تاریخ انتشار: 1397/02/25 15:40
کد خبر: 147856

توبیخ اوزیل و گوندوگان به خاطر گرفتن عکس یادگاری + عکس

مقامات فوتبال آلمان حرکت دو ستاره ملی پوش این کشور برای ملاقات با رئیس جمهوری کشور آبا و اجدادی شان را زیر سؤال بردند.
توبیخ اوزیل و گوندوگان به خاطر گرفتن عکس یادگاری + عکس

روز دوشنبه هفته جاری مسعوت اوزیل و ایلکای گوندوگان دو هافبک تیم ملی آلمان در لندن با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور ملاقاتی داشتند و با او عکس یادگاری گرفتند.

با وجود ترک‌تبار بودن دو بازیکن، این حرکت آنها به مذاق رؤسای اتحادیه فوتبال آلمان خوش نیامده است و آنها به صورت علنی این موضوع را عنوان کرده‌اند.

رینهارد گریندل، رئیس اتحادیه فوتبال آلمان درباره اقدام این بازیکنان که هر دو متولد گلزن‌کرشن آلمان هستند، گفت: بدون شک اتحادیه فوتبال آلمان شرایط خاص بازیکنان ما با پیشینه مهاجرتی‌شان را درک می‌کند و برای آن احترام قائل است اما فوتبال و اتحادیه فوتبال آلمان طرفدار آن دسته از ارزش‌هایی است که آقای اردوغان به اندازه کافی برای آنها احترام قائل نیست. بنابراین، اینکه ملی‌پوشان ما خودشان را درگیر کارگروه انتخاباتی او کنند، حرکت خوبی نیست و قطعاً همسو با تلاش‌های ائتلافی اتحادیه فوتبال آلمان نبوده است.

بیانیه گریندل تنها یک روز پیش از تاریخی است که برای اعلام لیست اولیه ملی‌پوشان آلمان برای جام جهانی 2018 روسیه مشخص شده است، هرچند در نهایت این دو بازیکن به اردوی ژرمن‌ها دعوت شده‌اند.

در همین حال اولیور بیرهوف، مدیر تیم ملی آلمان هم از انتشار عکسی که اوزیل و گوندوگان در کنار اردوغان گرفته‌اند، ابراز نگرانی کرد و گفت که او با این بازیکنان صحبت خواهد کرد.

بیرهوف اظهار داشت: من هنوز ذره‌ای شک ندارم که مسعوت و ایلکای نسبت به بازی برای تیم ملی آلمان متعهد هستند و چقدر به ارزش‌های ما احترام می‌گذارند. آنها از نمادگرایی چنین عکس‌هایی ناآگاه هستند اما ما نمی‌توانیم بر این موضوع صحه بگذاریم و لازم است که درباره این مسئله با آنها صحبت کنیم.

علاوه بر اوزیل و گوندوگان، جنک توسان هم از تیم اورتون با اردوغان ملاقات کرده و با او عکس گرفته است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ed999

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کاری که کی روش کرد، تیم های ملی اسپانیا و فرانسه انجام ندادند!