تاریخ انتشار: 1402/02/28 17:00
کد خبر: 5994

رژیم لاغری برای پیشگیری از دیسک کمر

بیرون‌زدگی دیسک کمر یکی از آسیب‌هایی است که یکی از مهمترین دلایل آن اضافه وزن هست.
رژیم لاغری برای پیشگیری از دیسک کمر

بیرون‌زدگی دیسک کمر یکی از آسیب‌های بسیار دردناک کمر است که می‌تواند حرکات شما را به میزان قابل ملاحظه‌ای تحت تاثیر قرار دهد. دیسک کمر قسمتی اسفنجی شکل است که از ستون فقرات محافظت می‌کند. زمانی که دچار بیرون‌زدگی یا آسیب‌دیدگی شود، می‌تواند درد شدیدی را به همراه داشته باشد؛ اما بیرون‌زدگی دیسک کمر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اضافه وزن است؛ بنابراین رژیم لاغری برای دیسک کمر می‌تواند مؤثر باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با بهترین رژیم لاغری برای دیسک کمر به طور کامل آشنا کنیم.

ویژگی مناسب‌ترین رژیم لاغری برای دیسک کمر

به طور کلی داشتن رژیم غذایی سالم نقش بسیار مؤثری در حفظ سلامت بدن دارد. زمانی که تمامی ویتامین‌های مورد نیاز بدن شما تامین شوند، می‌توانید استخوان‌های سالم، موهای زیبا، پوستی درخشان و‌... داشته باشید؛ بنابراین اهمیت داشتن رژیم غذایی سالم بر کسی پوشیده نیست؛ اما نکته قابل توجه در رابطه با رژیم لاغری برای دیسک کمر است. بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند آیا رژیم لاغری برای دیسک کمر مفید است یا هیچ تاثیری ندارد؟ قطعاً اضافه وزن و چاقی می‌تواند به دیسک کمر فشار وارد کند و منجر به کمردردهای ناشی از آسیب‌دیدگی دیسک شود؛ بنابراین رژیم لاغری بر بهبود دردهای ناشی از بیرون‌زدگی دیسک کمر موثر باشد.

با داشتن رژیم لاغری متعادل و مناسب می‌توانید وزن خود را به میزان استاندارد و نرمال برسانید. در این صورت از آسیب‌دیدگی‌های بیشتر دیسک کمر پیشگیری خواهید کرد. همچنین استفاده از رژیم‌های غذایی ضد التهابی می‌تواند به تقویت سیستم بدن کمک کرده و از بیرون‌زدگی دیسک کمر جلوگیری کند. همچنین استفاده از این رژیم‌ها به کاهش درد مفاصل نیز کمک می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی رژیم‌های ضد التهابی می‌توان به پرهیز از مصرف غذاهای سرخ کردنی، فست‌فود، گوشت گاو، گوشت خوک، نوشیدنی‌های حاوی شکر، کافئین، لبنیات پرچرب و هرگونه مواد غذایی مضر بر بیرون‌زدگی دیسک کمر اشاره کرد. فراموش نکنید تغییر یکباره رژیم لاغری برای دیسک کمر می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی بخش‌های دیگری از بدن شما شود. به همین دلیل بهتر است رژیم غذایی خود را به صورت آهسته و به تدریج تغییر دهید.

بهترین رژیم لاغری برای دیسک کمر

همان‌طور که گفته شد چاقی و اضافه وزن می‌تواند تاثیرات منفی بسیاری بر کمر و ستون فقرات داشته باشد. از جمله کمردردهای ناشی از اضافه وزن می‌توان به درد پایین کمر، ساییدگی دیسک کمر، پوکی استخوان و آرتروز اشاره کرد. با توجه به اینکه ستون فقرات مانند تکیه‌گاه اصلی بدن عمل می‌کند. زمانی که وزن بدن بیش از اندازه افزایش پیدا می‌کند، فشار روی این تکیه‌گاه نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل می‌تواند به دیسک کمر فشار آورده و در نهایت منجر به ساییدگی یا بیرون‌زدگی دیسک کمر شود. به همین دلیل است که رژیم لاغری برای دیسک کمر بسیار مفید و مؤثر است.

