تاریخ انتشار: 1397/08/12 17:52
کد خبر: 123373

لیورپول- آرسنال؛ اولین نبرد دیدنی و جذاب کلوپ -امری در ورزشگاه زیبای امارات

دیدار تیم های لویرپول و آرسنال در رقابت های لیگ جزیره برای اولین بار دو مربی سرشناس را در ورزشگاه زیبای امارات روبروی هم قرار می دهد.
لیورپول- آرسنال؛ اولین نبرد دیدنی و جذاب کلوپ -امری در ورزشگاه زیبای امارات

امین یزدانی؛ امشب و از ساعت ۲۱ به وقت ایران ، در چارچوب رقابت های لیگ برتر جزیره، شاگردان اونای امری مربی اسپانیایی آرسنال در ورزشگاه خانگی خود،امارات، میزبان شاگردان کلوپ آلمانی درقواره لیورپول خواهند بود.

دریک سوی زمین شاگردان امری که در شرایط مناسبی قرار دارند،زیرا نسبت به فصل گذشته شاهد تغییراتی اساسی در برنامه های تاکتیکی خود بوده اند. آنها سالیان طولانی که سابقه اش به دو دهه باز می گردد،تحت تاثیر مستقیم سبک وشیوه بازی آرسن ونگر فرانسوی که به حق یکی از بزرگترین استعدادیاب های تاریخ بشمار می رود و با توپچی ها به افتخارات زیادی دست یافته بود،قرار داشتند.

اما درفصل جاری هدایت آرسنال را اونای امری برعهده گرفته که سبک آنها را کم‌کم تغییر داد،که  پرس ازجلو و تغییر مدل بازی و دادن آزادی عمل بیشتر به برخی از بازیکنان ازحمله برنامه های تاکتیکی این مربی خلاق و انرژیک اسپانیایی است که هواداران توپچی ها شدیدا به او برای رسیدن به افتخارات گذشته دل بسته اند.

گرچه آنها در اوایل فصل،اندکی ناامیدانه ظاهر شدنداما اندک اندک شیوه و سبک جدید امری درآرسنال  جا افتاد و توپچی ها با خط حمله قدرتمندی که در اختیار دارند،کم کم خود را به بالانشینان جدول رده بندی رساندند.

توپچی ها هم اکنون با 22 امتیاز از 10 بازی در رده چهارم قرار دارند و با لیورپول ۲۶ امتیازی تنها 4 امتیاز فاصله دارند وچنانچه بخواهند خود را به رده های بالای جدول نزدیک کنند،کسب این سه امتیاز درامارات برایشان حیاتی است.

امری از مدل پایه ۳-۳-۴ استفاده می کند و با توجه به مصدومانی مانند ناچو،بیرین،کولاشیناچ و‌مونرئال که بعنوان مدافعین کناری در خط دفاعی بازی می کنند،با کمبود بازیکن دراین منطقه مواجه است. چک/مصطافی،هلدینگ،لیش اشتاینر،نیلز(ژاکا)/ژاکا(توریرا)،رمسی،اوزیل/لاکازت ،اوبامیانگ،آیووبی(میخیتاریان)/ ترکیب اولیه اش را تشکیل می دهند.

در آن طرف زمین، شاگردان کلوپ در تیم لیورپول قرار دارند که یکی از مدعیان اصلی فتح لیگ برتر جزیره درفصل جاری محسوب می شوند،زیرا آنها تعقیب کننده جدی شاگردان پپ گواردیولا برای رسیدن به صدر جدول اند.

مرسی ساید نشینان از ابتدای فصل با درو کردن تیم ها، کارشان را شروع کردند و مدت ها نیز صدرنشین جدول بودند،اما دو تساوی مقابل منچسترسیتی و چلسی دو‌تیم مدعی این فصل،سبب شد که در رده دوم جدول قرار گیرند.شاگردان کلوپ امشب در امارات کار سخت ودشواری درپیش دارند و‌چنانچه دراین بازی متوقف شوند، من سیتی ،فاصله اش را با آنها بیشتر می کند و رسیدن به پپ مشکل خواهدشد. بنابراین شاگردان کلوپ برای برد و‌ کسب سه امتیاز این دیدار راهی لندن و ورزشگاه امارات خواهند شد.

