تاریخ انتشار: 1397/04/19 13:15
کد خبر: 139529

پدیده‌های جام جهانی مشخص شدند؛ یک آسیایی دیده شد

جام جهانی همواره بهترین ویترین ملی برای هنرنمایی ستاره هایی است که تا قبل از آن کمتر دیده شده اند.
پدیده‌های جام جهانی مشخص شدند؛ یک آسیایی دیده شد

 سایت خبری فورفورتو در آستانه بازی های نیمه نهایی جام جهانی تصمیم گرفت تا از پنج بازیکنی بنویسد که تا پیش از جام جهانی مطرح نبودند اما با بازی های خوبشان در روسیه، حالا بر سر زبان ها افتاده اند.

 

ویکتور کلاسون- سوئد

سوئدی ها که پس از سوم شدن در 1994 دیگر هیچ وقت انقدر خوب کار نکرده بودند، این بار ثابت کردند که بدون یک ستاره محض مانند زلاتان ابراهیموویچ و داشتن یک تیم منسجم و سخت کوش نیز می توانند به موفقیت برسند. اما در این بین کسانی مانند کلاسون توانسته اند عملکرد فردی خوبی را هم از خود به جا بگذارند. وینگر 26 ساله تیم ملی سوئد که فصل خوبی را در لیگ روسیه سپری کرده بود نقش موثری در گل ها و موفقیت های سوئد، من جمله تغذیه خوب فورسبرگ و یا گرفتن پنالتی مقابل کره جنوبی داشت.

 

چو هیون وو- کره جنوبی

او که در اکثر مسابقات مقدماتی جام، به عنوان گلر سوم تیم در اردوها حضور پیدا می کرد، با عملکرد فوق العاده در لیگ کره، سرمربی کشورش را متقاعد کرد تا او را دروازه بان اصلی تیم ملی کند. او با عملکرد تحسین برانگیزش در بازی نخست برابر سوئد نشان داد که شین تائه یانگ، تصمیم اشتباهی نگرفته است و در برد شیرین تیمش مقابل آلمان نیز یک کلین شیت تاریخی داشت.

 

موس واگه- سنگال

موسی واگه یکی از بازیکنانی است که عملکرد خوبشان زیر سایه حصور ضعیف آفریقایی ها در جام رفت. او که تنها 19 سال دارد، با گلی که در دیدار برابر ژاپن به ثمر رساند، تبدیل به جوان ترین گلزن تاریخ ادوار جام های جهانی شد. دفاع راست خوش آتیه سنگالی ها که مقابل لهستان و کلمبیا هم خوش درخشید و همکاری مناسبی با اسماعیل سار، وینگر راست تیم در تدارک حملات تیم داشت، ممکن است به زودی از لیگ بلژیک راهی معتبرترین کشورهای اروپایی از نظر فوتبال شود.

 

رودریگو بنتاکور- اروگوئه

آرسنالی ها حالا شاید بابت از دست دادن او به خاطر بازی هایش در تیم ملی احساس پشیمانی کنند. او که نهایتا از بوکا جونیورز به یووه رفت، در مرحله مقدماتی جام جهانی بیشتر از هرکس دیگری در رده سنی زیر 23 سال، پاس بیشتری داده است. او در بازی مهم تیمش برابر عربستان نقش مهمی در حفظ برتری تیمش ایفا کرد، مقابل روسیه تولدش را با شکست سه بر صفر میزبان جشن گرفت و نهایتا برابر پرتغال یک پاس گل استثنایی برای کاوانی ترتیب داد. او که برای بانوی پیر تنها 5 بار به صورت فیکس بازی کرده بود، امسال شانس بیشتری برای درخشیدن خواهد داشت.

 

بنجامین پاوارد- فرانسه

به نظر می رسید رفتن او از لیل در سال 2016 بزرگترین تصمیم اشتباه و پسرفت او باشد اما بنجامین نقش مهمی در کمک به غول سابق آلمان برای بازگشتش به بوندس لیگا را ایفا کرد و حالا نیز به عنوان یک لیلان تورام جدید شناخته می شود. در حقیقت گل سرنوشت ساز او برابر آرژانتین که می تواند یکی از زیباترین های جام باشد، او را تبدیل به اولین مدافع فرانسوی کرد که از سال 1998 به این طرف (تورام) در جام جهانی گلزنی کرد؛ هرچند حالا رافائل واران نیز با گلزنی به اروگوئه در کنار او قرار گرفته است. هرچند شلیک خارق العاده او به آرژانتین در خاطره ها خواهد ماند اما این توان دفاعی بالای اوست که از مدافع 22 ساله فرانسه یک ستاره ساخته است؛ حال آن که حتی در دفاع راست نیز به خوبی ایفای وظیفه می کند و باعث شد تا خلا سیدیبه به خاطر مصدومیت، به چشم نیاید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a8xvk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب دو تیم سوئد و انگلیس اعلام شد