تاریخ انتشار: 1397/08/12 14:18
کد خبر: 123404

اتهام جدید به مسی پدر و پسر؛ پولشویی

بنا به یک گزارش منتشر شده توسط روزنامه‌ی آ اس اسپانیا مسی و پدرش ممکن است به اتهام پولشویی هدف تحقیقات قضایی قرار گیرند.
اتهام جدید به مسی پدر و پسر؛ پولشویی

مردی که نامش فاش نشده و ادعا کرده که از همکاران سابق بنیاد مسی، سازمان خیریه‌ای که توسط لیونل مسی بنیانگذاری شده، است مدعی شده که این بنیاد روی پولهایی که از طرف مردم به عنوان اعانه دریافت می‌کند مانورهایی غیرقانونی انجام می‌دهد و یک دادستان با جدی گرفتن ادعاهای این مرد که نامش فاش نشده تحقیقات قضایی در مورد این موضوع را آغاز کرده است.

بنا به گزارش روزنامه‌ی آ اس، مسی و پدرش ممکن است به دلیل نحوه‌ی مدیریت منابع مالی بنیاد خیریه‌ای که نام لیونل مسی را بر خود دارد در آرژانتین دادگاهی شوند و به سوالات سیستم قضایی این کشور درباره‌ی بنیاد خیریه‌ی مسی پاسخ دهند. با وجود اینکه تحقیقات قضایی در مورد پرونده توسط یک دادستان آرژانتینی آغاز شده ولی آ اس اعلام کرد که شاکی پرونده که مدعی‌العموم است باید مدارک و شواهد کافی به دادگاه ارائه دهد.

دادستان پابلو تورانو از دادگاه جزایی و مالی بوئنس‌آیرس به اتهام مدیریت ناصحیح منابع مالی بنیاد مسی و احتمال ارتکاب بزه کلاهبرداری، به عنوان مدعی‌العموم شکایت از لیونل مسی و پدرش را کلید زده است. شاهد اصلی پرونده شخصی است که ادعا کرد برای بنیاد مسی کار می‌کرده و حالا با استخدام دو وکیل با دادستانی در این مورد همکاری می‌کند.

دادستان تورانو تحقیقات خود را درباره‌ی اعانه‌‌هایی  که توسط مردم به بنیاد خیریه‌ی مسی اهدا شده، پدر او خورخه و تمامی افرادی که در مدیریت مالی این بنیاد دست دارند آغاز کرده است. روزنامه‌ی اسپانیایی آ اس به نقل از منابع خود در دادگاه آرژانتینی نوشت که ارائه‌ی شکایت بر علیه بنیاد مسی به این معنی است که روند تعقیب قضایی رسماً آغاز شده است ولی بر خلاف آنچه در رسانه‌های آرژانتینی آمده این به هیچ وجه به معنای اعلام جرم یا محکومیت کسی نمی‌باشد.

بعد از تکمیل تحقیقات، پرونده به دادگاه ارسال شده و دادگاه حکم خواهد کرد که آیا مدارک کافی برای محکوم کردن متهمین وجود دارد و یا اینکه باید حکم تبرئه‌ی آنها صادر شود.

در عین حال، روزنامه‌ی آرژانتینی کلارین هم به نقل از منابع نزدیک خود به مسی هم اعلام کرده که ابرستاره‌ی آرژانتینی و خانواده‌اش اعلام کرده‌اند که این اتهامات کوچکترین واقعیتی ندارند و کذب محض هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39ojnq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اظهارات جذاب مادر مسی از حضورش در جام جهانی

گلزنی مسی به ایران و نیجریه بی ارزش بود
بزرگترین منتقد آرژانتینی نابغه بارسا