تاریخ انتشار: 1395/05/08 16:38
کد خبر: 271205

پیروزی دختران ایرانی مقابل استرالیا

تیم ملی والیبال جوانان دختر کشورمان با پیروزی برابر استرالیا ضمن صعودی دو پله ای نسبت به دوره گذشته در آستانه کسب مقام نهمی رقابت های قهرمانی آسیا قرار رفت.
 پیروزی دختران ایرانی مقابل استرالیا

شاگردان فریبا صادقی در مرحله دوم مسابقات قهرمانی زیر 19 سال دختران آسیا امروز جمعه هشتم مرداد ماه برای تعیین مقام نهم تا دوازدهم به مصاف تیم قدرتمند استرالیا رفتند و در رقابتی حساس و نفس گیر با نتیجه 3 بر 2 پیروز شدند تا ضمن صعود دو پله ای نسبت به دوره گذشته برای کسب عنوان نهمی تلاش کنند.

ملی پوشان دختر والیبال کشورمان با امتیازات 25 بر 17، 21 بر 25، 16 بر 25، 25 بر 16 و 18 بر 16 استرالیا را از پیشرو برداشتند تا فردا برای تعیین مقام نهمی یا دهمی این مسابقات رقابت کنند.

ست نخست این مسابقه متفاوت و با ترکیب مونا آشفته، سوگند حق پرست، فاطمه سلگی، نگین شیرتری، مانده محمدی، فاطمه عنایت و سارا نظری آغاز شد و اگرچه استرالیا در لحظات ابتدایی مسابقه نتیجه را به نفع خود دنبال کرد، اما فریبا صادقی با تغییر تاکتیک، مسابقه را در دست گرفته تا ست نخست با امتیاز 25 بر 17 به سود ایران به پایان رسد.

ست دوم پایاپای آغاز شد، اما اشتباهات فردی ملی پوشان کشورمان اختلاف مان را با استرالیا زیاد کرد تا اینکه تیم ملی کشورمان اختلاف را کم کرد تا بتواند امتیاز این ست را نیز به سود خود به پایان ببرد، اما اشتباهات ملی پوشان در لحظات پایانی نتیجه را 25 بر 21 به نفع استرالیا تمام کرد.

در ست سوم استرالیا از همان ابتدای مسابقه با توپ گیری و دفاع خوب کار ملی پوشان کشورمان را سخت کرد. عملکرد نه چندان مناسب تیم ایران در دریافت و سرویس موجب شد تا این ست 25 بر 26 به نفع استرالیا به پایان برسد.

ست چهارم با رقابت خوب تیم ملی کشورمان آغاز شد تا با هماهنگی بیشتر و دفاع و سرویس خوب حریف خود را با مشکل مواجه کنند و در نهایت دختران والیبال ایران این ست را با امتیاز 25 بر 16 به پایان رساندند.

در ست سرنوشت ساز پنجم شاگردان فریبا صادقی با ارائه نمایشی تحسین برانگیز و عملکرد بی نقص در دفاع روی تور استرالیا را 18 بر 16 شکست دادند تا امتیاز این ست و مسابقه از آن تیم ملی والیبال کشورمان شود و ایران سه بر 2 پیروز این میدان شناخته شد.

هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی زیر 19 سال دختران آسیا از دوم مردادماه در شهر ناخون راچاسیمای تایلند آغاز شده و تا دهم مردادماه نیز ادامه دارد.

ملی پوشان ایران در این مسابقات پیروزی برابر تیم های ماکائو، سریلانکا و استرالیا و دو شکست مقابل تیم های ژاپن و هند کسب کرده اند و فردا برای کسب مقام نهمی به مصاف برنده فیلیپین و ماکائو خواهند رفت.

منبع : کاپ


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2anoqv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 ۱۲ دختر والیبالیست به اردوی تیم جوانان دعوت شدند
برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا