تاریخ انتشار: 1395/04/26 09:08
کد خبر: 273677

نکونام بر می گردد

جواد نکونام، کاپیتان پیشین تیم ملی که دیروز رسما از فوتبال خداحافظی کرد، قول داده که به زودی بر می گردد
نکونام بر می گردد

به گزارش سرویس فوتبال فرتاک ورزشی،خبری که ساکت آن را تایید کرد خبر مهمی برای سال های آینده فوتبال ایران است. خبر این بود: در آینده ای نزدیک و به جهت مذاکره نهایی برای همکاری جواد نکونام- کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال برای حضور به عنوان یکی از اعضای کادر فنی این تیم،جلسه ای با حضور رئیس فدراسیون، بنده و نکونام برگزار می شود تا این موضوع عملیاتی و اجرا شود و نتایج آن در خصوص حضور وی به عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام می شود.

چند روز بعد از این خبر، ظهر آدینه جواد نکونام از فوتبال خداحافظی کرد و این دومین خبر در مسیر  دستیار شدن نکونام در تیم ملی است.

این خبر در ظاهر ساده فرض می شود اما در بطن این خبر آینده فوتبال ایران ثبت خواهد شد. نکونام اگر با فدراسیون و کی روش به توافق رسیده باشد و باز مثل علی کریمی، مجید صالح و دیگران عمل نکند و کنار کی روش بتواند دوام بیاورد، یک سرمربی بزرگ برای سال های آینده فوتبال ایران حتی در بخش ملی خواهد بود.

نکونام با هفت سال حضور در لالیگا و ۱۵۱ بازی ملی بیشترین بازی ملی را در کارنامه دارد. بر اساس این آمار؛ نکونام پس از علی دایی و کریم باقری، به صورت مشترک با علی کریمی با ۳۸ گل زده، سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران نیز هست.

در سال ۲۰۱۳ میلادی، جواد نکونام از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در فهرست ۳ بازیکن برتر آسیا برای نامزدی برتین فوتبالیست قاره در این سال قرار گرفت. او ۲۳ گل در اسپانیا به ثمر رساند که یکی از آنها به کاسیاس دروازه بان رئال مادرید بود.

نکونام با پاس تهران و استقلال تهران قهرمان ایران شد و با تیم ملی علاوه بر دو حضور در جام جهانی قهرمان بازی های آسیایی بانکوک هم شده است. در واقع وی کلکسیونی از تجربه و افتخار را با خود حمل می کند که مهم ترین آنها رسیدن به کاپیتانی اوساسونا و حضور هفت سال پی در پی در لالیگای اسپانیاست.

نکونام زبان های انگلیسی و اسپانیایی را هم علاوه بر زبان ترکی بلد است و رابطه بسیار خوبی هم با کی روش دارد. در واقع اگر آنچه ساکت اعلام کرده حالا پس از خداحافظی نکونام رخ دهد و باز اگر نکونام بتواند کنار کی‌روش دوام بیاورد و در رقابت های مقدماتی جام جهانی و جام جهانی در کنار این مربی بزرگ بماند، باید برای آینده حساب ویژه ای برای وی باز کرد.

البته فوتبال ایران در نسل نکونام برای مربیگری گزینه های دیگری مثل کریمی، مهدوی کیا، باقری، پاشازاده و هاشمیان را هم دارد که با کوله باری از تجربه بین المللی و کلکسیونی از افتخارات می توانند فوتبال را وارد فاز جدیدی کنند اما کنار کی‌روش نشستن و حضور در رقابت های مقدماتی و پایانی جام جهانی برای نکونام می‌تواند فصل دیگری باز کند.

نکونام از منظر فرماندهی و حرفه‌ای‌گری هم نشان داده که بازیکنی توانا بوده. او با وجود اختلاف‌های زیاد با امیر قلعه نویی دو سال تمام در استقلال بازی کرد و اسیر حاشیه ها نشد که این نشان از تحمل بالای او هم دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2anndv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فردوسی پور:خداحافظی نکونام مظلومانه بود