تاریخ انتشار: 1395/05/15 10:46
کد خبر: 269852

رافائل نادال: نمی‌خواستم فرصت پرچم‌داری اسپانیا را از دست بدهم

رافائل نادال از احساس خود به عنوان پرچم‌دار اسپانیا می‌گوید.
رافائل نادال: نمی‌خواستم فرصت پرچم‌داری اسپانیا را از دست بدهم

به گزارش سرویس ورزشی های راکتی فرتاک ورزشی، به نقل از Fox news، فوق‌ستاره تنیس جهان، رافائل نادال پس از مصدومیتی طولانی، حالا در رقابت‌های المپیک ریو 2016 به میادین بازخواهد گشت؛ او در این رقابت‌ها به عنوان پرچم‌دار اسپانیا انتخاب شده است. افتخاری که او انتظار داشت چهار سال قبل آن را به‌دست بیاورد. 

پرچم‌دار بودن یک موضوع خیلی خوب است. من انتظار داشتم در لندن پرچم‌دار کاروان باشم و اصلاً تحمل از دست رفتن دوباره این فرصت را نداشتم. انتخاب شدن به عنوان پرچم‌دار قطعاً در تصمیم من برای حضور در المپیک تغییری ایجاد نکرده است، اما این موضوع، به من در طول رقابت‌ها انگیزه مضاعف خواهد داد. 

نادال به علت مصدومیت، رقابت‌های آزاد فرانسه و ویمبلدون را از دست داد، و حالا از تجربه بد مصدومیت می‌گوید. 

سخت‌ترین کار، ترک رولند گروس در میانه تورنمنت بود. زمانی که شما با روحیه‌ای خود و کاملاً آماده به رقابتی می‌روید که برای آن سخت کار کرده‌اید و ناگهان در میانه راه مصدوم می‌شوید، همه‌چیز روی سر شما خراب می‌شود. این موضوع، سخت‌ترین شرایطی است که یک ورزشکار می‌تواند در آن قرار بگیرد. دومین نگرانی نیز در مورد احتمال حضورم در این‌جا بود، نمی‌دانستم که آیا می‌توانم در المپیک حضور یابم یا خیر. 

او که  المپیک 2012 لندن را به علت مشکل زانو از دست داد، در ادامه صحبت‌های خود افزود:

اگر این رقابت‌ها نبود، من قطعاً روند درمانی کندتری را طی می‌کردم. اما به علت المپیک، مجبور شدم سریع‌تر ریکاوری کنم و همین موضوع باعث می‌شود کمی در طول بازی، ناراحت باشم. 

نادال در مراسم افتتاحیه، پرچم اسپانیا را حمل خواهد کرد و این موضوع را نتیجه تلاش و زحمت خود می‌داند. 

من در این مراسم عصبی نخواهم بود. قطعاً احساس خیلی خوبی خواهم داشت. من این موضوع را در پکن تجربه کرده‌ام. من در رژه چیزی را رهبری نمی‌کنم، تنها همراه با پرچم، جلوتر از بقیه راه خواهم رفت و هیچ حسی مبنی بر خاص بودن، نخواهم داشت. برای یک ورزشکار، حضور در افتتاحیه المپیک یک لحظه ویژه و نادر است که باید از آن لذت برد. 

رافائل نادال درحالی در دومین المپیک خود حاضر می‌شود که سابقه قهرمانی در رقابت‌های تنیس المپیک پکن را نیز در کارنامه خود می‌بیند. با این‌حال، قهرمان 14 گرند اسلم، یکی از بهترین خاطرات المپیکی خود را در المپیک 1992 بارسلونا می‌بیند. جایی که فرمین کاکو موفق شد در رقابت‌های دو 1500 متر به مقام قهرمانی برسد. 

نادال که هم‌اکنون در دهکده المپیک حضور دارد، در بخش پایانی صحبت‌های خود، افزود: 

حضور در دهکده یک تجربه خاص است و وقت گذراندن با سایر ورزشکاران بسیار ویژه است. گرفتن عکس‌های یادگاری، گاهی اوقات  من را بسیار خوشنود می‌کند.

گفتنی است که در رقابت‌های تنیس المپیک ریو، احتمال برخورد رافائل نادال و نواک جوکوویچ وجود دارد.  

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39lxmq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رونمایی از توپ والیبال المپیک

کار سخت جودوکاران ایران در المپیک
قرعه کشی جودوی المپیک ریو؛