار بین تیم‌های ملی دو کشور، طبق برنامه ۱۹ نوامبر(۲۸ آبان) در ورزشگاه ۶۷هزار نفری گازپروم برگزاز خواهد شد.

علاوه بر این، نهاد حاکم بر فوتبال روسیه از برگزاری دیدار دوستانه بین تیم ملی این کشور و تیم ملی قرقیزستان در ۲۴ سپتامبر(دوم مهر) و بازی تدارکانی مقابل تیم ملی ایران در ماه نوامبر(آبان/آذر) خبر داده است اما زمان و مکان دقیق برگزاری بازی آخر هنوز مشخص نیست.

حضور تیم ملی بوسنی در روسیه خشم مقامات فوتبال اوکراین را برانگیخت و آنها با انتشار بیانیه‌ای از یوفا و فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) خواستند تا به منظور جلوگیری از برگزاری این بازی، ورود کنند.

فدراسیون فوتبال اوکراین همچنین مدعی شده است که مقامات فوتبال بوسنی با دنبال کردن برنامه برگزاری این بازی به وجهه کشور بوسنی لطمه وارد می‌کنند.

با این حال، یوفا در بیانیه‌ای که به رویت خبرگزاری تاس رسیده، اعلام کرده است که بازی‌های دوستانه در حوزه اختیارات این نهاد نبوده و تاکید کرده که این بازی‌ها، با تحریم‌های اعمال‌شده یوفا علیه تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه، تعارض نداشته و ناقض آن نیست.

براساس گزارش تاس، فیفا هنوز به پرسشی مشابه و موضع این نهاد بین‌المللی در قبال برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی روسیه، پاسخی نداده است.

ادین ژکو و میرالم پیانیچ، دو بازیکن مطرح تیم ملی بوسنی، تصمیم فدراسیون فوتبال این کشور برای برگزاری دیدار دوستانه با روسیه را مورد انتقاد قرار داده‌اند. 

تیم ملی فوتبال روسیه پس از کنار گذاشته شدن از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تاکنون هیچ بازی انجام نداده است. 

به‌دنبال عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه(پنجم اسفند ۱۴۰۰)، یوفا و فیفا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه تیم‌های ملی و باشگاهی این کشور اعمال کردند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27q5p6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عکس| حمایت آزمون از فرزند دختر روسی قطع شد/ واکنش قاطع وکیل پرونده به اقدام سردار