تاریخ انتشار: 1401/07/19 12:09
کد خبر: 15422

هدف من جام جهانی است/ بازیکنان باتجربه را می‌بردم ترسو بودم

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: اگر به گذشته برگردم همین بازیکنان را برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب می‌کردم و اگر بازیکنان باتجربه را می‌بردم، ترسو بودم.
هدف من جام جهانی است/ بازیکنان باتجربه را می‌بردم ترسو بودم

تیم ملی فوتسال ایران با قبول شکست مقابل ژاپن در فینال مسابقات فوتسال آسیا، از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند. هدایت ایران در این دوره بر عهده وحید شمسایی بود.

شمسایی بعد از تغییراتی که در تیم ملی ایران ایجاد کرد، این تیم را با چهره‌ای جدید به مسابقات قهرمانی آسیا فرستاد. کنار گذاشتن نفرات باتجربه ای چون علی اصغر حسن زاده، علیرضا صمیمی، سپهر محمدی، مهدی جاوید، احمد اسماعیل پور و… یکی از نکاتی بود که بعضی از کارشناسان اعتقاد داشتند به ضرر تیم ملی تمام شد و نیاز بود تا بعضی از این بازیکنان باتجربه در کنار این تیم باشند.

شمسایی در واکنش به این انتقادات، از تصمیم خود دفاع کرد و گفت: اگر به گذشته برگردم، بازهم همین کار را می‌کنم. می‌توانستم چند بازیکن باتجربه ببرم و قهرمان بشوم. وقتی وارد هتل شدیم دنبال جاوید، حسن زاده، صمیمی و… می‌گشتند. من با سه رئیس فدراسیون صحبت کردم. هدف من جام جهانی بود. شاید هم به من بگویند قبل از جام جهانی از تیم ملی برو.

سرمربی تیم ملی فوتسال می‌گوید از ریسک کنار گذاشتن بازیکنان باتجربه در تیم ملی مطلع بوده است اما پتانسیل فوتسال در ایران به قدری بالا است که می‌توان همزمان چند تیم ملی قدرتمند داشت. وی گفت: اگر به موج خروشان فوتسال برسیم می‌توانیم سه تیم ملی داشته باشیم. باید امکانات بدهیم و پای رده‌های پایه بایستیم. من می‌توانستم بازیکنان قبل تیم ملی را به کویت ببرم. اگر این کار را می‌کردم آدم ترسویی بودم. می‌دانستم پایم روی پوست موز است.

این برای چهارمین بار بود که تیم ملی فوتسال ایران در آسیا در رسیدن به عنوان قهرمانی ناکام ماند. ایران با ۱۲ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم قاره است و ژاپن با چهار قهرمانی در رده دوم قرار دارد. با این حال آیا می‌توان نایب قهرمانی در این دوره از مسابقات را برای تیم شمسایی موفقیت تلقی کرد؟

سرمربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این سئوال تاکید کرد: اگر از دو بُعد نگاه کنم می گویم نه؛ ما باید قهرمان می‌شدیم. به ایران چیزی جز قهرمانی نمی‌آید. از بعد دوم هم می‌توان گفت که پس از جام جهانی لیتوانی، ۱۰ نفر از بازیکنان تیم ملی را عوض کردیم. از نظر فنی راضی هستم. از امروز تا آخر سال قرارداد دارم. اگر فدراسیون صلاح دانست در خدمت هستیم. اگر هم صلاح ندانست برای فوتسال آرزوی موفقیت دارم. تلاش می‌کنیم ضعف‌های کوچک را رفع کنیم. یکسری چیزها دست من است و یکسری‌ها نیست.

تیم ملی فوتسال در این دوره از مسابقات، با اقتدار و پیروزی‌های پرگل برابر حریفانش به فینال رسید؛ از اندونزی و چین تایپه گرفته تا ویتنام و تایلند که مقابل ملی پوشان حرفی نداشتند اما در فینال، ایران نتوانست ورق را به سود خود برگرداند.

شمسایی در این مورد گفت: اگر یک بار دیگر سوت جام ملت‌ها را بزنند نمی‌توانیم هشت گل به ویتنام و پنج گل به تایلند بزنیم. بچه‌های ما فوق العاده قوی بودند. مقصر و جوابگو من هستم. مهدی تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) بعد از بازی با ژاپن به رختکن آمد و گفت از نظر من شما قهرمان هستید. او گفت" ناراحتم جام را به ژاپن دادم". به او گفتم شرافت را در ساق بازیکنان دیدم و جوابگو من هستم.

عملکرد ایران مقابل ژاپن و ضعف گلزنی مقابل این تیم، بعضی از کارشناسان را بر این باور رساند که ژاپن به خوبی تیم ایران را آنالیز کرده بود و به همین دلیل حرکت و توانمندی ملی پوشان ایران را محدود کرد. این چیزی است که شمسایی با آن مخالف است. سرمربی تیم ملی گفت: آنالیز وقتی است که به بن بست برسید. ما بالای ۲۰ بار از خط دفاعی ژاپن عبور کردیم. بروید ببینید مسلم و سالار چند بار این آنالیز را شکستند. ما بارها از این تیم عبور کردیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y8jyb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل اسماعیل‌پور در میان 10 گل برتر جام جهانی فوتسال