تاریخ انتشار: 1398/11/04 21:26
لالیگا اسپانیا؛
کد خبر: 73488

دیگ جوشان مستایا در انتظار جدال تماشایی و چشم نواز، سیلاس-کیکه ستین

دو تیم والنسیا و بارسلونا از چارچوب هفته بیست و یکم لالیگا به مصاف هم خواهند رفت.
دیگ جوشان مستایا در انتظار جدال تماشایی و چشم نواز، سیلاس-کیکه ستین

خفاش ها که قهرمانی کوپا دل ری فصل گذشته با عبور از دروازه بارسا را درکارنامه دارند،در وسط هفته توانستند در رقابت های کوپا دل ری تیم نه چندان مطرح لوگرونیس را با یک گل حذف کنند ؛ ساعت۰ ۳ /۱۸ شنبه ۵ بهمن ماه در مستایا به مصاف آبی اناری هایی می روند که کیکه ستین ،این مربی خوشفکر و بسیار نزدیک به سبک وفلسفه مکتب بارسلونا می روند.ستین مقابل والنسیا برای سومین بار روی نیمکت آبی اناری ها می نشیند.

کیکه ستین که نزدیک به دوفصل رویایی را در رئال بتیس گذرانده بود،بجای والورده ای کار خود را دربارسلونا آغاز کرد که هواداران و علاقه مندان بارسلونا درسراسر جهان، توقع و انتظارات فراوانی از او دارند.همین مورد ممکن در ابتدا فشار روانی مضاعفی را بردوش این مربی تهاجمی بگذارد.

ستین در دو باری که روی نیمکت بارسلونا نشسته بود،نتایجی ناپلئونی کسب کرد.البته این مربی ۶۱ساله نیاز به زمان بیشتری دارد تا بتواند هم ازتفکرات والورده که مدتهاست از فلسفه اصلی بارسا عبور کرده بود،بگذرد و هم بتواند تفکرات و اندیشه های تاکتیکی اش و سبک چشم نواز و با طراوت بارسلونا را که همه درانتظارش لحظه شماری می کنند، به بدنه تیم تزریق کند.

مصدومیت سوارز نیز در این برهه ی زمانی حساس نیز کار گلزنی خط حمله بارسا را دچار مشکلاتی کرده است. یکی از عوامل خشکیدن چشمه ی گلزنی بارسلونا در چند دیدار اخیر را درهمین نکته می توان تصور کرد ،هرچند کم کم دمبله از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده و آماده بازی میشود و ازطرفی مسی و گریزمان نیز توانایی های تمام کنندگی بسیار خوبی دارند،اما پست و نقشی که سوارز در پیشانی خط حمله بارسا ایفا می کند، قابل اغماض نیست و خلا او در آینده بشدت احساس میشود.

چنانچه مدیران بارسا نتوانند یک مهاجم نوک هدف باکیفیتی را جذب کنند،در ادامه رقابت های سه گانه با مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد.ستین به مدل پایه ۳-۳-۴ علاقه خاصی دارد.

در آن سوی زمین شاگردان سلادس قرار دارند که برای رسیدن به منطقه کسب سهمیه سی ال،شدیدا به پیروزی دراین دیدار نیاز دارند،هرچند کسب حداقل امتیاز نیز می تواند آنها را راضی نگه دارد.

برنامه و شیوه  اصلی والنسیا در این دیدار نزدیکی خطوط تیمی ،بستن فضاهای کناره ها،بویژه سمتی که آلبا درآنجا بازی می کند،زیرا فرارهای همیشگی این فولبک تکنیکی،سرعتی و طراح که پاس های کات بک او بسیار آموزشی است، نقش مهمی در بثمر رسیدن بسیاری از گل های مسی دارد،بنابراین سلادس برای ازکار انداختن آلبا قطعا راهکاری درنظر گرفته است.ازسویی دیگر  محافظت از منطقه حیاتی ۱۴،دقیقا جلوی محوطه جریمه خودی نیز از جمله برنامه های سلادس برای خنثی کردن تدابیر تهاجمی کیکه ستین خواهد بود.شاگردان سلادس بخوبی از ضد حملات استفاده می کنند.اساسا خفاش ها در دو فاز انتقال معرکه اند و بازی درفازها را بخوبی بلدند و بنوعی استاد اینکار هستند،خاصه مقابل دو مدافع میانی کند و تنبل بارسلونا.

سلادس از مدل پایه ۲-۴-۴ استفاده می کند. دراین دیدار حساس و مهیج، مشکل سلادس و تیمش، غیبت پاره خو کاپیتان و مغز متفکر خط میانی است،کسی که در ایجاد بالانس در دو فاز دفاع و حمله نقشی انکار ناپذیر دارد‌

زوج رودریگو -گامیرو(مکسی لوپز) می تواند خط دفاعی بارسلونا را به چالش بکشد.

عمده حملات وانسیا از کناره ها طراحی میشوند که سولر و بویژه گایا مدافع چپ و ملی پوش آنها در متن آن قرار دارد.

امیدوارم شاهد دیدار جذاب،زیبا و تماشایی از دو تیم فوتبال اسپانیا باشیم.

امین یزدانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p8wkr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


3 امتیاز شیرین برای والنسیا پس از سه هفته ناکامی در لالیگا

والنسیا فاتح دربی شد
هفته هجدهم لالیگا