تاریخ انتشار: 1396/07/17 17:02
کد خبر: 179073

تصمیمات جدید فدراسیون بسکتبال برای بازی‌های لیگ برتر

طبق تصمیم سازمان لیگ ، بازی‌های لیگ برتر بسکتبال بدون حضور تماشاگران تیم میهمان برگزار می‌شود.
 تصمیمات جدید فدراسیون  بسکتبال برای بازی‌های لیگ برتر

 بعد از اتفاقات و حاشیه های دو فصل گذشته در جریان دیدار تیم های خوزستانی انتظار داشتم مسئولان تیم ها در لیگ برتر بسکتبال  به کمک فدراسیون بسکتبال که در این موارد و مشابه آن برنامه ای به جز حذف افراد ندارد ،  روی نیامدن تماشاگران میهمان توافق کنند.

بازی دوم فینال رقابت های دوره قبل میان تیم های پتروشیمی بندرامام و نفت آبادان بدون تماشاگر برگزار شد و در ادامه تیم ها توافق کردند در بندرامام و آبادان هم بدون تماشاگر بازی کنند.

یک سال پیش از این بازی ها در مسابقه ای که میان دو تیم در آبادان برگزار شده بود ، یکی از تماشاگران شی ء تیزی را در شانه بهنام یخچالی ملی پوش پتروشیمی بندرامام فرو کرده بود که تیم میهمان مدعی بود این کار از سوی تماشاگران میزبان صورت گرفته است. برگزارکنندگان بازی هم درگیری میان هواداران دو تیم را علت این حادثه اعلام کردند.

امسال با توجه به اضافه شدن یک تیم خوزستانی دیگر به جمع تیم های خوزستانی لیگ برتر بسکتبال به نظر می رسد این تصمیم برای رعایت حال میزبانان گرفته شده است مبادا صحنه های مشابه درگیری آبادان ، در شهرهای مختلف این استان به وجود آید . به عبارت دیگر تیم های خوزستانی در تصمیم جدید فدراسیون برای ممانعت از ورود تماشاگران میهمان نقش اساسی دارند. شهرهای خوزستان به نسبت شهرهای دیگر برگزاری لیگ برتر بسکتبال نزدیک به هم است و منظور از تماشاگران میهمان ، علاقمندان بسکتبال بین شهرهای خوزستان هستند که سفرهای بین شهری آنها به سهولت انجام می شود. در سال های گذشته فقط پتروشیمی بندرامام با پشتوانه مالی مناسب در پلی آف و نیمه نهایی و بازی های پایانی لیگ برتر بسکتبال از خوزستان به تهران تماشاگر می آورد اما تیم های دیگر از این مزیت محروم بودند.

رویای سفر

تیم های گرگانی پرتماشاگرترین تیم های لیگ برتر بسکتبال بشمار می آیند که با محرومیت تماشاگران میهمان راه سفر آنها به  شهرها بسته می شود. گرگانی ها در تاریخ بسکتبال رسم خوشایندی داشتند و  عده زیادی از طرفداران بسکتبال شهر همراه با تیم های خود رویای سفر به شهرهای دیگر به ویژه تهران داشتند در حالی که امسال از این خبرها نیست و این تصمیم به نوعی پایان رسم خوشایند میهمانان گرگانی است. با وجود آنکه امسال گرگانی ها با دو تیم شهرداری و یس آل در لیگ برتر حضور دارند اما فرصت دیدار بازی این تیم ها در شهرهای میزبان از تماشاگران دو آتیشه گرگانی گرفته شده است.

تیم شهرداری تبریز بعد از وقفه ای چند ساله ، برای دومین فصل متوالی در سطح اول بازی های بسکتبال حضور دارد و تماشاگران این تیم نیز از بازی ها استقبال می کنند اما اینکه حاضر شوند برای تماشای بازی تیم خود به سوی شهر دیگری شال و کلاه کنند ، در فصل گذشته که از آنها سر نزده است.

تهرانی های بدون تماشاگر

تیم های تهرانی در سال های برگزاری لیگ برتر بسکتبال از وجود تماشاگر بی بهره بودند. امسال مهرام که برای جذب تماشاگر به هنگام میزبانی از بازی های حساس تدارک خوبی می بیند ، به لیگ برتر بازگشته است اما مهرام در شهرهای دیگر تماشاگر ندارد. دانشگاه آزاد به دلیل دوری مسافت و موقعیت تالار در واحد تهران شمال در جذب تماشاگر ناموفق است و کسی برای این تیم نیز در شهرهای میزبان سوت و هورا نمی کشد. تیم نیروی زمینی هم با موقعیت نظامی در تهران و شهرستان ها بدون تماشاگر است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36xdy9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعتراض تیم‌های لیگ یکی به تصمیم سازمان لیگ