تاریخ انتشار: 1395/04/26 23:47
لیگ جهانی والیبال - دور پایانی
کد خبر: 273538

صربستان ماراتن را از ایتالیا برد و فینالیست شد/ معجزه گربیچ در غیاب آتاناسویچ

تیم ملی والیبال صربستان با پیروزی 3 بر 2 مقابل ایتالیا به فینال لیگ جهانی راه یافت.
صربستان ماراتن را از ایتالیا برد و فینالیست شد/ معجزه گربیچ در غیاب آتاناسویچ

به گزارش سرویس توپ و تور فرتاک ورزشی، نخستین دیدرا بیست و هفتمین دوره لیگ جهانی والیبال ساعت 20 امشب در لهستان بین تیم‌های ایتالیا و صربستان آغاز شد. 

صربستان که به عنوان تیم نخست گروه اول به نیمه نهایی رسیده بود در این دیدار هم از حضور آتاناسویچ، دریافت کننده قدرتی موثر خود محروم بود. ست نخست با رقابت شانه به شانه دو تیم همراه بود اما در نهایت این تیم ایتالیا بود که به برتری 25 بر 23 رسید. 

شاگردان نیکولا گربیچ در دست دوم بازی بهتری به نمایش گذاشتند و با زدن سرویس‌های خوب دریافت اول ایتالیا را بارها ناکام گذاشتند تا 25 بر 21 فاتح ست دوم لقب بگیرند. 

دیدار نزدیک دو تیم در ست سوم هم تداوم یافت تا این بار صربستان 25 بر 23 مقابل سرمه‌ای پوشان به برتری برسد اما ایتالیا در دست چهارم، در دیداری یک طرفه 25 بر 18 صرب‌ها را شکست داد، تا کار به دست پنجم کشیده شود. 

در ست نهایی، هرچند ایتالیا ابتدا 3 بر یک پیش افتاد اما در ادامه چند اشتباه از زایتسف و دیگر بازیکنان ایتالیا باعث شد، صربستان زودتر به امتیاز 8 برسد و با یک امتیاز برتری زمین‌ها را تعویض کند. این برتری صرب‌ها روحیه خوبی برای آنها در پی داشت تا شاگردان گربیچ در شبی که آتاناسویچ را هم در ترکیب خود نداشتند، با نتیجه 15 بر 11 ست پنجم را هم به سود خود تمام کند و با برتری مجموع 3 بر 2، همان نتیجه‌ای را که در تهران گرفت مقابل ایتالیا تکرار کند. 

صربستان با این پیروزی به دیدار نهایی راه یافت و باید منتظر برنده دیدار امشب تیم‌های برزیل و فرانسه بماند. دیداری که ساعت 23 به وقت تهران آغاز می‌شود. 

منبع: برنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3neo5k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال/ لهستان مغلوب صربستان شد