تاریخ انتشار: 1398/09/12 21:10
کد خبر: 79305

کارنامه داوید ویا به بهانه 38 سالگی

امروز سالروز تولد داوید ویا مهاجم اسپانیایی است و به همین بهانه عملکرد فوتبالی او به تصویر کشیده شده است.

امروز سالروز تولد داوید ویا مهاجم اسپانیایی است. وی در تاریخ 3 دسامبر 1981 در لانگرئو اسپانیا متولد شد.

ویا در دوران نوجوانی مورد توجه باشگاه اسپورتینگ خیخون قرار گرفت.  در سال ۲۰۰۲ رئال ساراگوسا با پرداخت ۳ میلیون یورو ویا را به خدمت خود درآورد. ویا دو سال در این تیم حضور داشت و توانست در ۷۳ بازی که برای این تیم انجام داد، ۳۲ گل به ثمر برساند که آمار فوق‌العاده‌ای بود و همین بازی درخشان او توانست مورد توجه تیم‌های قدرتمند لالیگا درآید.

در سال ۲۰۰۵ والنسیا با پرداخت ۱۳ میلیون یورو ویای ۲۴ ساله را به عضویت خود درآورد. ویا در این تیم دوران اوج خود را سپری کرد و به یکی از ستارگان لالیگا و تیم ملی اسپانیا تبدیل شد. او در طول ۱۶۶ بازی که با پیراهن شماره ۷ والنسیا انجام داد، ۱۰۷ گل به ثمر رساند. این دوران طلایی ویا باعث شد مورد توجه تیم بارسلونا قرار گیرد.

تیم بارسلونا در تاریخ ۱۹ مه ۲۰۱۰ با عقد قراردادی به مبلغ ۴۰ میلیون یورو ویا را به جمع ستارگان تیم خود افزود.  او در فصل 11-2010 در اولین فصل حضورش در بارسلونا با این تیم موفق شد دوگانه شامل لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند.

ویا در فینال لیگ قهرمان مقابل باشگاه فوتبال منچستر یونایتد موفق به گلزنی شد و در پیروزی ۳–۱ تیمش نقش داشت. در همین فصل آنها توانستند ۵–۰ برابر رقیب سنتیشان رئال مادرید در نیوکمپ به پیروزی برسند. ویا موفق شد در این بازی دبل کند.

داوید ویا در تابستان ۲۰۱۳ با قراردادی به ارزش ۱ میلیون یورو از بارسلونا به اتلتیکو مادرید پیوست. او در اولین بازی رسمی برای اتلتیکو توانست در سوپر کاپ اسپانیا به تیم سابقش بارسلونا گل بزند. او همچنین اولین گلش برای اتلتیکو در لالیگا را با پاس گل کوکه به رئال سوسیداد زد. او در تنها فصل حضورش در اتلتیکو، لالیگا را فتح کرد و نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا هم شد.

پس از آن وی در تیم‌هایی نظیر نیویورک سیتی، ملبورن سیتی استرالیا و ویسل کوبه ژاپن هم توپ زده است.

داوید ویا در مجموع ۹۷ بازی برای تیم ملی فوتبال اسپانیا به میدان رفته‌است و ۵۹ گل نیز به ثمر رسانده‌است. او با ۶ گلی که در رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ آقای گل این رقابت‌ها شد. وی برترین گل زن تاریخ فوتبال اسپانیا محسوب می‌شود و پس از او رائول گونزالس قرار دارد.

کارنامه‌ای تصویری از عملکرد او در تیم‌هایی که به میدان رفته منتشر شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2avk5l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اظهارات جنجالی آقای گل بعد از اعلام بازنشستگی