تاریخ انتشار: 1402/02/27 13:00
کد خبر: 6056

راه و روش لاغری با بادام

آجیل ها سرشار از کالری هستند ولی مصرف بادام در میان وعده می تواند به شما کمک تا گرسنگی خود را مهار کنید.
راه و روش لاغری با بادام

آجیل سرشار از کالری و چربی بالا است به همین دلیل نمی تواند خوراکی مناسبی در رژیم غذایی محسوب شود اما بادام می تواند نقش اساسی در کاهش وزن داشته باشد.

لاغری با بادام

 

1. بادام می تواند گرسنگی را مهار کند :

مصرف بادام به عنوان یک میان وعده می تواند به احساس سیری کمک کند در نتیجه کم تر به سراغ غذاها و خوراکی های متنوع خواهید رفت. 

2. بادام سرشار از پروتئین است :

حدود 22 گرم بادام دارای 6گرم پروتئین است که برای کاهش وزن مفید می باشد. به عنوان مثال یک مطالعه نشان داد که رژیم کم کربوهیدرات با پروتئین بالا متابولیسم را نیز افزایش می دهد. 

3. بادام سرشار از فیبر است :

فیبر موجود در بادام باعث احساس سیری خواهد شد .در یک وعده بادام 3 گرم فیبر وجود دارد. بادام همچنین دارای یک چربی سالم است که در یک وعده آن حدود 15 گرم چربی وجود دارد. این مقدار چربی ممکن است بسیار زیاد بنظر برسد اما بیشتر از دو سوم آن چربی اشباع نشده است. 

ارزش غذای بادام

4. تمام کالری موجود در بادام جذب بدن نمی شود :

براساس تحقیقات انجام شده کالری بادام 20-30 درصد کمتر از برچسب تغذیه ای آن می باشد. اگرچه کالری بادام ممکن است زیاد بنظر برسد اما خوردن آن باعث می شود تا از مصرف دیگر کالری ها محفوظ باشید . براساس نتایج یک مطالعه ، زنانی که بادام را به عنوان میان وعده خود بعد صبحانه مصرف می کردند ، باعث شده بود تا کالری کم تری طی روز مصرف کنند. 

به منظور کاهش وزن چه تعداد بادام باید مصرف کرد؟

توصیه رژیم غذایی این است که روزانه 23 عدد بادام مصرف کنید. ترکیب یک لیوان شیر با این مقدار بادام باعث می شود تا تمام مزایای تغذیه ای و سلامتی را بدست آورید. 

بادام را چگونه مصرف کنیم ؟

بهترین راه خوردن بادام استفاده آن به عنوان میان وعده است. کافی است مقداری بادام را در یک کیسه زیپ کیپ بریزید و هرکجا احساس گرسنگی کردید تعدادی از آن را بخورید.

بهتر است بادام با پوست یعنی بادامی که خود باد شکسته و مغز را از درون آن خارج کنید خورده شود زیرا در مقایسه با بادام های نمکی و بو داده سالم تر می باشد. علاوه براین، بادام آنتی اکسیدان های زیادی دارد که بدن را از درون تقویت می کند.

در بخش سلامت نمناک خواص بادام را به طور کلی گفتیم و دانستید بطور کلی ، مصرف بادام مشکلات دستگاه گوارش را نیز برطرف می کند و حتی ممکن است به دلیل داشتن چربی و کالری برای کسانی که از لاغری رنج می برند نیز مفید واقع شود. 

بادام

محدودیت های غذایی خود را در نظر بگیرید:

مانند هر غذای دیگری نباید در مصرف بادام نیز زیاده روی کرد. پس سعی کنید بادام را قبل از مصرف اندازه گیری کنید و به عنوان میان وعده یا بخشی از وعده غذایی خود استفاده کنید. البته بهتر است قبل از ایجاد این تغییرات در رژیم غذایی با متخصص تغذیه خود مشورت کنید. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3edvp2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خوردن مغزیجات در بارداری| فواید و مضرات مصرف مغزیجات در بارداری را بدانید