تاریخ انتشار: 1397/11/20 19:00
کد خبر: 110667

اتلتیکو با ارزش تر از رئال مادرید!

تا سال ها اتلتیکو مادرید از هر لحاظ زیر سایه رئال قرار داشت و هرگز رقیبی جدی برای کهکشانی ها محسوب نمی شد اما با سیمئونه همه چیز تغییر کرد.

به نقل از آاس، امشب در واندا متروپولیتانو، اتلتیکو میزبان رئال در دربی ال مادریلنیو است. اتلتیکو فعلا با دو امتیاز بالاتر از رئال قرار دارد و کهکشانی های اوج گرفته در صورت پیروزی می توانند جای رقیب همسایه را در رده دوم بگیرند.

تیم دیگو سیمئونه فصل به فصل بهتر شده و پیشرفت کرده است به طوریکه بر اساس ارزش گذاری بازیکنان در وبسایت ترانسفرمارکت، ارزش کلی بازیکنان اتلتیکو 905 میلیون یورو تخمین زده می شود. در ابتدای فصل این آمار 807 میلیون یورو بود ولی با رشد کیفی چند بازیکن و همچنین آمدن موراتای 50 میلیون یورویی، اتلتیکو از حیث ارزش بازیکنانش، حالا به 68.5 میلیونی رئال مادرید رسیده است که 973.8 میلیون یورو ارزش گذاری شده است.

نکته جالب اینجاست که اگر بازیکنانی که در تیم دوم نیز حضور دارند را از فهرست 25 نفره رئال و اتلتیکو کنار بگذاریم، متوسط ارزش بازیکنان اتلتیکو بالاتر از رئال مادرید خواهد شد.

برای مثال وینیسیوس که 35 میلیون یورو ارزش گذاری شده، در تیم دوم رئال نیز نامش به ثبت رسیده و بازی هم کرده است. بدون در نظر گرفتن او، رئال 24 بازیکن در تیم اول خود دارد و اتلتیکو نیز بدون احتساب بازیکنان تیم دوم، 21 بازیکن در تیم اول خود دارد. در این صورت متوسط ارزش هر بازیکن اتلتیکو 43 میلیون یورو است و متوسط ارزش بازیکنان رئال 40.5 میلیون یورو که این در تاریخ دربی مادرید امری بی سابقه است.

اگر به اولین فصل حضور دیگو سیمئونه در اتلتیکو نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که ارزش بازیکنان اتلتیکو در سال 2012 تنها 170.5 میلیون یورو بود که 734.5 میلیون یورو کمتر از ارزش کنونی این تیم است.

در همان مقطع ارزش بازیکنان رئال 542 میلیون یورو بود؛ یعنی 371.5 میلیون یورو بیش از اتلتیکو اما ال چولو در سال های اخیر توانسته به خوبی فاصله زیاد با رئال را از بین برده و تیمش را از لحاظ سطح کیفی به کهکشانی ها نزدیک و نزدیک تر کند. تیم او نسبت به سال 2012 شاهد رشد 530 درصدی از حیث ارزش بازیکنانش بوده است.

در فهرست 10 بازیکن با ارزش دربی ال مادیلنیو نیز دو نفر اول از اتلتیکو هستند که این هم یک اتفاق بی سابقه است.

ده بازیکن با ارزش دربی مادرید

گریزمان؛ 150 میلیون یورو اتلتیکو مادرید

سائول نیگز؛ 90 میلیون یورو اتلتیکو مادرید

گرت بیل؛ 80 میلیون یورو رئال مادرید

یان اوبلاک؛ 80 میلیون یورو اتلتیکو مادرید

تونی کروس؛ 80 میلیون یورو رئال مادرید

رافا واران؛ 80 میلیون یورو رئال مادرید

مارکو آسنسیو؛ 80 میلیون یورو رئال مادرید

ایسکو؛ 75 میلیون یورو رئال مادرید

کوکه؛ 70 میلیون یورو اتلتیکو مادرید

کاسیمیرو؛ 70 میلیون یورو رئال مادرید


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vgxzz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دو غایب بزرگ در فهرست تیم اتلتیکو برای دربی مادرید