تاریخ انتشار: 1397/04/19 22:45
کد خبر: 139441

فغانی: عدم حضورمان در نیمه نهایی نشان دهنده حتمی بودن قضاوتمان در فینال نیست

داور ایرانی حاضر در جمع سیزده داور جام جهانی، یکی از شانس های بزرگ حضور در رقابت فینال یا رده بندی به حساب می آید.
فغانی: عدم حضورمان در نیمه نهایی نشان دهنده حتمی بودن قضاوتمان در فینال نیست

تیم داوری ایران با حضور علیرضا فغانی ، محمدرضا منصوری و رضا سخندان حالا یکی از سیزده تیم داوری باقیمانده در جام جهانی هستند که شانس قضاوت در فینال و رده بندی را دارند. اما عدم انتخاب فغانی و کمک هایش برای دیدارهای نیمه نهایی باعث شد که این امیدواری درایران به وجود بیاید که فغانی و تیم ایرانی اش می توانند برای اولین بار فینال جام جهانی را سوت بزنند. قضاوت خوب علیرضا فغانی در این رقابت ها حتی باعث شده که او داوری باشد که تا اینجا از تکنولوژی VAR استفاده نکند. با این داور مطرح فوتبال ایران و بهترین داور حال حاضر آسیا گفت و گویی در روسیه انجام دادیم که می خوانید:

-خیلی ها حالا که بازی نیمه نهایی به شما نرسیده امیدوارند که تیم داوری ایران بازی فینال را قضاوت کند. احتمال این موضوع هست؟

دوازده، سیزده تیم داوری که اینجا هستند برای قضاوت بازی فینال شانس دارند ، و اینطور نیست چون ما نیمه نهایی نیستیم حتما یا فینال یا رده بندی را قضاوت می کنیم. تمام سیزده تیم داوری برای قضاوت فینال و رده بندی شانس دارند و بقیه ش با خدا است. ما کارمان را انجام دادیم اگر به ما قضاوتی داده شد آماده می شویم اما اگر نشد کارمان را انجام دادیم. تا هرزمان که بخواهند اینجا هستیم و بعد هم برمی گردیم ایران  اما موضوع مهم این است خداراشکر همه چیز تا الان خوب بوده است.

-شرایط قضاوت فینال جام جهانی چگونه است؟ شما به عنوان کسی که جام جهانی را در بالاترین سطح تجربه کرده اید آیا این مسابقه آمادگی خاصی می خواهد؟

شرایط آمادگی داورها از این سیزده تیم داوری که هستند همه سرتمرینات حاضر می شوند سرکلاس های آنالیز هم هستند و شرایطشان ایده آل است و به نظر توانایی قضاوت فینال برای همه وجود دارد.

-حضور در بین دوازده داور برتر جهان چه احساسی می تواند داشته باشد. ضمن اینکه شما تنها آسیایی بازمانده در جام جهانی هستید؟

درمورد این باید بگویم  معمولا در مراحل بالاتر از هر قاره ای یک تیم یا دوتیم داوری نگه می دارند. ما در  مرحله یک چهارم با تیم بحرین اینجا بودیم که البته تیم داوری بحرین بعد از مرحله یک چهارم جام جهانی را ترک کردند. خوشحالیم که یک تیم از آسیا اینجا است و آن یک تیم ایرانی است فکرکنم  باعث افتخار خودمان و قاره باشد.

-خداحافظی بعد از مسابقات جام جهانی شایعه ای بوده است که خیلی ها منتظر تکذیب آن از سوی شما هستند.

نه اینکه الان درباره خداحافظی این ها صحبت کنیم درست نیست الان تمام تمرکزمان روی این مسابقات است. ما از جام جهانی هم باز گردیم باید در کلاس های  مالزی برای  بازی های حذفی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا  شرکت کنیم. نه الان صحبت از خداحافظی و مسایلی از این دست درست نیست.

-شما هرگز از  تکنولوژی VAR استفاده نکردید. چرا؟

اینکه من از کمک داوری استفاده کنم یا نکنم جزو اختیارات و وظایف داور نیست و هرجا نیاز باشد آن ها ورود می کنند. خوشبختانه تا اینجا اشتباه تاثیرگذاری که طبق پروتکل می توانند از آن استفاده کنند در بازی های ما رخ نداده است و تصمیماتمان صحیح بوده است و خوشبختانه نیازی به استفاده از  VARنبوده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qodda

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسن ترین بازیکن های حاضر در جام جهانی روسیه