تاریخ انتشار: 1401/04/20 00:16
کد خبر: 19553

فوری؛ حریف ایران در یک چهارم نهایی مشخص شد

با اتمام آخرین مسابقه از دور گروهی لیگ ملت‌ها مشخص شد که ایران باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف لهستان برود.
فوری؛ حریف ایران در یک چهارم نهایی مشخص شد

عملکرد درخشان تیم ملی والیبال ایران و نهایتاً برد روز گذشته برابر صربستان باعث شد شاگردان بهروز عطایی جواز حضور در مرحله حذفی لیگ ملت ها را کسب کنند. این اتفاق در حالی رخ داد که عملکرد ایران در هفته اول بسیاری از والیبال دوستان را ناامید کرده بود اما تیم عطایی در ادامه همه چیز را به شکل شگفت‌انگیزی تغییر داد.

مسابقات مرحله حذفی دو هفته بعد در ایتالیا برگزار خواهد شد. قوانین مسابقات به گونه ای است که با توجه به حضور ایتالیا در جمع ۸ تیم اول مرحله گروهی، شاگردان دی جورجی به طور قطع با تیم هشتم جدول دیدار خواهند کرد. به این معنا که ایتالیا چه در صورت قرار گرفتن در رتبه اول و چه حضور در رتبه هفتم با تیم هشتم جدول مسابقه می دهد‌.

برزیل امروز در سه ست پیاپی موفق شد ژاپن را شکست دهد تا احتمال برخورد تیم ملی ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی با ژاپن به صفر برسد. از طرف دیگر فرانسه نیز دیگر تیمی است که با توجه به جدول، قطعاً با ایران برخورد نخواهد کرد. تیم ملی در حال حاضر رتبه هفتم جدول را به خود اختصاص داده و اگر شرایط کنونی جدول حفظ شود با آمریکا دیدار خواهد کرد.

با این همه، نتایج مسابقات امشب در تعیین رقیب ایران تاثیرگذار خواهد بود. در یکی از این مسابقات ایتالیا و هلند دیدار خواهند کرد. در صورت پیروزی ایتالیا، ایران در رتبه هفتم جدول باقی می‌ماند اما در غیر این صورت شاگردان بهروز عطایی به عنوان تیم هشتم صعود خواهند کرد و قطعاً به ایتالیا برخورد می کنند.

در دیگر مسابقه مهم لهستان به مصاف اسلوونی می رود. پیروزی احتمالی شاگردان گربیچ باعث خواهد شد که لهستان به رتبه اول جدول صعود کند که در این صورت آنها به مصاف تیم هفتم مسابقات خواهند رفت که یکی از بین ایران و هلند خواهد بود که با توجه به شانس بالای پیروزی ایتالیا برابر هلند، لهستان محتمل ترین حریف برای ایران در مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود.

یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن هم شکست لهستان در بازی امروز است که در این صورت شانس برخورد آمریکا با تیم ملی ایران نیز وجود دارد؛ البته این اتفاق بعید به نظر می رسد. بنابراین با در نظر گرفتن تمام احتمالات ایران ممکن است به یکی از تیم‌های لهستان، آمریکا و یا ایتالیا برخورد کند که البته شانس تقابل ما با لهستانی ها بیشتر از بقیه است. تیمی که ما در مرحله گروهی موفق شدیم با نتیجه ٣-٢ آنها را شکست دهیم.

در اینجا با آخرین تحولات جدول در کنار شما خواهیم بود.
*با شکست هلند برابر ایتالیا رتبه هفتمی ایران در لیگ ملت‌ها قطعی شد. به این ترتیب در صورت پیروزی لهستان برابر اسلوونی، این تیم حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی خواهد شد.
*در صورت شکست لهستان برابر اسلوونی، آمریکا حریف ایران در مرحله حذفی خواهد بود
*یکی از احتمالات به شکل کامل از بین رفت و با پیروزی ایتالیا بر هلند، ایران قطعا به میزبان برخورد نخواهد کرد.
*لهستان در ست اول با نتیجه قاطع ۲۵-۱۴ اسلوونی را شکست داد.
*ست دوم هم با پیروزی ۲۵-۲۳ لهستان خاتمه پیدا کرد تا ایران در آستانه شناختن حریف خود قرار بگیرد.
*در ست سوم اسلوونی به بازی برگشت و با نتیجه ۲۵-۲۳ پیروز شد تا کار به ست چهارم کشیده شود.
*ست چهارم با نتیجه 25-16 به سود لهستان تمام شد تا این تیم رقیب ایران در مرحله یک چهارم نهایی شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aylbk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 زایتسف: ایران تیم جوان و با شخصیتی دارد/ این بازی برای من اهمیت خاصی داشت