تاریخ انتشار: 1399/12/20 12:35
کد خبر: 43209

دومین طرح شکایت نمایدگان مجلس از وزیر ورزش +متن

جمعی از نمایندگان مجلس به دلیل استنکاف مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش از اجرای قانون طبق ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس از وی شکایت کردند.
دومین طرح شکایت نمایدگان مجلس از وزیر ورزش +متن

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف اباد در مجلس  گفت: متن این شکایت در سامانه مجلس بارگذاری شده و امضاهای آن در حال افزایش است.

متن شکایت نمایندگان از وزیر ورزش به شرح زیر است:

اعمال ماده ۲۳۴ درباره وزیر ورزش و جوانان در خصوص استنکاف از اجرای قانون واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس

باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال و پرسپولیس از سال ۱۳۸۷ با ابلاغ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و آئین‌نامه‌های مرتبط در لیست شرکت‌های قابل واگذاری قرار می‌گیرد و دولت مکلف به واگذاری آن است که پس از فراز و نشیب‌های فراوان درنهایت به موجب بند «هـ» تبصره «هـ» قانون بودجه کل کشور که مقرر می‌دارد اداره ورزش و جوانان با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی حداکثر تا پایان شهریور ۱۳۹۸ شرایط پذیرش دو شرکت فرهنگی - ورزشی پرسپولیس و استقلال را در بازار پایه فرابورس و عرضه ۵ درصد سهام هریک از دو شرکت جهت کشف قیمت ۵۱ درصد سهام آنها به صورت بلوکی و واقعی باقی سهم به صورت خرده عرضه می‌شود. درآمد حاصله به ردیف ۵۱۰۵۰۱ خزانه واریز می‌شود. با توجه به استنکاف وزارت ورزش و جوانان از اجرای قانون، دستور کمیسیون ذیربط به استناد ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس به شورای اسلامی جهت رسیدگی اعلام می‌گردد.

بر اساس این گزارش عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان نیز پیش از این، از کلید  خوردن اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس در خصوص وزیر ورزش و جوانان خبر داد که این شکایت با امضای بیش از ۳۰ نماینده درخصوص ضعف عملکرد در حوزه جوانان توسط وزارت ورزش تحویل هیئت رئیسه مجلس و سپس ارجاع به کمیسیون فرهنگی شده است.

مقتدایی بیان داشت: درباره مسائل مختلفی در حوزه جوانان سوالاتی برای ما پدید آمده که وزارت ورزش پاسخ روشنی برای آنان ندارد. سوالاتی نیز در این خصوص طرح کرده ایم. یکی از مهم ترین مسائل شفافیت در پرداختی ها به سمن های جوان کشور تحت عناوینی همچون حمایت، قرارداد، تفاهم نامه و... است . در صورت عدم اقدام لازم از سوی وزیر ورزش و جوانان، قطعا تحقیق و تفحص کلید می خورد. این اقدام مجلس در راستای توزیع عادلانه این حمایت ها و جلوگیری از فساد و رانت است.

شرح درخواست نمایندگان به شرح زیر است:

مسئله جوانان و نوجوانان یکی از مهم ترین ارکان هر جامعه ای است. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز مکررا بر روی اهمیت قشر جوان و نوجوان تاکید کرده اند.

عملکرد وزارت ورزش و جوانان نشان می دهد که در حوزه جوانان دچار ضعف عملکرد می باشیم و اهتمام لازم در این خصوص وجود ندارد. در این خصوص مکاتبات و تذکرات متعددی بین مجلس و وزارت ورزش و جوانان رد و بدل شده است، که نتیجه بخش نبوده است.

عدم الحاق قشر مهم نوجوان به شورای عالی جوانان و عدم شفاف سازی مبالغ پرداختی از جمله اقدامات غیرقابل قبول این وزارتخانه است که بیانگر عدم توجه و اراده لازم به امور جوانان می باشد.

محورهای شکایت نمایندگان: عدم تشکیل مرتب و مستمر جلسات شورای عالی جوانان، عدم شفاف نمودن مبالغ پرداختی به سمنها تحت عناوین مختلف همچون حمایت، قرارداد، تفاهم نامه و... ، عدم وجود اهتمام لازم در حوزه جوانان، عدم برگزاری مستمر و مرتب جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح استانها و شهرستانها، تغییر بازه سنی جوانی و حذف نوجوانان در حالیکه در اساسانامه شورای عالی جوانان سه بار کلمه نوجوان آمده، عدم اهتمام لازم نسبت به اسناد بالادستی و منشور تربیتی نسل جوان، عدم اهتمام نسبت به تکالیف حوزه ازدواج، انتصابا صورت گرفته در حوزه جوانان و عدم شفافیت در تخصیص و هزینه کرد منابع جوانان در ادارات کل استانی.

بر اساس ماده ۲۳۴- آیین‌نامه داخلی مجلس هرگاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون¬ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره ۱- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gmmoz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سلطانی‌فر: حیف است از مدال المپیک تیروکمان بی‌بهره بمانیم