تاریخ انتشار: 1397/04/22 22:38
کد خبر: 138964

اختصاصی/ بلژیک- انگلیس؛ جدال حیثیی بازنده ها برای کسب عنوان سومی

دیدار رده بندی جام جهانی روسیه روز شنبه ساعت ۱۸ و۳۰ دقیقه بین دو تیم انگلیس و بلژیک به قضاوت علیرضا فغانی و کمک هایش برگزار می شود
اختصاصی/ بلژیک- انگلیس؛ جدال حیثیی بازنده ها برای کسب عنوان سومی

امین یزدانی؛ شنبه ۲۳تیر ماه ۹۷،راس ساعت ۰ ۳ :۱۸ به وقت تهران دوتیم ملی انگلستان-بلژیک که درمرحله نیمه نهایی قافیه را به کرواسی و فرانسه باخته بودند،برای کسب رده سوم جهان در ورزشگاه زنیت آرنای سن پترزبورگ به مصاف هم می روند.

 در این دیدار هر کدام‌ از دوتیم بلژیک و انگلستان به پیروزی برسند، برای نخستین بار درتاریخ تیم ملی خود موفق به کسب عنوان سومی جام جهانی می شوند.هرچند هرکدام از این دو تیم در جام های جهانی ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰، تا یک قدمی کسب آن ،پیش رفته بودند که بلژیکی در سال۱۹۸۶مکزیک،بازی را به فرانسه و پلاتینی باختند و انگلیسی ها نیز در سال۱۹۹۰، بازی را به ایتالیا و اسکیلاچی واگذار کردند،تا بدین ترتیب، هردو تیم تاکنون از کسب عنوان سوم جهان محروم باشند تا این بازی بهترین فرصت برای هردوتیم انگلیس و بلژیک بشد که بتوانند طلسم را بشکنند و به چنین عنوان مهمی دست یابند.

هردو تیم گرچه تا یک قدمی دیدار پایانی این رقابت ها پیش رفته بودند،اما ممکن است این احتمال خود را مطرح کند که بازیکنان دوتیم، انگیزه لازم را در بازی رده بندی نداشته باشند،ولی دراین بین، بلژیکی ها هم انگیزه ی بیشتر از انگلیسی برای کسب رده سوم دارند وهم شانس بیشتری ،زیرا آنها از تیم منسجم ، منظم و بابرنامه تری بهره می برند و درصدد کسب اولین عنوان جهانی خود با بهترین تیم تاریخ خود ،هستند،هرچند بلژیک درجام جهانی ۱۹۸۶ نیز، تیمی عالی و بیاد ماندنی داشتند.

انگلیسی ها به مراتب مسیر راحت تری را نسبت به بلژیکی ها برای رسیدن به نیمه نهایی،طی کرده بودند و تیمشان کمتر صیقل خورد،حال آنکه شیاطین سرخ مسیر سخت ودشواری را تا بدین جای کار ،پیموده اند.

از آن سوی  بلژیکی ها یکی از بهترین بازی های خود را دربرابر فرانسه مدعی اصلی قهرمانی انجام دادند،درصورتی که انگلیسی ها درمقابل کروات ها با ضعف های مفرطی روبرو بودند و خط دفاعی آنها اشتباهات مهلکی مرتکب شد و خط میانی شان محو بازی بازیکنان خط میانی خلاق،شاداب و باطراوت کرواسی به رهبری مودریچ بودند. چنانچه ساوتگیت نتواند این ضعف ها را دراین فاصله نزدیک، ترمیم کند بشدت ازسوی خط حمله سریع ،هماهنگ و ویرانگر بلژیک،تنبیه خواهند شد و به سرنوشت دیدار رده بندی جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا دچار میشوند.

فکرکنم‌ هردومربی چند تغییر را درترکیب خود داشته باشند،هر چند بر مدل بازی خود اصرار دارند.

هم مارتینز و هم بازیکنان دوتیم شناخت خوبی از ویژگی های فنی و روانی یکدیگر دارند،زیرا بیشتر مطلق آنها در لیگ برتر جزیره بازی می کنند و تقابل آنها دراین دیدار نیز ،جذابیت خاص خود را دارد.

