تاریخ انتشار: 1397/06/09 16:22
کد خبر: 132215

جدال جذاب خرید های تابستانی پرسپولیس با یک دیگر

تیم های فوتبال فولاد خوزستان و سایپا دیشب در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند و بازی جذابی را به نمایش گذاشتند.
جدال جذاب خرید های تابستانی پرسپولیس با یک دیگر

دیشب 6 بازی از هفته ششم رقابت های لیگ برتر برگزار شد. در یکی از این بازی ها تیم های فولاد و سایپا در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف یکدیگر رفتند. در این دیدار که سرانجام با برتری 2 بر یک سایپا به پایان رسید، دو بازیکن آینده تیم پرسپولیس هم حضور داشتند. مهدی ترابی و سروش رفیعی، هافبک هایی بودند که پیش از آغاز فصل با پرسپولیس قرارداد امضا کردند و تنها به خاطر محرومیت نقل و انتقالاتی سرخپوشان مجبور شدند به مدت نیم فصل از این تیم دور بمانند. به همین دلیل ترابی یک نیم فصل به حضور در سایپا ادامه داد و رفیعی هم برای نیمه نخست لیگ هجدهم، حضور در فولاد را برگزید.

این دو بازیکن در بازی شب گذشته حکایت متفاوتی داشتند ولی آنچه مشهود بود، عملکرد قابل قبول هر دوی آنها بود. رفیعی مانند هر چهار بازی قبلی تیمش در ترکیب اصلی قرار گرفته بود و در متن اکثر حملات فولاد حضور داشت. او در نیمه اول یکی از بهترین موقعیت های فولاد را داشت و با ضربه سر خود توپ را به تیر دروازه سایپا زد. همچنین حرکات تکنیکی او و پاس های دقیقی که برای هم تیمی های خود می فرستاد، نشان از آمادگی او داشت. پاس عمقی تماشایی او برای پریرا هم مستقیما یکی از موقعیت های تک به تک فولاد را ساخت که ضربه مهاجم برزیلی توسط دروازه بان سایپا دفع شد. همچنین در نیمه دوم هم یک ضربه زیبای پای چپ از سروش رفیعی دروازه سایپا را تهدید کرد اما با فاصله اندکی از بالای دروازه بیرون رفت. در مجموع و با توجه به همه فاکتورها می توان گفت این بهترین نمایش سروش تا به اینجا در لیگ هجدهم بود که البته از نظر تیمی با نتیجه خوبی همراه نشد.

اما دیگر ستاره آینده پرسپولیس که شب گذشته برخلاف رفیعی برنده از زمین خارج شد، در ترکیب اصلی تیمش جای نداشت. مهدی ترابی به دستور علی دایی به عنوان بازیکن نیمکت نشین کار را مقابل فولاد آغاز کرد و در دقیقه 81 در حالی که سایپا از حریف خود پیش بود، به عنوان تعویض سوم دایی وارد زمین شد. شاید سرمربی سایپا می خواست از او به عنوان یک عنصر برای حفظ توپ و گذراندن زمان بازی استفاده کند، اما گل تساوی فولاد در دقیقه 88 این برنامه ها را به هم ریخت. پس از این گل سایپا بار دیگر نیاز به زدن گل برتری را حس کرد و حملات این تیم ادامه پیدا کرد.

 2 دقیقه پس از مساوی شدن نتیجه، یکی از حمله های سایپا که با هنرنمایی محض ترابی شکل گرفت، منجر به گل برتری شاگردان علی دایی شد. مهدی ترابی در اولین ثانیه های وقت تلف شده بازی در سمت راست خط دفاعی فولاد صاحب توپ شد و به شکلی که شگرد دارد، دفاع را به هم ریخت و در عرض حرکت کرد. در حالی که ترابی پس از عبور از یکی دو مدافع فولاد آماده زدن ضربه به سمت دروازه شده بود، تکل ایوب والی او را سرنگون و مسیر توپ را به سمت دیگر محوطه جریمه منحرف کرد. در این لحظه عبدالله ناصری تنها بازیکنی بود که در آن منطقه حضور داشت و با یک ضربه دقیق دروازه فولاد را باز کرد. شکل به ثمر رسیدن این گل طوری بود که قطعا در غیاب ترابی و حرکت های تکنیکی خاص او چنین اتفاق و تهدیدی روی دروازه فولاد رخ نمی داد و ترابی را باید مهره اصلی و بنیان گذار گل برتری تیم علی دایی در اهواز دانست.

این دو بازیکن تکنیکی و خلاق که از امیدهای مهم برانکو ایوانکوویچ برای نیم فصل دوم به شمار می روند، با رسیدن به فرم ایده آل و نمایش های درخشان در تیم های فولاد و سایپا، ضمن کمک به این دو تیم، کادر فنی تیم آینده خود را نیز امیدوار می کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2omr9o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قراردادهایی که حرفه ای بسته نشد/رفیعی،شیری و ترابی چرا نباید مقابل پرسپولیس بازی کنند؟