تاریخ انتشار: 1397/07/20 00:07
کد خبر: 126636

وجود دو سناریو در فاجعه اخیر فوتبال بلژیک

فرار مالیاتی یا پولشویی، چه فرقی می‌کند وقتی دو ایرانی بیگانه با مسئولیت پذیری و تعهد کاری، آبروی کشور خود را در سطحی قابل توجه می برند و دست مایه سوء استفاده رسانه های بیگانه می شوند.
وجود دو سناریو در فاجعه اخیر فوتبال بلژیک

فارغ از این که این دو برادر ثروتمند پسران کدام پدر هستند، ثروتشان از کجا آمده، چرا به ثروت اولیه قانع نبودند و چرا به فساد مالی (به فرض اثبات جرمی که فعلا در حد اتهام است) تن داده‌اند، این فرصت نگارشی به یک گزارش خبری می‌پردازد، جایی که دو ایرانی در لباس مالک پیشین و دلال کنونی بازیکنان بزرگ شاغل در لیگ بلژیک در راس هرم فساد مالی قرار گرفته اند که به همین علت العلل، تا کنون 44 نفر بازداشت شده و پلیس امنیت ملی بلژیک نیز وارد میدان شده است.

به طور کلی فوتبال بلژیک چند سالی است که مدام متهم ردیف اول پولشویی و فساد مالی است، پرونده برادران بیات نیز به این وضعیت مه آلود اضافه شد تا فیفا و البته یوفا بیش از پیش این موضوع را جدی گرفته و برای روشن شدن ماجرا اقدام فوری و جدی کنند.

این موضوع البته دست آویز برخی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور نیز قرار گرفت و سوء استفاده های خبری آن هم بدون سند و مدرک بلافاصله در فضای مجازی ریشه دواند، تا جایی که این دو برادر ایرانی و پدر ثروتمندشان در کسری از ثانیه عقبه ای مبهم و مافیایی پیدا کردند که در چند کشور دنیا مستقر هستند که البته هرگز به اثبات نرسید و منابع خبری معتبر هم این موضوع را چندان جدی نگرفتند.

در واقع در این پرونده دو سناریو مطرح شده است: فرار مالیاتی و پولشویی از طریق محیط فوتبال و در آن سوی میدان قضاوت‌ها، تبانی در لیگ. پلیس همچنین به دفتر باشگاه های بروخه، اندرلخت، خنک، استاندارد لیژ، خنت، کورتیاک، لوکرن و اوستنده سر زده و تمامی مدارک را با خود برده است.

نمی‌شود بدون حکم رسمی قاضی و گزارش شفاف پلیس درباره این دو برادر و پدر و عموی آنها قضاوت کرد. در هر حال بعید به نظر می‌رسد هیچ مشکلی در کار نباشد و همه چیز آرام و ساده پیش رفته باشد، بیات‌ها با دردسر جدی روبرو شده‌اند و پس از عمری لذت و تفریح و زندگی متمولانه، اکنون باید پاسخگوی ثروت جمع شده و راه جمع آوری آن باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ljye6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



خبرهایی داغ از فاجعه فوتبال بلژیک