تاریخ انتشار: 1397/07/21 22:19
کد خبر: 126417

بعد از 2 سال پرده از ماجرای اتفاقات جنجالی آکادمی استقلال برداشته شد

کافی بود تا خبر گزارش جعل اسناد مالی استقلال در کمیته اخلاق تایید شود تا پرده از رازی که دو سال پرونده‌اش در این باشگاه خاک می‌خورد، برداشته شود.
بعد از 2 سال پرده از ماجرای اتفاقات جنجالی آکادمی استقلال برداشته شد

همان پرونده‌ای که سرنخ آن را پرویز برومند داد و بعد از آن البته هیچ خبری از پیگیری‌های باشگاه استقلال و شخص افتخاری مدیرعامل وقت نشد. خبری که به تازگی منتشر شده این است: «گزارش جعل اسناد مالی در تیم فوتبال استقلال تکمیل و توسط کمیته اخلاق به دادستانی تهران اعلام جرم شده است. مدیرعامل سابق استقلال هفته گذشته به کمیته اخلاق دعوت شد و او هم جعلی بودن اسناد را تایید کرد. ‌در این پرونده هیات فوتبال استان تهران هم مرتکب تخلف شد که از طرف کمیته اخلاق اعلام جرم شده است. متخلفین این پرونده به محرومیت کامل از فعالیت رسمی در فوتبال محکوم شده‌اند که رای آنها در مرحله ابلاغ است.»

شاید بیش از هر کسی پرویز برومند که زمانی مربی تیم‌های پایه استقلال بود بداند ماجرای این پرونده و رازهای مخفی شده آن چیست اما شاید بعضی از ملاحظات باعث شود که او فعلا سکوت کرده و در این‌باره صحبتی نکند اما غیر از مربی سابق استقلال اشخاص دیگری هم هستند که بتوانند مو به مو این ماجرا را تعریف کرده و نکات مبهم آن را بازگو کنند.

مراجعه به آرشیو خبرها نشان می‌دهد حمید صفری که سال‌های سال معاون پشتیبانی و اجرایی تیم‌های پایه استقلال بوده است از دو سال پیش حقایقی را در مورد این پرونده باز‌گو کرده است، به همین دلیل سراغ او رفتیم تا در این باره توضیحاتی بدهد. صفری در این خصوص می‌گوید: «زمانی که سیاوش اکبرپور مربی تیم‌های پایه استقلال بود سه بازیکن در فهرست خود داشت که از حضور آنها در لیستش بی‌خبر بود، به همین دلیل به سراغ آقای افتخاری رفت و خواست بداند این بازیکنان چطور وارد فهرست شدند که با پیگیری‌های او مشخص شد این بازیکنان بدون اطلاع افتخاری و به شکل عجیبی وارد فهرست شده‌اند و معلوم بود افراد دیگری در غیاب آقای افتخاری که آن زمان در کلمبیا بود مهر و امضای ایشان را جعل کرده‌اند.»

صفری در ادامه می‌گوید: «افتخاری ناراحت شد وقتی فهمید این ماجرا اتفاق افتاده و در آن زمان بازجو گذاشت تا فرد مورد نظر را زیر نظر گرفته و در نهایت گزارش خود را ارسال کند اما خیلی طول نکشید که ایشان بی‌خیال شد و اصلا این ماجرا را پیگیری نکرد.»

فرد مطلعی که در مورد پرونده جعل اسناد استقلال همه چیز را می‌داند در ادامه در خصوص پیگیری‌های مسوولان کمیته اخلاق گفت: «اما با پیگیری‌های افرادی مثل آقای برومند و توضیحات‌شان در مورد این پرونده به کمیته اخلاق، از دو سال پیش این پرونده در این کمیته باز شد و در نهایت به تازگی حکم خود را صادر کردند.»

صفری اما با اشاره به حضور بعضی از مسوولان قبلی استقلال در این پرونده می‌گوید: «آقایانی که بازیکن به استقلال می‌آوردند و کارشان عکس گرفتن با این بازیکنان بود هم به شخصی که در آکادمی جعل اسناد کرده بود، بازیکن می‌دادند. نکته اینجا است که از این بازیکنان مبالغی نزدیک به صد میلیون می‌گرفتند و حتی پدر این بازیکنان، زمین به نام آقایان می‌زدند که این نکته‌ها را به مسوولان کمیته اخلاق گفته‌ایم.»

این فرد مطلع در خصوص آوردن مربیان منشوری به آکادمی استقلال هم اینطور توضیح می‌دهد: «آقایان خودشان پیش از این منشوری بودند و نکته اینجا است که پای مربیان منشوری را نیز به آکادمی استقلال باز کردند.»

صفری در ادامه توضیحاتش به تخلف بعضی از اعضای هیات مدیره سابق استقلال هم اشاره می‌کند: «بعضی از اعضای هیات مدیره استقلال هم در تخلف این افراد نقش داشتند و آنها هم پای‌شان به این پرونده باز شده است. آنها بازیکن به آکادمی معرفی می‌کردند، به همین دلیل بود که در قبال تخلف آنها سکوت کردند.»

با اینکه خیلی‌ها در این فوتبال می‌دانند افراد متخلفی که از آنها یاد شد چه کسانی هستند اما فعلا تا رای نهایی از سوی کمیته اخلاق اعلام نشده، شاید نام آنها فاش نشود. اگر قرار شود خروجی این پرونده جنجالی به صورت شفاف روی سایت‌ها برود خیلی از افراد باید پاسخگو باشند اما از آنجایی که متهم ردیف اول این پرونده فردی است که پیش از این هم محروم شده و نام منشوری را همراه خود دارد، شاید بیش از سایر متخلفان برایش محرومیت در نظر گرفته شود.

سالیان سال است که ماجرای اتفاقات جنجالی آکادمی استقلال دهان به دهان می‌چرخد و موجب عزل و نصب‌هایی شده است اما چرا تاکنون این پرونده‌ها به سرانجام نهایی نرسیده و یک بار برای همیشه این تخلفات ریشه‌کن نشده است، شاید سوالی باشد که همیشه بدون پاسخ مانده است.

بعضی از مصلحت‌اندیشی‌ها می‌تواند مهم‌ترین دلیل اصلی این مساله باشد اما این‌بار اغماض روی هرگونه تخلفی که به نظر کوچک و سطحی هم نیست می‌تواند تکرار تخلفات بعدی باشد.

حتی باشگاه استقلال می‌تواند با شکایت در این پرونده موجب شود فرد خاطی به زندان هم برود اما سیاست گنگ این باشگاه در قبال چنین مسائلی همچنان می‌تواند ماجرا را مسکوت بگذارد.

باید دید طی روز‌های آتی اسامی متخلفان اعلام می‌شود و این پرونده شکل عادی خود را دنبال می‌کند یا با همان مصلحت‌اندیشی‌ها سرانجامی نداشته و در نهایت همه چیز تکذیب می‌شود.

اما آن‌چه مسلم به نظر می‌رسد این است که تخلف در تیم‌های پایه استقلال صورت گرفته و نیاز به اقدامی اساسی برای ریشه‌کن کردن آن وجود دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qpegp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازی دوستانه یا خصمانه؟استقلالی ها دوباره درگیر شدند!