تاریخ انتشار: 1399/06/09 21:36
کد خبر: 56133

جعل تصاویر صعود به اورست توسط کوهنورد هندی!

کوهنورد هندی که مدعی شده بود به اورست صعود کرده است پس از انتشار عکس هایش مشخص شد که این کوهنورد هیچ وقت به قله نرسیده و عکس ها فوتوشاپ بوده است!

کوهنورد هندی که مدعی شده بود به اورست صعود کرده است پس از انتشار عکس هایش مشخص شد که این کوهنورد هیچ وقت به قله نرسیده و عکس ها فوتوشاپ بوده است!

 درحالی که قرار بود مقامات هندی از کوهنورد این کشور بابت صعود به اورست تجلیل و تقدیر کنند، انتشار عکس های صعود این کوهنورد در نوک قله باعث شد تا صحت صعود او به اورست زیر سوال برود!

"سینگ یاداو" کوهنورد هندی مدعی بود که در ۲۰ می سال ۲۰۱۶ برفراز بام دنیا ایستاده است اما انتشار عکس های صعود او باعث شد تردید هایی بابت صعودش به اورست به وجود آید. این عکس که در یکی از روزنامه ها بابت اثبات صعود این کوهنورد به اورست منتشر شده بود، سریعا در فضای مجازی توسط هندی ها با عنوان فوتوشاپ عکس اورست توسط کوهنورد این کشور منتشر شد!

بعد از انتشار حداکثری این عکس ها، سایر کوهنوردان و شرپاها اقرار کردند که این کوهنورد بدون رسیدن به قله بازگشته است!

بعضی از اختلافاتی که در این عکس وجود دارد و بسیاری آن را مطرح کرده اند به شرح زیر است:

ماسک اکسیژن که او بر سر داشت هیچ لوله ای ندارد، هیچ بازتابی در عینک آفتابی او دیده نمی شود، سایه های او با سایه کوهنوردی که در کنار او دیده می شد متناقض بوده و پرچم هایی که با خود حمل می کرد با وجود باد شدید معمول در قله، ساکن بودند. همچنین هیچ چراغی روی سر او وجود ندارد و کوهنوردان می گویند که این کوهنورد کلاه ایمنی پوشیده است، که کوهنوردان در روز برای رسیدن به قله آن را بر سر نمی گذارند.

قرار بود مقامات عالی هندی از این کوهنورد تجلیل کنند که با این تفاسیر باید دید که چه اتفاقی خواهد افتاد!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gqdgn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال-فرهاد؛ پایان در مشهد