تاریخ انتشار: 1395/05/14 14:42
1 روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛
کد خبر: 269992

مراسم افتتاحیه شاید آن‌چنان که انتظار دارید جذاب نباشد

مراسم افتتاحیه نیز تحت شعاع مشکلات برزیل قرار گرفته است.
مراسم افتتاحیه شاید آن‌چنان که انتظار دارید جذاب نباشد
به گزارش فرتاک ورزشی، در ادامه مشکلات موجود در برزیل، نباید انتظار افتتاحیه‌ای جذاب را داشت. 

به گزارش Daily Mail، دو هفته رقابت جذاب و دیدنی، احتمالاً باید افتتاحیه‌ای دیدنی داشته باشد، اما برای مراسم بامداد شنبه (به وقت ایران) با توجه به شرایط موجود، نباید انتظار مراسم فوق‌العاده‌ای داشته باشیم. در مراسم افتتاحیه، بیش از 10 هزار ورزشکار از سراسر جهان در ورزشگاه ماراکانا گرد هم می‌آیند. با اینحال و با توجه به چالش‌های بی‌سابقه‌ای که کارگردان مراسم افتتاحیه، فرناندو میریس  با آن‌ها روبه‌رو شده است، نباید انتظار مراسم افتتاحیه فوق‌العاده‌ای را داشته باشیم. 

مشکلات اقتصادی در برزیل باعث شده است تا منابع مالی مورد استفاده برای برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک محدود شود. با این شرایط، به نظر می‌رسد آنچه همگان از مراسم افتتاحیه انتظار دارند، تنها یک سراب باشد. با این‌حال، میریس به شدت شایعات توییتری موجود را رد می‌کند و از ساخته خود دفاع می‌کند: 

یک نمایش فوق‌العاده برای بدخواهان ترتیب داده‌ام، آن‌هایی که با شایعات خود جو اینترنت را مسموم کرده‌اند. پروژه ما بسیار سخت بود؛ زمانی که ما شروع کردیم، ما ثروتمند بودیم، خدمه جهانی داشتیم، چند نمایش را در وگاس ایالات متحده تماشا کردیم، خیلی به آن تکنولوژی‌ای که می‌خواستیم امیدوار بودیم. 

 

ما به‌دنبال بودجه 113 میلیون دلاری (برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه) بودیم، اما اندک اندک از بودجه ما کم شد و برای چهار جشن به 56 میلیون دلار رسید. بیش‌تر پول برای مسائل امنیتی و خدمه حاضر در دهکده هزینه شد. 

او می‌گوید پولی که در اختیارش قرار گرفته است، از پولی که به کارگردان المپیک لندن 2012 قرار گرفته نیز کم‌تر است.  

من فکر می‌کنم پولی که ما در اختیار داریم، 12 برابر کمتر از پول افتتاحیه لندن و 20 برابر کم‌تر از هزنیه افتتاحیه المپیک پکن است. شما یک زمان، یک ایده‌ای را با 3 هزار نفر در نظر می‌گیرید، اما در نهایت 700 نفر برای کار در اختیار دارید. در ابتدا، با این اتفاقات، من خیلی ناراحت بودم، در ابتدا شما به یک چیز بزرگ فکر می‌کنید و پس از آن فقط باید از هزینه‌ها کم کنید، کم کنید و کم کنید! در سوی دیگر، از جهتی این موضوع سبب خیر شد. چرا که در حال حاضر در جهان ما باید ثابت کنیم که صرف هزینه‌های هنگفت نیاز نیست. زمانی که در برزیل، %40 خانه‌ها وضعیت مناسبی ندارند، این پیام خوبی برای جهان نیست؛ با این شرایط، شما نمی‌توانید میلیاردها برای یک نمایش صرف کنید. در نهایت من احساس خوبی دارم که پول زیادی خرج نمی‌کنم؛ شما می‌توانید یک کار را با قلب خود انجام دهید، با درک و انگیزه و بدون صرف هزینه زیاد. 

کارگردان مراسم افتتاحیه، امیدوار است این مراسم، حداقل برای لحظاتی، باعث شادی 200 میلیون برزیلی شود. آن‌هایی که درحال گذراندن شرایط سخت و بدی هستند. 

من امیدوارم که مراسم افتتاحیه، بار اندوه برزیلی‌ها را کم کند. برزیلی‌ها می‌توانند به این نمایش نگاه کنند و بگویند ما چه آدم‌های جالبی هستیم، ما یک گروه متفاوت از بقیه هستیم، با یکدیگر زندگی می‌کنیم، هیچ‌گاه به جنگ نمی‌رویم، صلح‌طلب هستیم، ما می‌دانیم چگونه از زندگی لذت ببریم و شاد باشیم. این مراسم، یک پیام بسیار واضح و مهم دارد. 

المپیک ریو، با سلسه‌ای از مشکلات روبه‌رو شده است؛ از فروش نرفتن تعدادی از بلیت‌ها گرفته تا تهدیدات تروریستی و مشکلات دهکده المپیک؛ ویروس زیکا نیز به تنهایی باعث شده است بسیاری از ورزشکاران، از جلمه جیسن دی، روری مک‌یوری و ویژای سینگ از ریو خود را دور کنند. بسکتبالیست‌های مطرح ایالات متحده، از جمله لبرون جیمز و استفن کری نیز ، هرچند مشخصاً زیکا را علت عدم حضور خود بیان نکرده‌اند، اما احتمال می‌رود به علت وجود این ویروس در المپیک غایب باشند. پرنس ویلیامز نیز که در مراسم افتتاحیه المپیک 2012 لندن حاضر بود، ترجیج داد در لندن بماند و به ریو سفر نکند. 

دهکده المپیک ریوتصویری از شرایط نابه‌سامان دهکده المپیک و محل اقامت کاروان استرالیا 

در کنار مشکل زیکا، مشکلات مالی نیز دامن‌گیر برزیل شده‌اند، درحالی که کم‌تر از 48 ساعت تا شروع رقابت‌ها زمان باقی‌ مانده است، کارگران همچنان مشغول تکمیل ورزشگاه‌ها هستند و استقبال سرد از بعضی رقابت‌ها نیز برای اقتصاد مریض برزیل، مشکل را دوچندان کرده است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wq5pr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اتفاق عجیب برای تیم فوتبال المپیک نیجریه
1 روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛

باز هم سرقت در دهکده المپیک؛ این بار دانمارک!
1 روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