کلوپ‌ درطول بازی ها از تاکتیکی کلیدی و حیاتی بنام گگن پرس استفاده می کند که راز موفقیت او در تیم های تحت رهبریش محسوب میشود و بدین شکل نفس تیم ها را گرفته است.قطعا کلوپ در بازی امشب در مقابل آرسنال از گگن پرس معروفش استفاده خواهد کرد.

اساسا گگن پرس، اصطلاحی است که از آن به نام  ضد، ضدحمله گفته میشود و به معنی دیگری پرس کردن تیم حریف در زمان از دست دادن توپ نیز گفته میشود.بنابراین این سبک از فوتبال فقط عملکردی دفاعی ندارد.یورگن کلوپ آلمانی ابداع کننده مدرن این تاکتیک  است که چند سال پیش در جواب به سوالی مبنی بر این که بهترین بازیساز دنیا چه کسی است، گفته بود: شک و تردید نکنید با گگن ‌پرسینگ می‌توان فرصت‌های بیشتری برای گلزنی بوجود آورد،استفاده از گگن پرسینگ مختص کلوپ بود که استارت آن را سابقا بخوبی در دورتموند زده بود و کم کم آن را در تیم لیورپول جا انداخت و آنرا آپدیت کرد.

اساسا تیم کلوپ  هنگامی که توپ را از دست می دهد به بازیکنان خود توصیه می‌کند که به عقب برگردد و در حالت دفاعی‌ استقرار یابد ، اما اساس وبنیان گگن پرس کلوپ در بازی امشب براین اصول استوار است که بازیکنان در لحظه از دست دادن توپ ،حریف را تحت فشار قرار دهند.چرا؟ زیرا آنها دو هدف را از  از این کار دنبال می‌ کنند:

۱-جلوگیری از ضدحمله حریف.۲-و‌پس گرفتن توپ و تدارک حمله ای جدید.

کلوپ در مورد دلیل انتخاب چنین روشی در تیمش گفته که: بهترین زمان برای پس گرفتن توپ، لحظه‌ای است که تیم‌تان آن را از دست بدهد. حریف به دنبال این است که بهترین گزینه پاس را انتخاب کند. او لحظه‌ای که برای پس گرفتن توپ تکل زده، دیدش ونگاهش به بازی را از دست داده و انرژی زیادی صرف کرده است و همین دو عامل حریف را در موقعیت شکننده‌ای قرار می‌دهد.‌چنین تفکری خارق العاده است که و رمز موفقیت کلوپ در بازی های سخت ودشوار، محسوب میشود.آیا کلوپ با گگن پرسینگ معروفش امری را مات می کند؟خواهیم دید.

کلوپ از مدل پایه مورد علاقه اش۳-۳-۴استفاده می کند و درغیاب هندرسون و‌نبی کیتا،از آلیسون بکر/فن‌دایک،گومز،آرنولد،روبرتسون/وینالدوم،میلنر(شکیری)،فابینیو/صلاح،فرمینو،مانه/ در ترکیب ابتدای بازی استفاده خواهد کرد.البته هرنوع تغییری درترکیب دوتیم محتمل است.

آمار دو تیم را به اتفاق مرور می کنیم:

 آرسنال در 28 دیدار از 31 مسابقه اخیر خانگی خود در لیگ برتر شکستی نداشته را متحمل نشده است.

 در ۵ بازی گذشته این دو تیم، شاهد رویش 27 گل بوده ایم. بنابراین انتظار می رود این دیدار هم  پر گل از آب درآید.

امیدوارم جدالی جذاب،باطراوت و شادابی را مشاهده کنیم تا از بار آموزشی و فنی آن درس ها بیاموزیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36kdoz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



سرمربی جدید آرسنال خواهان جذب این 3 بازیکن شد