تاریخ انتشار: 1402/02/22 18:27
کد خبر: 6378

دلایل ترس و استرس مادران در بارداری دوم / علت چیست؟

مادر شدن برای اولین بار همانقدر که حس زیبایی است مسئولیت بسیار سنگینی هم دارد. این حس ترس و مسئولیت برای مادران در بارداری دوم چند برابر به سراغشان می آید.
دلایل ترس و استرس مادران در بارداری دوم / علت چیست؟

بزرگ کردن کودک با مجموعه ای از مسئولیت ها و نگرانی های خاص خودش همراه است. این یک موضوع شخصی و انتخاب سختی برای هر زوج است. طی کردن این مسیر؛ چه برای بار اول و چه برای بار دوم آسان نیست.

اما برای بار دوم، مشکلاتی ایجاد می شود که هیچ ‌کس حتی در بار اول به آن فکر نکرده بود. شما مطمئنا تجربه بزرگ کردن کودک را دارید، اما مطمئن باشید که بار دوم مثل قبل نخواهد بود.

بارداری

آیا فرزند دومم را به اندازه فرزند اول دوست خواهم داشت؟

فرزند اول جوری خواستنی است که به سختی می توان آن را با کلمات تعریف کرد. پدر و مادر شدن برای اولین بار برای هر زوجی شادی و لذت به ارمغان می آورد؛ بنابراین، وقتی که مادران برای بار دوم در انتظار کودک هستند، نگران اند که آیا می توانند نوزاد تازه متولد شده را مثل فرزند اولشان دوست داشته باشند و از او مراقبت کنند یا خیر. حقیقت این است که قلب ما همیشه برای افرادی که قرار است دوست شان داشته باشیم جا باز می کند، بنابراین، نباید نگران این موضوع بود.

رسیدگی به دو بچه ممکن است دشوار باشد؟

اضافه کردن یک عضو دیگر به خانواده به معنای بیشتر شدن مسئولیت ها است. علاوه بر این، وقتی دو بچه در خانه دارید، رسیدگی به آن ها دشوار می شود. شما باید درس و مدرسه فرزند اول را مدیریت کنید؛ سپس با شب بی خوابی های فرزند دوم کنار بیایید و علاوه بر این، اگر یک مادر شاغل باشید، همه چیز پیچیده‌تر می شود.

رقابت بین فرزند اول و دوم چگونه خواهد بود؟

با ورود نوزاد جدید به خانه، توجه اعضای خانواده کمی از فرزند بزرگ‌تر منحرف می شود. اولین فرزندی که تا به حال تمام محبت و توجه را به خود جلب می کرد، حالا باید آن را با دیگری به اشتراک بگذارد. بسیاری از اوقات این متعادل نبودن توجه باعث رقابت بین خواهر و برادر می شود. کودک بزرگ‌تر به سختی با فرزند کوچکتر ارتباط برقرار می کند که یکی از دغدغه های رایج مادران باردار است.

بچه دوم

اوضاع مالی چگونه می شود؟

پول مهم است. از بارداری تا تحصیل فرزند اول و حتی بعد از آن، هزینه های بی پایانی وجود دارد که باید قبل از آوردن فرزند دوم در نظر گرفت. نمی توان گفت زوج ها قبل از برنامه ریزی برای به دنیا آوردن بچه دیگر نگران پول نیستند. حتی اگر آن ها برای همه چیز برنامه ریزی کنند، باز هم مسائل مالی همیشه یک موضوع نگران کننده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bay83

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منهای ورزش| حالت تهوع دوران بارداری چه ارتباطی با هوش جنین دارد؟
حالت تهوع دوران بارداری