تاریخ انتشار: 1402/02/31 14:00
کد خبر: 5853

خبر خوب به اونایی که عاشق سلفی گرفتنن

سلفی گرفتن جزء زندگی روزمره برخی افراد شده است که نگرانی هایی را به همراه داشته اما خبری خوب برای افرادی که زیاد سلفی میگیرند منتشر شده که بسیار جالب است.
خبر خوب به اونایی که عاشق سلفی گرفتنن

سلفی گرفتن و ثبت عکس هایی که با دوربین جلوی گوشی های موبایل گرفته می شود، شاید رایج ترین کاربرد استفاده از تلفن همراه برای بسیاری از ما باشد. از همان زمان که دوربین جلوی گوشی ها، به سطح پیشرفته تری رسیدند و پیام رسان و برنامه هایی مثل اینستاگرام به روی کار آمدند، گرفتن عکس سلفی بخشی از زندگی ما شد و در واقع تماشای این تصاویر که معمولا روتوش شده هم هستند، روی عزت نفسمان تاثیر گذار بوده است.

خبر خوب:کسانی که زیاد سلفی میگیرن، عزت نفس بالاتری دارن

تحقیقات نشان می‌ دهد افرادی که خیلی سلفی می گیرند، عزت نفس بالاتری دارند. کلمه "سلفی" به صورت تحت الفظی به معنای "پرتره گرفتن از خود" است و برخی از افراد آن را نشانه این می دانند که فرد می خواهد با این عکس جلب توجه کند؛ اما تحقیقات نشان داده است که بین انتشار عکس سلفی و عزت نفس رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و این که گرفتن سلفی ربطی به خودشیفتگی ندارد.

پس خبر خوب به افرادی که علاقه زیاد به سلفی گرفتن دارند این است که این افراد از عزت نفس بالاتری برخوردارند، البته به شرط آنکه این سلفی را با هدف انتشار در فضای مجازی و با فیلترهای موجود نگرفته باشند.

سلفی گرفتن

خبر بد:گرفتن سلفی خوبه اما انتشارش نه

با این حال، برخی روانشناسان در مورد ارتباطی که بین سلفی و عزت نفس وجود دارد، هشدار می دهند که معمولا بعد از انتشار سلفی است که آسیب روحی می بینیم. با این که عکس های سلفی می توانند تاثیر مثبتی بر سلامت روان ما داشته باشند، اما محققان چنین نظری را در مورد انتشار این عکس ها در رسانه های اجتماعی ندارند.

با این که گرفتن سلفی بر سلامت روان یا عزت نفس تأثیر منفی نمی گذارد، اما ویرایش و پست کردنِ آن ها در رسانه های اجتماعی می تواند آسیب زیادی بر اعتماد به نفس وارد کند. شما با ویرایش این عکس ها ایرادات تان را بیشتر به چشم می آورید و همین اعتماد به نفس تان را هم پایین می آورد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a8de3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وجود این موارد هر قیافه‌ای رو جذاب میکنه/ بیا بهت بگم این موارد چیه!

غول های  مبارز ژاپنی!
سومو کشتی ژاپنی