تاریخ انتشار: 1402/02/20 12:00
کد خبر: 6526

تعادل را در وقت گذراندن با همسر رعایت کنید!

درست است که اولویت اول شما در زندگی مشترک همسرتان است؛ اما باید بدانید که زیاده روی در هر موضوعی باعث پشیمانی است باید تعادل را در رفتارتان رعایت کنید.
تعادل را در وقت گذراندن با همسر رعایت کنید!

یکی از مهم ترین مسائل بعد از ازدواج،مهارت برقراری ارتباط مؤثر است. بسیاری از زوجین برای برقراری روابط بهتربا همسر خود بیشتر وقت خود را با هم می گذرانند اما برخی دیگر ترجیح می دهند مستقل تر عمل کرده و زمانی را در تنهایی بگذرانند. به نظر شما چقدر زمان باید صرف رابطه عاطفی مان کنیم تا رابطه ای سالمی را تجربه کرده و رابطه مان خراب نشود.

سوالی که برای بسیاری از زوجین پیش می آید این است که چقدر از زمانمان را به همسرمان اختصاص دهیم. ما نمی توانیم زمان مشخصی را تعیین کنیم زیرا قانون ثابتی برای این که یک زوج کنار هم بگذرانند، وجود ندارد و این موضوع به نیاز ها و شخصیت دو طرف بستگی دارد.

تعادلی در زندگی و روابطتان برقرار کنید

وقت گذراندن همسران با هم باید در کفه ای از تعادل باشد تا در روند زندگی مشترک اختلالاتی ایجاد نشود. محدودیت هایی واقع بینانه برای میزان زمانیکه با همسرتان سپری می کنید، تعیین کنید و تعادلی در زندگی و روابطتان برقرار کنید.

شما باید زمانی را به کار و دوستانتان و خانواده خود و زمانی را به همسر و زمانی را به تنهایی و فعالیت هایی که خودتان به تنهایی از آنها لذت می برید، اختصاص دهید و هدفتان باید ایجاد تعادلی در زندگی تان باشد که هر دو شما از زمانی که با هم می گذرانید لذت برده و خوشحال و راضی باشید و در عین حال بتوانید روابطتان با دوستان و خانواده را کنترل کرده، در اهداف کاری تان پیشرفت کرده و به رابطه تان برای شکوفا شدن فرصت دهید.

وقت گذراندن با همسر

توصیه ها و نکاتی برای ایجاد تعادل در زندگی

در ادامه توصیه ها و نکاتی را آورده ایم که برای بهبود روابط با همسرتان کمک کننده است.

تفاوت های خود را درک نمایید

میزان زمانی که باید با هم بگذرانید، به شخصیت دو طرف بستگی دارد. برخی از زوجین دوست دارند همسرشان مستقل بوده و به آنها نچسبد و زمانی را برای تنهایی خود قائل شود، برخی دیگر نیز در رابطه گرایش دارند زمان زیادی را با طرفشان سپری کنند. زوجین باید تفاوت های خود را درک کنند و با هم بر سر زمانی که برای هم می گذارند، به تفاهم برسند.

به همسرتان نچسبید

اگر فکر می کنید که برای بهبود روابط خود باید کل روز را با همسرتان بگذرانید و همیشه به او بچسبید اشتباه است. همانطور که شما گاهی نیاز دارید که تنها باشید و با خودتان خلوت کنید، همسرتان نیز به تنهایی نیاز دارد پس برای داشتن یک زندگی زناشویی محکم، استوار و عاشقانه بگذارید همسرتان به علائق اش بپردازد و هرکدام در تنهاییتان فعالیت هایی که به آن علاقه دارید را انجام دهید.

زوج

برای خودتان وقت بگذارید

برخی خانم ها برای نشان دادن عشقشان همیشه به دنبال همسر خود هستند اما شما هر چقدر هم که عاشق طرف مقابل تان باشید، باید زمانی را به تنهایی خود اختصاص دهید. تنهایی در روابط عاطفی سبب می شود استقلال تان حفظ شده و اعتماد به نفس تان بالا رود. هنگامی که هر دو طرف بتوانید برای خودتان وقت بگذارید، با انرژی و علاقه بیشتری می توانید زندگی مشترکتان را اداره کنید.

با همسرتان صحبت کنید

بهتر است از همسرتان بپرسید که آیا وقت کافی به او اختصاص می دهید و از او بپرسید که چقدر باید برای او وقت بگذرانید. با صحبت با همسرتان می فهمید که او به چه نیاز دارد، اگر او احساس می کند شما وقت زیادی به او اختصاص می دهید کمی برای خودتان ارزش قائل شوید و به فعالیت های مورد علاقه تان بپردازید. شما و همسرتان باید بر سر وقتی که به یکدیگر اختصاص می دهید به تفاهم برسید.

زن و شوهر

همسرتان را به جمع دوستانتان ببرید

اگر همسر شما مایل به دوستی با دوستانتان است، بهتر است که او را وارد جمع دوستانه خود کنید تا هم در کنار همسرتان وقت بگذرانید و هم ارتباط با دوستانتان را حفظ نمایید.

خوش بگذرانید

همانطور که گفتیم همیشه به همسرتان نچسبید بلکه وقتی را برای خوش گذرانی با او انتخاب کنید. با او قرارملاقات عاشقانه بگذارید و سعی کنید بهترین خاطره ها را برای او بسازید تا او در کنار شما بودن را به همه چیز ترجیح دهد.

کار های جدید را با هم تجربه کنید، به سفر بروید، رستوران های جدید را تست کنید، به دنبال ناشناخته ها باشید. این فعالیت ها، به خصوص زمان هایی که شما از شریک زندگی تان دور هستید، بر بهبود رابطه تان تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

زن و شوهر

جزر و مد رابطه را تشخیص دهید

اگر به هر دلیلی برای همسرتان وقت کمی اختصاص داده اید و زندگی شما از شور و نشاط خارج شده برای حفظ زندگی خود و بهبود روابطتان از فرصت هایی که برای شکوفایی رابطه و بالا بردن کیفیت آن پیش می آید، استفاده کنید و به همدیگر فضای لازم را بدهید تا بتوانید بهترین شریک زندگی هم باشید.

اگر شما زمان زیادی را به جر و بحث با شریک زندگی تان می گذارنید، بهتر است کمی از او فاصله بگیرید زیرا گذراندن زمان زیاد با هم نه تنها سبب شدت تنش بلکه سبب کمرنگ شدن علاقه و تب و تاب عاشقی نیز می شود.

برای همسرتان وقت کمی اختصاص ندهید

اگر فکر می کنید برای بهبود روابطتان بهتر است همسرتان را به حال خود بگذارید و خودتان نیز بیشتر وقتتان را با دوستان و خانواده بگذرانید اشتباه است. صددرصد زمان خیلی زیاد و صفر درصد خیلی کم است. اگر زمان کمی به همسرتان اختصاص دهید و با او وقت نگذرانید، رفته رفته از هم دور می شوید و زندگی مشترک خوبی را تجربه نخواهید کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27w9e3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا زنان مردانی که عاشقشان هستند را ترک می‌کنند؟14 دلیل را بدانید