تاریخ انتشار: 1402/02/29 07:00
کد خبر: 5962

چقدر طول میکشه بعد رژیم لاغر بشم؟

افرادی که یک رژیم غذایی لاغری را دنبال می کنند، می خواهند زودتر به نتیجه دلخواهشان برسند. این افراد با رعایت اصولی رژیم می توانند نشانه های لاغری را ببینند.
چقدر طول میکشه بعد رژیم لاغر بشم؟

این که شما به دنبال کاهش وزن هستید و خود یا اطرافیان تان متوجه این مقدار از کاهش وزن شده باشید و لاغری را در خودتان احساس کنید، حس بسیار خوبی خواهد داد که البته همه چیز بستگی به این دارد که چه قدر به برنامه غذایی و ورزش خود پایبند بوده باشید. به نظر شما چگونه می توان فهمید که لاغر شده ایم یا خیر؟

هفته اول

اکثر افراد در هفته اول روی وزنه تغییراتی را مشاهده می کنند و ممکن است یک تا دو کیلو کم کنند که احساس خوبی به آن ها می دهد اما ممکن است با وجود کاهش وزن تغییر را در بدن احساس نکنند.

هفته دوم

در طول هفته دوم احتمالا شما تغییراتی را در بدن می بینید و احساس می کنید که معمولاً با ورزش حس بهتری دارید و لباس های شما کم کم گشاد می شوند.

تشخیص لاغری

هفته سوم

در این هفته وارد مسیر اصلی کاهش وزن می شوید که اگر در برنامه خود تداوم داشته باشید، بدن تان به خوبی به آن پاسخ می دهد و برنامه به شدت موفقیت آمیز پیش خواهد رفت.

هفته چهارم

در این هفته به اندازه کافی وزن کم کرده اید و سایز لباس هایتان تغییر خواهد کرد.

بعد از هفته چهارم

در این هفته دیگر رژیم غذایی تان شبیه به یک روتین معمولی شده است. بسته به وزنی که کم کرده اید، باید کمی برنامه غذایی خود را زیر نظر متخصص تغییر دهید.

متخصص رژیم

هنگامی که لاغری مشهود باشد

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند نتایج رژیم و ورزش را به سریع ترین حالت ممکن به شما نشان دهد. متاسفانه هیچ پاسخ واضح و دقیقی در مورد این که لاغری چقدر سریع خودش را نشان می دهد وجود ندارد و دلایل مختلفی هم برای این موضوع است که نتایج را متفاوت می کند. که برخی از آن ها عبارتند از:

سایز شروع

سایزی که با آن شروع به لاغری می کنید، تاثیر زیادی روی سرعت نتایج شما دارد. نوسانات وزنی ممکن است در طولانی مدت خیلی برای شما مشهود نباشد اما اگر توده بدنی پایین تر و معمولی داشته باشید، معمولا سرعت کم تر است و نتایج دیرتر مشهود می گردد.

پس اگر برنامه ورزشی برای رژیم خود را با توده بدنی پایین تر شروع کرده اید، احتمالاً مقدار کمتری از وزن شما کاهش یابد و شاید بعد از چند هفته متوجه لاغری خود بشوید؛ اما اگر با سایز بزرگ شروع به ورزش کنید، احتمالاً در چند روز اول نتایج را مشاهده خواهید کرد.

نوع رژیم غذایی

برنامه های رژیمی مراحل مختلفی دارد که کاهش وزن را سرعت می بخشد. پس همه چیز بستگی به رژیم شما دارد که شاید در هفته اول یا دوم، نتایج را مشاهده کنید. البته زمانی که بدن در هفته های اول با یک رژیم سفت و سخت مواجه می شود، سریعاً نتیجه می گیرد و کم کم این اثر کندتر می شود.

نتایج رژیم لاغری

مصرف کربوهیدرات

محدودیت کربوهیدرات می تواند عاملی برای کاهش آب بدن باشد. بدن نیاز به آب دارد تا کربوهیدرات ذخیره کند. هنگامی که کربوهیدرات مصرفی را کم می کنید، همچنین آب برای ذخیره آن را هم از دست می دهید. اگر آب بیشتر مصرف کنید، لاغر تر به نظر می رسید و حتی ممکن است بدون اینکه میزان چربی بدن تغییر کند، باز هم لاغرتر دیده شوید.

از دست دادن وزن آب در بدن ممکن است سایز لباس را تغییر دهد اما با کاهش چربی در بدن متفاوت است. هنگامی که مصرف کربوهیدرات را کم می کنید، یعنی می توانید وزن تان را هم کاهش دهید.

تعداد دفعات وزن کردن

تحقیقات نشان می دهد اگر به طور منظم خودتان را وزن می کنید و هر روز یا هر هفته این کار را انجام می دهید، بدانید که در کاهش وزن تان تداخل ایجاد خواهید کرد. معمولاً هر هفته باید خودتان را وزن کنید که نتایج بهتری دارد و پیشرفت شما را نشان می دهد. کسانی که هر هفته خودشان را وزن می کنند، در مقایسه با افرادی که هر روز خودشان را وزن می کنند، پیشرفت بیشتری خواهند داشت.

دفعات وزن کردن

روش اندازه گیری

هنگامی که شروع به برنامه کاهش وزن می کنید، هدف شما باید تناسب اندام و کوچک کردن سایز باشد. شاید روی وزنه پایین تر بیایید اما سایزتان تغییر نکند. پس مهم ترین چیزی که باید به آن فکر کنید، اندازه سایز بدن تان است تا تغییرات در بدن شما مشهود باشد.

نوع نگاه شما به کاهش وزنتان تاثیر بسیار زیادی دارد.

همچنین باید تغییرات را در لباس های خود ببینید. سایز واقعی شما از روی سایز لباس هایتان مشخص می شود که باید ببینید اندازه آن ها تغییر کرده یا خیر و اگر گشاد شده باشد، یعنی قطعاً شما لاغر شده اید؛ حتی اگر وزن تان تغییر نکند.

همچنین در افراد مختلف قسمت های متفاوت بدن زودتر یا دیرتر لاغر می شوند و نباید خودتان را با دیگران مقایسه کنید.

متخصصان بر این عقیده هستند که بین هر بار 4 تا 5 کیلوگرم وزنی که کم می کنید، باید یک سایز از لباستان کم شود اما سرعت کم شدن سایز قسمت های مختلف بدن متفاوت است . به عنوان مثال ممکن است سایز لباس زیر زودتر از سایز شلوار کم شود یا این موضوع کاملاً برعکس باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nkak3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



جادوی “بادمجان برای لاغری”