تاریخ انتشار: 1402/03/02 18:19
کد خبر: 5766

اصلانیان: مهاجم پرسپولیس باید ۲۰ گل بزند

امیرحسین اصلانیان به بررسی عملکرد مهاجمان پرسپولیس و گلزنان برتر لیگ بیست و دوم پرداخت.
اصلانیان: مهاجم پرسپولیس باید ۲۰ گل بزند

پرسپولیس در شرایطی عنوان قهرمانی لیگ بیست و دوم را از آن خود کرد که هیچکدام از مهاجمان تخصصی این تیم جایی در بین گلزنان برتر این فصل نداشتند و از طرفی شهریار مغانلو، آقای گل لیگ نیز با تنها ۱۳ گل این عنوان را کسب کرد. امیرحسین اصلانیان، مهاجم سابق پرسپولیس که در دهه هشتاد با نظر علی پروین به جمع سرخپوشان پیوست، امروز در گفت‌وگویی با خبرنگار ما درباره عملکرد مهاجمان پرسپولیس و گلزنان لیگ برتر صحبت کرد.

* قهرمانی پرسپولیس؟
فصل طاقت‌فرسایی بود و تا هفته‌های پایانی هم سه تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان در کورس بودند اما استقلال و سپاهان خودشان عنان کار را از دست دادند و پرسپولیس توانست از فرصت‌ها استفاده کند و قهرمان شود. بچه‌ها همه زحمت کشیدند و کادر باتجربه‌ای هم در این تیم حضور داشت و فکر می‌کنم این تیم لیاقت قهرمانی را داشت و جای تبریک دارد.

* عملکرد مهاجمان لیگ؟
ما واقعا از فقر مهاجم رنج ببریم. ما اسم حرفه‌ای داریم اما آقای گل لیگ‌مان تنها ۱۳ گل زده است. این موضوع نشان می‌دهد که ما در تولید بازیکن جوان و مهاجم بسیار ضعیف ظاهر شده‌ایم و باید در سال‌های بعد بیشتر کار کنیم. برای مثال اگر همین پرسپولیس را در نظر بگیرم، در صورتی که پای بچه‌های هافبک به گلزنی باز نمی‌شد و ما فقط به مهاجمان دل می‌بستیم، قهرمان نمی‌شدیم.

* لئاندرو پریرا و شیخ دیاباته؟
ما دو خرید افتضاح داشتیم که به دلار پول دادیم. پرسپولیس باید در سال‌های بعد با دقت بیشتری خرید کند. واقعا حیف است. این هزینه‌ای که انجام می‌دهیم می‌تواند باعث شود که با سرمایه‌گذاری روی بازیکنان داخلی، در آینده چهره‌های خوبی را در تیم‌های بزرگ ببینیم. وقتی یک بازیکن خارجی جذب تیم‌های بزرگ و پرطرفدار می‌شود، این انتظار وجود دارد که آنها بار تیم را به دندان بکشند و فشار از روی بازیکنان داخلی برداشته شود. دیاباته در گذشته در استقلال بازی کرده و آقای گل شده بود اما این دیاباته با آن زمان تفاوت زیادی داشت و ما تنها با توجه به اسمش او را جذب کردیم؛ فکر می‌کنم عضلات دیاباته پیر شده و به کار تیمی مثل پرسپولیس نمی‌آید. در مورد پریرا هم من فکر می‌کنم او بازیکن درجه یکی نبود و عملکرد ضعیف او ارتباطی با عدم هماهنگی با شرایط ایران نداشت.

* مهدی عبدی؟
کادر فنی بهتر از هر کسی می‌تواند بازیکنان را در نظر بگیرد. این بازیکنان جوان هستند و به اندازه کافی هم فرصت بازی پیدا کردند اما در مورد اینکه عملکرد سینوسی دارند، کادر فنی باید از نظر روحی روی این‌ها کار کند و فشار را از روی آنها بردارند و این اتفاق هم در شرایطی رخ می‌دهد که یک بازیکن خارجی خوب در کنار آنها قرار بگیرد و کار را طوری پیش ببرد که فشار از روی آنها برداشته شود و فکر نکنند اگر گل نزنیم، صدای هواداران درمی‌آید. یک خرید خوب باعث می‌شود که بازیکنان ایرانی هم رشد کنند. البته در این بین باید به محمد عمری هم اشاره کنیم که در چند بازی درخشید و خیلی خوب ظاهر شد اما مشخص نیست که چرا او هم مقداری افت کرد؛ امیدواریم او هم به شرایط ایده‌آل برگردد و به تیم کمک کند.

