تاریخ انتشار: 1397/08/14 22:24
کد خبر: 123058

چرا سامان قدوس به لالیگا نرفت؟

قدوس هرگز مدیر اوسترسوند را نمی‌بخشد. همانی که اجازه نداد او به آرزویش برسد. آرزویی چون بازی در لالیگا، حتی با پیراهن اوئسکا. بخصوص که شرایط اوئسکا و امی‌ین در لالیگا و لوشامپیونا تفاوتی با هم ندارد.
چرا سامان قدوس به لالیگا نرفت؟

 برای سامان قدوس، اوضاع آنچنان که باید مناسب نیست و او با امی‌ین روزهای تلخ و ناامیدکننده‌ای را سپری می‌کند. امی‌ین بعد از برد ارزشمندی که مقابل دیژون کسب کرد و البته قدوس هم گل 3 امتیازی این تیم را به ثمر رساند، شکست‌هایی متوالی را پذیرفته و به رده هجدهم جدول سقوط کرده. جایگاهی که به هیچ وجه نمی‌تواند هواداران این تیم را راضی کند.

قدوس قبل از حضور در فرانسه، به اسپانیا سفر کرد و با مدیران باشگاه اوئسکا نیز دور یک میز نشست و مذاگره کرد. مذاکره‌ای که در نهایت با امضای قرارداد نیز همراه شد اما اوسترسوند با این انتقال مخالفت کرد تا سامان تغییر مسیر بدهد و از اسپانیا به فرانسه برود. انتقال او به امی‌ین حدود 5 میلیون یورو هزینه داشت و البته قدوس هم در این 10 هفته اخیر نشان داده که ارزش این ولخرجی را داشته است.

چرا قدوس به لالیگا پشت کرد؟

نتایج و جایگاه دو تیم اوئسکا و امی‌ین را در لالیگا و لوشامیپونا مقایسه می‌کنیم. می‌خواهیم بدانیم اگر قدوس به اوئسکا می‌رفت چه شرایطی را تجربه می‌کرد و در امی‌ین وضعیتش چگونه است. امی‌ین از 12 بازی، 3 برد، یک تساوی و 8 شکست به‌دست آورده و 10 امتیاز کسب کرده.

نتایجی که باعث شده تا این تیم در جدول رده‌بندی لوشامپیونا، فقط از موناکو و گویین‌گامپ رتبه بهتری در اختیار داشته باشد. رده هجدهم در جدول 20 تیمی حاصل تلاش قدوس و هم‌تیمی‌هایش است. آمار نشان می‌دهد تلاش کادر فنی و بازیکنان امی‌ین، نتیجه‌ای در بر نداشته است.

اما اوئسکا در لالیگا، تیم بیستم جدول است. این تیم از 11 بازی، فقط 6 امتیاز کسب کرده و در انتهای جدول رده‌بندی قرار گرفته. گزینه نخست سقوط از لالیگا، بی‌شک اوئسکا است. تیمی ضعیف با بازیکنانی که نه در دنیای فوتبال مشهورند و نه توانایی درخشش مقابل تیم‌های قدرتمند لالیگا را دارند.

شاید اگر قدوس، به جای امی‌ین پیراهن اوئسکا را می‌پوشید، الان شرایط تغییر می‌کرد. اوضاع امی‌ین و اوئسکا، چندان تفاوتی با هم ندارد. حسن حضور در اوئسکا، تجربه بازی در لالیگا بود که البته با مخالفت اوسترسوند، نصیب قدوس نشد.

اگر سامان در فرانسه پیراهن تیم بهتری را می‌پوشید، این قیاس غیر منطقی بود اما او در شرایطی برای امی‌ین بازی می‌کند که می‌توانست پیراهن تیمی در لالیگا را بپوشد و به جای نیس، رن و گویین‌گامپ به مصاف بارسلونا، رئال‌مادرید، اتلتیکومادرید و سویا برود.

سامان البته برای امی‌ین بازیکن موفقی بوده. او 3 گل سرنوشت‌ساز زده و 3 پاس گل هم برای سایر بازیکنان تیمش مهیا کرده. به این آمار، کسب عنوان بهترین بازیکن ماه امی‌ین را هم اضافه کنید. اتفاقی که شاید باعث شود قدوس در پایان فصل از امی‌ین جدا شود و پیراهن تیم قدرتمندتری را بپوشد.

امی‌ین در 3 بازی اخیر خود، 3 شکست در کارنامه ثبت کرده و همین مهمترین دلیل سقوط این تیم به رده هجدهم است. باخت 5 بر صفر مقابل پاری‌سن‌ژرمن، شکست 2 بر یک برابر نانت و سپس شکست یک بر صفر مقابل نیس. امی‌ین هفته سیزدهم هم باید به خانه تولوز رده چهاردهمی برود و نتیجه بگیرد. اتفاقی که وقوع آن با توجه به افت این تیم کمی دور از انتظار و بعید است.

قدوس که علاقه بسیاری به حضور در لالیگا داشت، حالا باید با امی‌ین و شرایط بحرانی این تیم کنار بیاید و برای موفقیت تلاش کند. تلاشی که شاید نافرجام بماند. آنوقت سامان هرگز مدیر اوسترسوند را نمی‌بخشد. همانی که اجازه نداد او به آرزویش برسد. آرزویی چون بازی در لالیگا، حتی با پیراهن اوئسکا.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j6qvl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ابراز خوشحالی قدوس از یادگیری زبان فرانسه