تاریخ انتشار: 1398/08/15 12:31
کد خبر: 81765

چلسی دست به کاری بزرگ و تاریخی زد

چلسی با هدایت فرانک لمپارد دیشب در استمفوردبریج، با بازگشت به بازی درحالیکه سه گل عقب بود دست به کاری بزرگ و تاریخی زد تا یاد و خاطره فینال استانبول را بار دیگر زنده کند.
چلسی دست به کاری بزرگ و تاریخی زد

دیشب در استادیوم استمفوردبریج در شمال لندن، وقتی داور دیدار چلسی و آژاکس که در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شد، سوت پایان بازی را به صدا در آورد تا تابلوی ورزشگاه نتیجه 4-4 را به نمایش بگذارد، همه کسانی که بازی را چه از درون ورزشگاه و از طریق گیرنده‌های تلویزیونی تماشا می‌کردند بی‌اختیار به یاد یکی از بزرگترین و به یاد ماندنی‌ترین شبهای فوتبال افتادند: فینال استانبول.

علت این بود که شاگردان لمپارد درحالیکه در این بازی تا دقیقه 55 از حریف هلندی‌شان با اختلاف 4-1 عقب افتاده بودند و حتی خوشبین‌ترین هواداران آبی‌های لندن امیدی به بازگشت و کسب نتیجه تساوی نداشتند، اختلاف سه گله خود را تنها در عرض حدود یازده دقیقه جبران کرده و با ثبت یک بازگشت بزرگ و رویایی، فوتبالدوستان را به یاد بازگشت رویایی دیگری انداختند که یک تیم انگلیسی دیگر نقش اول آن را بازی کرده بود: لیورپول در فینال بزرگ و به یاد ماندنی معروف به فینال استانبول.

در سال 2005 و در فینال لیگ قهرمانان اروپا که در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شد لیورپول در مقابل آث میلان در نیمه اول سه گل دریافت کرد و بازی در این نیمه با نتیجه 3-0 به سود تیم ایتالیایی به پایان رسید. ولی لیورپولی‌ها در نیمه دوم یکی از به یادماندنی‌ترین کامبک‌های تاریخ فوتبال را رقم زده و کار را به تساوی 3-3 کشاندند تا در ضیافت پنالتی، روسونری را شکست داده و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

از فینال استانبول تا کامبک بزرگ دیشب در استادیوم استمفوردبریج چهارده سال فاصله بود. ولی شاگردان لمپارد در نیمه دوم دیدارشان با آژاکس از اخراج دو بازیکن این تیم دیلی بلایند و جوئل فلتمن که در دقیقه 68 و به فاصله یک دقیقه از هم اخراج شدند نهایت استفاده را برد تا باخت 4-1 را با پیروزی 4-4 عوض کند. آسپیلی‌کوئتا ستاره چلسی حتی در اواخر بازی گل پیروزی‌بخش چلسی را به ثمر رساند که توسط داور مردود اعلام شد تا آبی‌های لندن به یک تساوی از این دیدار شگفت‌انگیز به کار خود پایان دهند.

ریس جیمز که گل چهارم چلسی را وارد دروازه آژاکس کرد و  قطعی‌کننده کامبک بزرگ استمفوردبریج نام گرفت در پایان بازی گفت:" بازی عجیب و غریبی بود. شکستن سازمان دفاعی آنها خیلی سخت بود ولی ما از 9 نفره شدن آژاکس نهایت استفاده را کردیم. خیلی حیف شد که نتوانستیم پیروز شویم. خوشحالم که توانستم گلزنی کنم. سرمربی به من گفت وارد بازی شوم و روحیه بچه‌ها را بالا ببرم. ما فرصت پیروزی هم داشتیم ولی اگر به نتیجه بازی در پایان نیمه اول دقت کنیم می‌فهمیم که ما خیلی عالی نتیجه گرفتیم".

با وجود اینکه حالا در انگلیس همه مشغول تمجید از فرانک لمپارد و تیم جوانش هستند و از کامبک رویایی آنها سخن می‌گویند ولی نباید فراموش کرد که عملکرد بد چلسی در نیمه اول در یک بررسی دقیق و بی‌طرفانه می‌تواند زنگهای خطر را برای کادر فنی این تیم به صدا در بیاورد.

آبی‌های لندن در این نیمه برای اولین بار در تاریخ خود در یک مسابقه در لیگ قهرمانان، در یک نیمه سه گل دریافت کردند. از این گذشته چلسی در بازی دیشب برای سومین بار در تاریخ حضورش در چمپیونزلیگ در یک بازی بیشتر از سه گل دریافت ‌کرد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3q9858

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



همه‌چیز تحت کنترل بود؛داور همه‌چیز را از ما دزدید!