* عیسی آل‌کثیر؟
عیسی نیم فصل اضافه شد و تا اضافه شود و به شرایط ایده‌آل برسد، کمی زمان برد اما در هر صورت در دو بازی مهم موفق به گلزنی شد. این بازیکن در دقایقی که بازی کرد عملکرد خوبی داشت و فکر می‌کنم توانست نظر کادر فنی را به خود جلب کند. در کل درست است که هم عیسی و هم عبدی کمتر فرصت بازی پیدا کردند اما توانستند در همان دقایق کمی که در زمین حضور داشتند، به قهرمانی تیم کمک کنند اما در هر صورت این انتظار وجود دارد که همیشه نام بازیکنان پرسپولیس هم در رده‌های بالای جدول گلزنان وجود داشته باشد. امیدواریم برای فصل آینده تمهیداتی صورت بگیرد و خریدهای خوبی داشته باشیم.

1855900

* یورگن لوکادیا؟
لوکادیا در زمان حضور خود توانست ۶ گل بزند و با وجود اضافه وزنی که داشت، توانست عملکرد خوبی داشت. این بازیکن به مرور حتی به شرایط بهتری هم می‌رسید اما‌ اتفاقاتی رخ داد که از دست کادرفنی خارج بود. حالا فصل تمام شده اما برای فصل آینده نیاز به پوست اندازی داریم.

* بهترین مهاجم فصل؟
اعداد و ارقامی که برای انتقال بازیکنان رد و بدل می‌شود، خیلی بیشتر از عایدی آنها برای فوتبال است و به همین دلیل انتظار‌ می‌رود عملکرد بهتری داشته باشد.‌ توقع من این است که یک فوروارد خود حداقل ۲۰ گل بزند اما با این حال شهریار مغانلو که آقای گل لیگ هم شد، عملکرد خوبی داشت و با توجه به اینکه آقای قلعه‌نویی هم شماره ۱۰ را برای ایشان در نظر گرفته‌اند، نشان می‌دهد کادر فنی تیم ملی هم همین نظر را داشتند.

* دلیل ضعف مهاجمان؟
ما به لحاظ علم و دانش کمتر تلاش می‌کنیم و بیشتر تمرکزمان روی این است که چطور میلیاردها پول را بین دلال‌ها و بازیکنان تقسیم کنیم. پول‌هایی که برای بازیکنان، به خصوص خارجی‌ها، پرداخت می‌شود، باعث شده سیکل معیوبی اطراف فوتبال ایجاد شود. در هر صورت باز هم تکرار می‌کنم که اگر نام ما حرفه‌ای است، مقداری هم برای حرفه‌ای شدن تلاش کنیم. فوتبال یک صنعت است و گردش مالی فوتبال یکی از سنگین‌ترین ارقامی است که در این چرخه رد و بدل می‌شود؛ بنابراین این انتظار از فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه‌ها وجود دارد که در همه موارد به سمت حرفه‌ای سازی قدم بردارند.

* جام حذفی؟ 
پرسپولیس و استقلال این پتانسیل را دارند که به فینال جام حذفی راه پیدا کنند. پرسپولیس روحیه بهتری دارد و در طرف مقابل استقلال تشنه‌تر خواهد بود و این مسئله باعث می‌شود که هر دو تیم به یک اندازه شانس داشته باشند. از طرفی هر دو تیم مهره‌های خوبی دارند و چنانچه موفق شوند از مرحله نیمه نهایی عبور کنند، شاهد یک فینال خوب خواهیم بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rw7z4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بیرانوند رکورددار کلین‌شیت در لیگ بیست‌و‌دوم

کار سخت، مسیرناهموار؛ ستاره پرسپولیس به دنبال فرصت
اختصاصی/ علیپور 21 بازی 7 گل زده در لیگ نوزدهم