تاریخ انتشار: 1397/05/16 08:09
کد خبر: 135481

گزینه های واجد الشرایط در دست بررسی/انتخاب نهایی امروز انجام می شود!

ستاد عالی بازی‎های المپیک و آسیایی در حالی امروز پرچمدار جدید کاروان بازی‎های آسیایی را معرفی می کند که گزینه‎هایی مانند حمیده عباسعلی و الهه احمدی به مطرح هستند.
گزینه های واجد الشرایط در دست بررسی/انتخاب نهایی امروز انجام می شود!

کیمیا علیزاده ملی پوش تیم تکواندو بانوان ایران ۱۶ تیرماه از سوی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران به هجدهمین دوره بازیهای آسیایی انتخاب شد که مورد وثوق جامعه ورزش کشور نیز قرار گرفت. اما آسیب دیدگی غیرمنتظره وی که یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال در جاکارتا بود، در کنار اینکه ناراحتی مردم ورزش دوست ایران را در پی داشت، پرونده این انتخاب دوباره روی میز اعضای شورای اجرایی قرار داد.

گفته شده که پرچمدار جدید کاروان ورزش ایران در بازی های آسیایی بازهم از میان بانوان انتخاب خواهد شد. از الهه احمدی به عنوان یکی از گزینه ها یاد می شود. تیراندازی که پیش از این هم یکی از سه گزینه برای پرچمداری کاروان اعزامی به اندونزی بود. دیگر گزینه مورد نظر هم حمیده عباسعلی سرگروه تیم ملی کاراته بانوان است.

وی با کسب ۴ طلا و یک نقره قهرمانی آسیا و مهمتر از آن طلای بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون نه تنها در بین بانوان پرافتخارین ورزشکار ایران در آسیاست، بلکه پرافتخاترین بانوی کاراته کا در قاره کهن هم به حساب می آید. عباسعلی البته در کنار این مدالهای با ارزش، رکوردی دیگر را به نام خود ثبت کرده است. وی اولین بانوی کاراته ایران است که در اولین حضور خود در مسابقات جهانی به مدال نقره در رقابتهای ۲۰۱۴ برمن آلمان دست پیدا کرد و دو سال بعد در ۲۰۱۶ اتریش برنز گرفت. وی در بازیهای جهانی نیز در میان نخبه های کاراته دنیا نایب قهرمان شد.

از سوی دیگر کاراته از بازیهای آسیایی ۱۹۹۴ هیروشیما وارد این بازیها شد و از همان دوره تا کنون با نمایشی موفق یک پای ثابت مدال آوری برای ورزش کشور بوده و نقش پراهمیتی در ارتقا جایگاه کاروان ورزشی کشور در جدول رده بندی توزیع مدالها ایفا کرده است. بنابراین کاراته این حق را دارد که بعد از سالها از سوی مسئولان ورزش کشور مورد توجه قرار گیرد.

نکته مهم تر در این انتخاب اینکه علیزاده نماینده چندین رشته رزمی در این بازیها بوده و با توجه به اینکه رشته های رزمی نزدیک به نیمی از مدالهای ایران در چنین رویداد مهم را کسب می کنند و عباسعلی می تواند این جایگاه را برای رشته های رزمی حفظ کرده و از همه مهمتر او یکی از مدعیان کسب مدال طلاست.

در هر صورت قرار است امروز ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی نتیجه تصمیم گیری در مورد پرچمدار جدید کاروان ایران را اعلام خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gz69d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کرانچار: به هدایت تیم بزرگسالان ایران فکر نمیکنم/ اگر کی روش بازیکن بخواهند، به آنها بازیکن میدهیم