تاریخ انتشار: 1401/10/02 21:43
کد خبر: 12518

احتمال حذف بوکس از المپیک ۲۰۲۴ بیشتر شد

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، از بیشتر شدن احتمال حذف بوکس از المپیک ۲۰۲۴ خبر داد.
احتمال حذف بوکس از المپیک ۲۰۲۴ بیشتر شد

 ۱۳ مهر ۱۴۰۱ بود که با تصمیم «عمر کرملوف» رئیس روسیه‌ای فدراسیون جهانی بوکس (IBA)، این فدراسیون مجوز حضور ورزشکاران روس و بلاروس در مسابقات جهانی را صادر کرد، این در حالی بود که تمام فدراسیون‌های جهانی در رشته‌های مختلف ورزشی، حضور ورزشکاران این دو کشور در مسابقات بین‌المللی را ممنوع کرده‌اند. 

اکنون با گذشت نزدیک به سه ماه از این اقدام فدراسیون جهانی بوکس، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرده است که امکان حذف بوکس از المپیک ۲۰۲۴ پاریس وجود داشته و بیشتر شده است.

سایت NBC SPORT نوشت: بوکس ممکن است از المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل مشکلات حاکمیتی در این ورزش حذف شود. کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه توسط واشنگتن پست گزارش شد، اعلام کرد که تصمیمات اخیر انجمن بین‌المللی بوکس (IBA) می‌تواند منجر به حذف بوکس از بازی‌های المپیک پاریس شود. 

تصمیمات مدیریتی اشتباه، مشکلات و مسائل مالی، داوری‌های از پیش تعیین شده در مسابقات بین‌المللی و ... همگی موضوعاتی بودند که در سال‌های قبل، از آن‌ها به عنوان تخلف فدراسیون جهانی بوکس یاد می‌شد، تا اینکه IOC در سال ۲۰۱۹، IBA را - که در آن زمان با نام AIBA شناخته می‌شد - از المپیک خود محروم کرد. 

پس از گزارش‌ها، IOC با این اقدام خود تایید کرد که در برخی از مسابقات بوکس داوران تخلف می‌کنند و به صورت باند بازی نتایج را در مسابقات تعیین می‌کنند. با این حال اما IOC مسابقات بوکس در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برگزار کرد که حالا به نظر می‌رسد تصمیم دارد این رشته را از المپیک ۲۰۲۴ پاریس کنار بگذارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2r9km2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسابقات بوکس انتخابی المپیک در اروپا تعلیق شد