 درتیم بلژیک ،سرعت انتقال درفازها، یکی از مهمترین شاخصه های این تیم است. قدرت فیزیکی و بازی مستقیم انگلیسی ها که در بازی مقابل کرواسی، آنها را انگلیسی تر از همیشه دیدیم،از ویژگی های بارز سبک فوتبال آنهاست.شروع مجددها نیز ،تاکتیکی است که شاگردان ساوتگیت ازطریق آن، بیشترین گلهای خود را بثمر رسانده اند.

مارتینز دربازی رده بندی نیز از مدل۱-۲-۴-۳(۳-۴-۳)استفاده خواهدکردواز کورتووا/کمپانی،فرتونگن،آلدروایرلد/توماس مونیه،ناصر شاذلی،مروان فلینی،اکسل ویتسل/دی بروین،آزارد/لوکاکو/ در ترکیب اولیه اش استفاده می کند.

در آن طرف گرت ساوتگیت مجددا مدل ۲-۵-۳ را بکار خواهد گرفت و از پیکفورد(باتلند) /مگوایر،استونز،فیل جونز(کیهیل)/واکر(آرنولد)،دنی رز،هندرسون،آلی،لینگارد/هری کین،راشفورد(استرلینگ)/استفاده خواهد کرد.البته هرگونه تغییر درترکیب دو تیم از سوی مربیان ،محتمل است.

مارتینز دراین دیدار مطمئنا ،کار پرس را از جلو انجام خواهد داد، تا با استفاده از اشتباهات حریف و تدارک حمله سریع به گل برسد. تیم مارتیتز برای رسیدن به گل ازتنوع تاکتیکی خوبی با توجه به بازیکنان با کیفیتی که دراختیار دارد،استفاده می کند که نوع وشکل گلهایی که تاکنون بلژیکی ها دراین رقابت ها به ثمر رسانده اند،صحت این گفته را نشان می دهد. استفاده از ضد حملات،شروع مجددها،طراحی حملات ازکنارها و انتقال درفازها ،تاکتیک غالب مارتینز درتیم بلژیک است که دی بروین و ادن آزارد و لوکاکو، درمتن آنها قرار دارند.

درآن سوی، ساوتگیت که بازی ناامید کننده ای را دربرابر کرواسی انجام داد و نتوانست انتطارات را بر آورده کند، در بازی نیمه نهایی نشان داد که پلن های متنوعی برای تغییر سبک وشکل بازی تیمش ندارد،گرچه تیمی جوان و آینده دار را دراختیار دارد.

استفاده از شروع مجددها بویژه ضربات کرنر ،اوج کار تیم ساوتگیت است و ازطرفی حرکت از کناره ها که ریشه درفوتبال انگلیس دارد نیز ازدیگر برنامه های شاگردان ساوتگیت است .آنها به علت عدم برخورداری ازیک پلی میکر قهار،بازی ازعمق را تاکنون در برنامه های خود نداشته و به دنبال آن نیز ، بازی ترکیبی در عمق خط دفاعی حریفان را از آنها همانند سایر تیم عای مدعی ندیدیم و اگر گاها اقدام به چنین کاری کردند،در پاس آخر با مشکل روبرو بودند.

بازیکنان خط تهاجمی انگلستان در اطراف و داخل محوطه جریمه حریف،بسیار عجول عمل می کنند و در تصمیم گیری ها ،مشکل دارند.امروزه درفوتبال نوین ،سرعت درتصمیم گیری یکی ازفاکتورهای مهم وحیاتی در فوتبال جهان بشمار می رود که باعث زمین گیر شدن حریفان می شود،زیرا زمان‌ وفضا را که ازعوامل تعیین کننده بازی فوتبال هستند را از حریف می گیرند.اینکار را درنزد برخی بازیکنان انگلیسی کمتر مشاهده کردیم.

هردو تیم‌ پیش از این در مرحله گروهی این رقابت ها ،یک بار با تیم های ذخیره خود، مقابل هم قرار گرفته بودند که بلژیکی ها با تک گل عدنان یانوزای با برتری رسیده بودند.

امیدوارم‌ شاهد یک بازی زیبا،تماشایی و‌جذابی از دوتیم‌ اروپایی این دیدار باشیم،تا ازبار آموزشی و فنی آن درس ها بیاموزیم.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pm5y6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش فغانی به انتشار عکسهای جنجالی/دست همسر و خانواده‌ام را می‌گیرم و می‌روم!