تاریخ انتشار: 1397/06/21 12:28
کد خبر: 130700

دلداری های راموس هم نتوانست جلوی اشکهای مودریچ را بگیرد

وقتی دو تیم اسپانیا و کرواسی در رقابتهای لیگ ملتهای اروپا در شهر الچه وارد میدان شدند هیچکس گمان نمی‌کرد بازی با چنین نتیجه‌ای به پایان برسد.
دلداری های راموس هم نتوانست جلوی اشکهای مودریچ را بگیرد

امسال حال و هوای فوتبال اروپا با سالهای دیگر متفاوت است. این تفاوت به برگزاری یک رقابت جدید ملی برمی‌گردد که لیگ ملتها نامگذاری شده است. در سالهای گذشته تیم‌های ملی اروپایی به جز رقابتهای انتخابی جام جهانی و رقابتهای انتخابی جام ملتهای اروپا در بازی‌هایی دوستانه به مصاف هم می‌رفتند و به جز این دیگر رقابت ملی‌ای در قاره‌ی سبز برگزار نمی‌شد. اما از امسال درحالیکه تنها اندک زمانی از پایان جام جهانی 2018 می‌گذرد، یوفا با معرفی لیگ ملتها، تیمهای اروپایی را به مصاف هم فرستاده.

 

با اینکه باشگاه‌ها از این رقابتها دل خوشی ندارند چون بار کاری بیشتری بر ستاره‌های آنها وارد خواهد کرد ولی هواداران فوتبال به این مسابقات روی خوش نشان داده‌اند. کدام فوتبالدوستی است که به جای تماشای تیم ملی کشورش در بازی‌های دوستانه‌ی بی‌هیجان، نخواهد ستاره‌های هم‌میهنش را در یک رقابت جذاب و واقعی تماشا کند.

 

 

در این میان، بی‌تردید تیمهایی که در جام جهانی روسیه درخشیده و به موفقیت دست یافتند این روزها در لیگ ملتها بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند. کرواسی پرستاره یکی از این تیمها است. تیمی که در یک داستان دراماتیک در روسیه به فینال راه یافت تا تنها با شکست در مقابل قهرمان دنیا فرانسه، از فتح جام طلایی باز بماند. روسیه به ویترین درخشش ستاره‌های کروات تبدیل شد تا بزرگانی مثل لوکا مودریچ، ایوان راکیتیچ و ماریو مانژوکیچ از ستاره‌هایی باشگاهی به الگوی کودکان فوتبالدوست در گوشه و کنار دنیا تبدیل شوند. موفقیت تاریخی کرواسی در روسیه باعث شد قریب به اتفاق کارشناسان و فوتبالدوستان، لوکا مودریچ رهبر اصلی این تیم و موتور خلاقه‌ی کرواتها را به عنوان بهترین فوتبالیست حال حاضر دنیا معرفی کنند.

 

کرواسی با این عقبه در حالی به مصاف اسپانیا رفت که انتظار نداشت شب بسیار دشواری در پیش رو داشته باشد. اسپانیایی که در جام جهانی با حذف زودهنگام از رقابتها هوادارانش را ناامید کره بود و حالا با یک مربی جدید، لوئیس انریکه، قدم به لیگ ملتها گذاشته بود. اما اسپانیایی‌ها در الچه ناگهان از اسپانیای جام جهانی فاصله گرفته و بار دیگر همچون اسپانیای بزرگ چند سال پیش ظاهر شدند. اسپانیا در بخش بزرگی از بازی حاکم مطلق میدان بود و در مقابل چشمان حیرت‌زده‌ی ستاره‌های کروات شش بار دروازه‌ی این تیم را باز کرد تا کرواسی سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبالی ملی خود را تجربه کند.

بعد از بازی اشکهای مودریچ سوژه‌ی اصلی عکاسان حاضر در استادیوم بود. درحالیکه دیگر بازیکنان کرواسی با نگاه‌های بهت‌زده به بازیکنان اسپانیا نگاه می‌کردند، مودریچ که پیراهن خود را با یک اسپانیایی عوض کرده بود به خاطر این شکست  تلخ اشک می‌ریخت. حتی دلداری‌های راموس کاپیتان اسپانیا هم نتوانست جلوی اشکهای مودریچ را بگیرد تا اولین محک نایب‌قهرمان دنیا بعد از جام جهانی با اشکهای کاپیتانش، بهترین فوتبالیست زنده‌ی دنیا، در یادها ماندگار شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/458gym

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



روسیه به دنبال سنت شکنی مقابل تیم های اروپایی / کرواسی امیدوار به آمار درخشان/سرخهای ایرانی طرفدار کرواسی