تاریخ انتشار: 1398/04/12 08:47
کد خبر: 95106

حضور پدیده های لیگ در تیم ملی باهدف آینده نگری

سال های پیش و در تیم ملى بسکتبال ایران روند جوانگرایى آغاز واز سال 1379 این روند با حضور گرى لیمون و بعداز آن در سال 1380 توسط سعید ارمغانى در بازی هاى غرب آسیا( کویت) شتاب گرفت.
حضور پدیده های لیگ در تیم ملی باهدف آینده نگری

در آن مقطع شاهد حضور تدریجى جوانان شایسته اى هم چون پویا تاجیک، ایمان زندى و … بودیم، این تغییرات در ابتدا برای ورزش کشور خوش آیند نبود و در بازیهاى مذکور آن تیم جوان از کویت، امارات، سوریه شکست را تجربه و بهاى جوانگرایى در تیم ملى عدم موفقیت در این رقابت ها بود.

از این رو فدراسیون جدید یکبار دیگر تصمیم به این کار گرفته است و با جمع کردن بازیکنان جوانان و آینده دار در تیم ملی آبی قصد دارد پشتوانه جدید برای تیم ملی بزرگسالان درست کند. بازیکنانی چون مبین شیخی از شهرداری گرگان ,رافی ودرو درغوکاسیان از شیمیدر تهران سالار منجی و بهرام زاد از ذوب آهن ,متین آقاجان پور از آمل ،رضایی فر از اکسون ،دلیرزهان از مشهدو بازیکنان جوان دیگرکه میتوانند آیندگان خوبی برای بسکتبال کشور باشند.بازیکنانی که با سن  پایین و در اوج جوانی توانستند در لیگ های برتر و دسته یک  خودنمایی کنند قطعا میتوانند آینده خوبی را برای بسکتبال ایران رقم بزند.

بازیکنانی دیگر هم هستند که قطعا  در آینده بااضافه شدن به تیم ملی میتوانند یک تیم خوب و کامل را تشکیل دهند بازیکنان چون بنی مهدی ،واحدی از نیروی زمینی ،ثابتی از تبریز ،خندان پور از تهران ،سلطانیان از اصفهان ،عابدی از کرمان،حاتمی فر از بندرعباس ،پذیرفته از تبریز ووجوانان دیگر که با صلاحدید کادر فنی در آینده به تیم اضافه میشوند قطعا میتوانند کمک های  بسیار خوبی به بسکتبال کشور بکنند.

آن چه که باعث تاسف می شود این است که در این برهه حساس انتقادهاى مغرضانه و هدف دار کسانى که خود در مقاطع مختلف در تیم هاى ملى مسئولیت داشته اند و جامعه فهیم بسکتبال به خوبى عملکرد و رزومه آنان را به یاد دارند و انجام مصاحبه ها و اظهارنظرهاى مخرب و غیر مسئولانه آن ها بوده که باعث تخریب روحیه و شخصیت بازیکنان و دلسردى کادر فنى تیم ملى شده اند.

امروز ضروری است تمام کسانى که دلسوز واقعى بسکتبال ایران و آینده آن هستند با همدلى از بازیکنان جوان حمایت کنند و روحیه و اعتماد بنفس از دست رفته جوانان شایسته تیم ملى را به آنان باز گردانند تا شاهد بازیهاى درخشان از تیم ملى باشیم.

WhatsApp Image 2019-07-02 at 16.42.58


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b5ge8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قاسم زاده :باید اتحادیه بازیکنان بسکتبال  تشکیل شود