تاریخ انتشار: 1402/02/27 17:00
کد خبر: 6043

با رژیم دوپامین کلید لاغری بدنتان را روشن کنید

رژیم معروف و البته بدون هیچ ماده غذایی دوپامین را چطور استفاده کنیم ؟ پاسخ به سوالاتی که در این مورد خواهید داشت در ادامه .
با رژیم دوپامین کلید لاغری بدنتان را روشن کنید
دوپامین یکی از مهمترین انتقال دهنده های عصبی در مغز شماست که سیگنال های ارتباطی رااز طریق سیستم عصبی ارسال می کند. روش های متعددی وجود دارند که می توانند در میزان سطح دوپامین موثر باشند و سطوح پایین این ماده شیمیایی می توانند اثرات منفی بر روی سلامتی بگذارند .

سطوح پایین دوپامین و افزایش وزن یا دور شدن از لاغری!

زمانیکه استرس شما را فراگیرد می توانید با ورزش آنرا رفع نماید و ورزش می تواند در کاهش میزان استرس به شما کمک کند و این به دلیل این است که ورزش می تواند میزان دوپامین را به تعادل برساند و در نتیجه استرس در شما کاهش خواهد یافت . سطوح پایین دوپامین می تواند افسردگی را نیز به همراه داشته باشد .
محققان علل افزایش وزن و چاقی را مطالعه کردند و طی مطالعه ایی متوجه شدند که افسردگی می تواند باعث چاقی در افرادی که سطح دوپامین پایینتری دارند شود . این تحقیق نشان داد که تغییرات در سطوح فعالیت با سطوح پایین دوپامین ارتباط دارد و رژیم غذایی در تعیین سطح دوپامین نیز همچنین موثر است .
دوپامین لاغری

 

تمرینات ورزشی و سطح دوپامین

اکثر ما مطلع هستیم که برای جلوگیری از اضافه وزن باید در نحوه و میزان غذا خوردن و همچنین ورزش کردن دقت کنیم تا بتوانیم به وزن ایده آل خود دستیابیم .
همچنین در زمان هایی که شما با انگیزه ورزش می کنید ، می تواند در ایجاد تعادل در میزان دوپامین موثر باشد و شدیدا توصیه می شود که تمرین کنید و ورزش کردن می تواند به میزان سطح دوپامین و کاهش افسردگی کمک کند .همچنین سطوح پایین دوپامین می توانند در فکر کردن و متمرکز شدن شما در کارهایتان مختل نمایند .
 

رابطه اراده و سطح پایین دوپامین با ناموفقیت در لاغری

هر کاری که شما تصمیم به انجام دادن آنها می کنید به اراده شما بستگی دارند . بدون اراده هیچ کاری از طریق شما انجام نمی شود و بنظر می رسد که ارده با میزان دوپامین در ارتباط می باشد . اگر میزان دوپامین در مغز شما کم باشد می تواند از اراده شما بکاهد .
در انسان prefrontal cortex نقش مهمی در احساسات دارد و برای مثال به شما اعلام می کند که خسته شده اید و دیگر احساسات که از طریق این قشر به بدن اعلام می شود . همچنین محققان با آزمایش بر روی موش های صحرایی در یافتند که با افزایش میزان دوپامین در بدن ، فعالیت هایشان بیشتر می شود و سعی بر داوطلب بودن در هر زمینه می باشند .دوپامین همچنین بر روی بسیاری از بخش های بدن موثر است و می تواند بیش از حد تاثیر بگذارد و برای انگیزه نیز بسیار مناسب است .اگر از سطح بالای دوپامین برخوردار باشید توانایی های شما نیز شکوفا خواهند شد و این به دلیل انرژی زیاد شما می باشد .
 

رژیم دوپامین برای سرعت بخشیدن به لاغری

در حقیقت این رژیم مثل رژیم های لاغری و کاهش وزن دیگر برنامه غذایی صبح تا شب خاصی برایتان نخواهد داشت و رژیم دوپامین به نوعی برنامه غذایی اطلاق می شود که به طور هم زمان، به بهبود روحیه فرد نیز کمک شایانی می نماید. 
رژیم دوپامین لاغری

آشنایی با رژیم دوپامین برای لاغری

پایه گذار و معرف اصلی این رژیم، آشپز برنامه های تلویزیونی موسوم به «تام کریج» است که با تبلیغات خود در سال های اخیر شمار زیادی از مردم را به سمت این برنامه غذایی جذب کرده است .البته گفتنی است که این رژیم، نسخه های گوناگونی دارد اما تمامی آن ها بر پایه غذاهایی هستند که علاوه بر سوزاندن کالری اضافه، به بهبود روحیه فرد نیز کمک فراوانی می کنند.
 

رژیم دوپامین برای لاغری و کاهش وزن چیست؟

این رژیم که در کنار لاغر شدن حال تان را هم خوب می کند، شناخته می شود و هدف اصلی آن تحریک مغز به ترشح بیشتر دوپامین (هورمون احساس سرخوشی) در کنار کم کردن مواد مضر و چاق کننده در رژیم غذایی است. هر چند مدل های مختلفی از این رژیم در این سال ها معرفی شده اند، اما نکته مشترک تمامی آن ها استفاده از مواد خوراکی است که تصور می شود باعث ترشح بیشتر دوپامین خواهند شد. این غذاها شامل:
ماهی های روغنی سرشار از امگا 3 مثل سالمون و ماهی خال مخالی
 انواع خشکبار و شکلات تلخ
مواد لبنی مثل شیر، ماست و پنیر
گوشت تازه و تخم مرغ
انواع میوه و سبزی، به خصوص موز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vmnp4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نوشیدنی هایی برای کوچک شدن شکم در عرض 2 هفته