تاریخ انتشار: 1397/10/21 17:44
کد خبر: 114251

رکوردشکنی بنزما در رئال مادرید پس از ده سال

کریم بنزما در سن سی و یک سالی، فشرده ترین فصل حضورش در رختکن رئال مادرید را پشت سرمی گذارد.
رکوردشکنی بنزما در رئال مادرید پس از ده سال

جدایی کریس رونالدو از رئال و کمبود نیروهای تهاجمی در رختکن تیم مادریدی و مصدومیت های متعدد بازیکنان این تیم به ویژه در خط حمله باعث شده تا بنزما تبدیل به یکی از کلیدی ترین مهره های رئال مادرید در ابتدا زیر نظر لوپتگی و حالا زیر نظر سولاری شود.

ده فصل بعد از پیوستن بنزما به رئال مادرید، او بیش از هر فصل دیگری در ترکیب تیمش قرار می گیرد و به ندرت پیش می آید تا بنزما را روی نیمکت ذخیره ها ببینیم و این درحالی است که در فصول پیشین، بارها پیش می آمد که این مهاجم فرانسوی بازی را از روی نیمکت ذخیره ها شروع کند.

شاید این حضورهای پی درپی درترکیب اصلی تیم، کریم را خسته کرده باشد؛ او حتی فرصت نفس کشیدن ندارد و رسما درتمامی دقایق بازیها توسط سولاری به زمین فرستاده می شود. فقط در بازی برگشت رئال مادرید مقابل ملیا در جام حذفی بود که سولاری به او استراحت داد و این تنها دیداری بود که بنزما در 30 دیداری که رئال تا به اینجای فصل برگزار کرده، به استراحت پرداخت.

بنزما در پنج ماه اخیر، دراکثر مواقع در ترکیب تیمش بوده و مجموعا 2291 دقیقه در 29 بازی برای رئال به میدان رفته و درطول ده فصل حضورش در رئال هرگز سابقه نداشته که دربرهه زمانی مشابهی تا این اندازه درترکیب تیم حضور داشته باشد. از این حیث کریم بنزما رکورد جالب توجهی را ثبت کرده. در روز نهم ژانویه و آخرین بازی برگزار شده رئال مادرید مقابل لگانس، بنزما در ترکیب اصلی بود و بدین ترتیب رکورد دقایق حضورش در ترکیب تیم مادریدی شکسته شد.

این دومین فصلی است که بنزما با پیراهن رئال مادرید، درماه ژانویه یک فصل از مرز 2000 دقیقه حضور در زمین عبور کرده.  اولین بار در فصل 15-2014 (دومین فصل حضور آنچلوتی در رئال) بود که او تا روز 9 ژانویه مجموعا 2077 دقیقه برای رئال بازی کرده بود و دراین فصل، آن رکورد را پشت سرگذاشته است.

بنزما در سن 31 سالگی،1000 دقیقه بیشتر از حضورش درترکیب رئال در یک فصل کامل (درفصل 10-2009) و زمانی که تنها 21 سال داشت بازی کرده. در آن فصل و در اوایل ماه ژانویه بنزما 1200 دقیقه درترکیب تیمش قرار گرفته بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48r5rm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یک مهاجم 18 ساله در آستانه پیوستن به رئال مادرید