دیسک کمر

از مواد غذایی مورد استفاده در بهترین رژیم لاغری برای دیسک کمر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسید چرب امگا3 : کلاژن یکی از مهم‌ترین مواد مورد نیاز بدن جهت ترمیم غضروف‌ها و پیشگیری از آسیب‌دیدگی دیسک کمر در اثر التهاب و عفونت است. از طرفی امگا3 دارای خواص کلاژن‌سازی است و می‌تواند در ترمیم آسیب‌دیدگی‌های دیسک کمر مؤثر باشد.
  • فیبر: استفاده از مواد غذایی حاوی فیبر در رژیم لاغری برای دیسک کمر بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا فیبر می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذا را متعادل‌سازی کند که در نهایت از وارد شدن فشارهای اضافی به کمر و دیسک جلوگیری می‌کند.
  • سویا :سویا از جمله مواد غذایی سرشار از جنیستئین (نوعی فیتواستروژن موجود در سویا) است. از طرفی جنیستئین ماده‌ای است که منجر به افزایش سرعت تولید کلاژن می‌شود. همچنین آنزیم‌هایی که از تولید کلاژن جلوگیری می‌کند را متوقف می‌کند. به همین دلیل می‌تواند در ترمیم آسیب‌دیدگی‌های دیسک کمر بسیار مؤثر باشد.
  • مواد غذایی حاوی پروتئین: از دیگر مواد غذایی ضروری در رژیم‌های غذایی برای بهبود آسیب‌دیدگی‌های دیسک کمر پروتئین‌ها هستند؛ زیرا پروتئین‌ها جزو اسید آمینه‌های ضروری جهت ترمیم ساختار ستون فقرات و دیسک کمر هستند. فراموش نکنید که در این رژیم از پروتئین‌های مفید و فاقد هورمون و آنتی‌بیوتیک استفاده کنید. مصرف انواع گوشت‌های پخته‌شده می‌تواند بهترین روش برای دریافت پروتئین‌های ضروری بدن باشد.
  • استخوان قلم گاو یا گوسفند: از دیگر مواد غذایی بسیار مؤثر در رژیم لاغری برای دیسک کمر جهت ترمیم آسیب‌دیدگی‌های دیسک کمر، آبگوشت‌های پخته‌شده با استخوان قلم است. این استخوان‌ها منبع بسیار غنی از ژلاتین و کلاژن‌های مورد نیاز جهت ترمیم استخوان‌ها و غضروف‌های بدن هستند. به همین دلیل می‌توانند در بهبود ساختار دیسک‌ها و ترمیم آن‌ها مؤثر باشند.
  • آب:قطعاً در تمامی رژیم‌های غذایی سالم، آب آشامیدنی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در رژیم لاغری برای دیسک کمر نیز این قاعده کاملاً صادق است؛ بنابراین نوشیدن آب کافی در طول روز می‌تواند بدن شما را در طول درمان دارویی دیسک کمر هیدراته نگه دارد و از آسیب‌دیدگی سایر قسمت‌های بدن شما به‌خصوص دستگاه گوارش جلوگیری کند.

در پایان فراموش نکنید، بهترین راهکار برای پیشگیری از دیسک کمر دریافت رژیم لاغری لیمومی است. موسسه لیمومی که در حوزه رژیم لاغری، رژیم چاقی، تغذیه دوران بارداری و... فعال است، برای هر فرد متقاضی دریافت رژیم لاغری یا رژیم چاقی، ابتدا سوابق پزشکی فرد را بررسی کرده و سپس با در نظر گرفتن سن،‌ جنس، وضعیت بدنی فرد متقاضی، بهترین رژیم غذایی را ارائه می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ympy4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کجای گوشت مرغ چاق میکنه کجاش لاغر ؟