تاریخ انتشار: 1398/12/24 10:04
کد خبر: 67724

توقف لیگ؛درخواست رئیس باشگاه لیون

رئیس باشگاه لیون بعد از تعلیق لیگ1 فرانسه به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا درخواست کرد که این فصل لوشامپیونا در همین نقطه کلا متوقف شده و پایان یافته تلقی شود.
توقف لیگ؛درخواست رئیس باشگاه لیون

ژان میشل اولاس، رئیس باشگاه فرانسوی لیون بعد از تعلیق شدن لیگ1 فرانسه در نتیجه نگرانی از بابت شیوع ویروس کرونا، خواستار این شد که این لیگ در همین نقطه کلا متوقف شده و بدون اینکه تیم قهرمان یا تیمهای سقوط کرده از این لیگ مشخص شود، پایان یافته تلقی شود.

سازمان لیگ فرانسه دیروز جمعه اعلام کرد که در تلاش برای مبارزه با روند شیوع گسترده ویروس کرونا، تمامی مسابقات لیگ1 و لیگ2 این کشور را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است. این در حالی بود که چند روز پیش تصمیم گرفته شده بود که فعلا تا روز 15 آوریل بازی‌های این دو لیگ بدون تماشاچی برگزار شود ولی بعد از توصیه دولت فرانسه، سازمان لیگ تصمیم گرفت مسابقات را تعلیق کند.

اما اولاس رئیس باشگاه لیون از سازمان لیگ فراسنه درخواست که فصل رقابتهای فوتبال این کشور را فورا پایان‌یافته تلقی کند. در این صورت پاری سن ژرمن که در حال حاضر با 12 امتیاز اختلاف با نزدیک‌ترین رقیبش صدرنشین لوشامپیونا است شانس فتح جام قهرمانی را از دست خواهد داد.

اولاس همچنین خواستار این شد که سهمیه‌های اروپایی لوشامپیونا بر اساس موقعیت فعلی تیمها در جدول به آنها اختصاص یابد. این در حالی است که لیون که در حال حاضر در رتبه هفتم جدول  قرار دارد به این ترتیب سهمیه حضور در فصل آینده لیگهای اروپایی را بدست نخواهد آورد.

رئیس لیون در این باره به لوموند گفت:" منطقی‌ترین راه‌حل این است که همه چیز را پایان یافته تلقی کرده و از شروع فصل جدید، لیگها را از نو شروع کنیم. البته باید قوانین را هم در نظر گرفت ولی تنها تصمیم ممکن با توجه به شرایط فعلی همین است. بعد از ورود رئیس‌جمهور به این ماجرا من به عنوان رئیس اتحادیه باشگاه‌های لیگ1 از رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ خواستم که این تصمیم را بگیرند".

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45dypm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دیدار یوونتوس و لیون برگزار نخواهد شد