تاریخ انتشار: 1402/02/25 21:36
کد خبر: 6142

ماجرای اختلاف گل محمدی و اسطوره فوتبال ایران

ماجرای خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا از فوتبال تا مدت‌ها به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شده بود.
ماجرای اختلاف گل محمدی و اسطوره فوتبال ایران

 به نقل از خبرورزشی، یکی از تلخ‌ترین خداحافظی‌ها مربوط به خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا اسطوره فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس بود. مهدی در دوره اول حضور یحیی گل‌محمدی به‌عنوان سرمربی پرسپولیس و در بازی فینال جام حذفی قرار بود از فوتبال خداحافظی کند. خداحافظی که قرار بود خیلی باشکوه و البته با بالا بردن جام قهرمانی همراه باشد ولی اتفاقات طور دیگری رقم خورد تا این ماجرا تبدیل به غم و اندوه شود.

پرسپولیس دو بار از حریف پیش افتاد و فاصله‌ای با بردن جام قهرمانی نداشت اما هر دو بار این سپاهانی‌ها بودند که به بازی برگشتند و نهایتا در ورزشگاه آزادی و در روزی که مهدی مهدوی‌کیا فقط ۵ دقیقه در زمین حضور داشت، میزبانشان را شکست دادند و قهرمان جام حذفی شدند تا یکی از تلخ‌ترین روزهای مربی‌گری یحیی گل‌محمدی رقم بخورد. این ماجرا و خداحافظی غریبانه مهدوی‌کیا باعث شد تا یحیی به‌شدت تحت فشار قرار بگیرد و محبوبیتش بین هواداران پرسپولیس کم شود.

رویانیان مدیرعامل وقت پرسپولیس در خصوص این ماجرا و این‌که چرا مهدوی‌کیا نتوانست خیلی بازی کند و همچنین رابطه او با یحیی گل‌محمدی، این‌طور توضیح می‌دهد: گل‌محمدی مهدوی‌کیا را نمی‌خواست. او چون بازیکن بزرگی بود، پیش‌دستی کرد و رفت. قبل این که به ما بگوید این تصمیم را گرفت و اشک مردم را در برنامه نود درآورد. چون یک آدم احساسی بود، از فوتبال خداحافظی کرد. مهدوی‌کیا قبل از این که به ما بگوید به تلویزیون رفت و اشک مردم هم درآمد. فردوسی‌پور هم با هنر هفت‌گانه خودش از چشم، گوشی و بینی، دست و حس ششم و هفتمش و خلاصه از همه هنرهای خودش استفاده کرد و مهدوی‌کیا را به گریه انداخت. اسطوره ما لطمه خورد.

گفتنی است یحیی و مهدی سال‌ها در پرسپولیس و تیم ملی از دوستان نزدیک هم و در بسیاری از اردوها هم‌اتاق بودند. با این حال بعد از آن ماجرای خداحافظی مهدوی‌کیا، روابط نزدیک و دوستانه‌ای با هم نداشتند تا این‌که از سال گذشته و زمانی که مهدوی‌کیا سرمربی تیم ملی امید بود و گل‌محمدی هم هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، روابطشان حسنه شد و اکنون ارتباط خوبی با هم دارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rwv64

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا علی دایی، وزیر ورزش را تحویل نگرفت؟/ لب خوانیِ دایی پاسخ را مشخص کرد!