تاریخ انتشار: 1402/02/27 18:00
کد خبر: 6041

معرفی رژیم ضد پیری و مفید FMD

به دنبال رژیم مناسبی برای لاغری باشید زیرا در برخی از رژیم های غذایی به دلیل روبه رو شدن با کمبود انرژی نه تنها لاغری نمی شوید بلکه چربی بیشتری ذخیره می کنید.
معرفی رژیم ضد پیری و مفید FMD

اگر شما جزء افرادی هستید که از غذا خوردن زیاد دست می کشید و به دنبال کاهش وزن هستید، حتما می دانید که بعضی از کارها و رژیم های غذایی نسبت به اقدامات دیگر مفیدتر است زیرا اگر یک رژیم غذایی بیش از حد شما را دچار کمبود انرژی کند، چربی را بیشتر ذخیره می کند. پس همیشه هم کم غذا خوردن مفید نیست.

رژیم غذایی1

محدود کردن مواد غذایی یا رژیم FMD

محدود کردن رژیم غذایی اولین بار در دانشگاه کالیفرنیا به بحث گذاشته شد دیدگاه های افراد در مورد ایده های سنتی و رژیم های غذایی کاهش وزن بود که بیشتر روی کاهش کالری تمرکز می کردند. در این مباحث آن ها یک برنامه رژیمی را تهیه کردند که چربی بدن را کاهش دهد و فرایند پیری را کند کند و بتواند برای سلول های لوزالمعده فواید زیادی داشته باشد.

این رژیم غذایی چگونه عمل می کند ؟

این رژیم حاوی یک بخش مربوط به روزه گرفتن به مدت 5 روز است . سپس در ادامه اجازه می دهد فردی که رژیم می گیرد، از هر چیزی به مقدار کم بخورد و همیشه حد تعادل را رعایت کند . رژیم 5 روزه هم به صورت زیر است:

روز اول:

فردی که رژیم می گیرد، فقط می تواند در طول روز 1100 کالری مصرف کند.

کالری

روز دوم تا روز پنجم:

فردی که رژیم می گیرد، فقط باید 800 کالری در طول روز مصرف کند.

این رژیم غذایی روی کیفیت مواد مغذی بیشتر تمرکز می کند تا این که روی کالری ها متمرکز شود. کالری ها فقط یک روش برای اندازه گیری هستند، نه چیزی بیشتر.

عموماً رژیم غذایی به صورت زیر تقسیم بندی می شود:

  • 34 درصد کربوهیدرات
  • 10 درصد پروتئین با کیفیت بالا
  • 56 درصد چربی در روز اول و 44 درصد در روز چهارم

پروتئین

فواید این رژیم غذایی چیست؟

 جلوگیری از سرطان

مهم تر از همه این که این رژیم غذایی می تواند رشد تومورهای سرطانی که عاملی برای سرطان هستند را کاهش دهد . افرادی که در این مطالعه شرکت کرده بودند و این رژیم را بیش از سه هفته در پیش گرفتند، در دوره شیمی درمانی خود بهبودی را مشاهده کردند. همچنین قبل از شروع این رژیم حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. افراد سرطانی نمی توانند سرخود این رژیم را در پیش بگیرند اما معمولا اکثر افراد بعد از در پیش گرفتن این رژیم دچار مشکل خاصی نمی شوند اما در هر حال بهتر است که زیر نظر پزشک انجام گیرد.

 بهبود بیماری ام اس

علاوه بر آن مطالعات نشان می دهد که بعد از رعایت سه دوره سه ماهه از این رژیم غذایی ، فردی که رژیم می گیرد ، فوایدی را در بهبودی علائم بیماری ام اس مشاهده می کند .

اثرات مثبت دیگر آن همچنین شامل کاهش التهابات، کورتیکواستروئیدها و سطح سیتوکین در بدن است اما این یک بیماری برگشت ناپذیر است. اگر چه برای جلوگیری از آن راه هایی هم وجود دارد.

رژیم FMD

 جوانسازی کل بدن

اگر زیاد بیمار می شوید و احساس می کنید که بیش از همیشه به دارو نیاز دارید و اکثر اوقات خسته هستید و مدام به دنبال پزشکان مختلف می گردید، بدانید که این رژیم به سلامت کلی بدن شما کمک می کند و فواید آن شامل مواردی است که در این بخش از نمناک خواهید خواند :

  •  عکس العمل بهتر در برابر استرس و تاثیرات مثبت مواد مغذی در این رژیم غذایی
  •  کاهش التهابات بدن
  •  توانایی بهتر بدن برای جوان سازی سلول ها و ساخت سلول های سالم تر
  •  تاثیر نگذاشتن چگالی استخوان روی پروسه و فرآیند پیری
  •  بهبود رژیم غذایی و توانایی های ذهنی
  •  کاهش خطر ابتلا به سرطان و روند بهتر درمان سرطان
  •  کنترل بیشتر سطوح گلوکز در افراد دیابتی و جلوگیری از مشکلات خطرناک در آینده
  •  کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qogj4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توضیحات ساکت درخصوص تمدید قرارداد کی روش