تاریخ انتشار: 1398/12/24 15:05
کد خبر: 67697

اختصاصی/ نگاهی به برخی از دلایل موفقیت های دیه گو سیمونه در جهان فوتبال

دیه گو سیمونه سرمربی اتلتیکو مادرید را باید یکی از مربیان برتر و موفق حال حاضر فوتبال دنیا دانست.
اختصاصی/ نگاهی به برخی از دلایل موفقیت های دیه گو سیمونه در جهان فوتبال

محسن بابادی؛ بدون تردید یکی از بزرگ ترین مربیان حال حاضر فوتبال جهان دیه گو سیمونه است. مربی ای که طی بیش از یک دهه اخیر در کنار پپ گواردیولای کبیر و خوزه مورینیوی جذاب و این اواخر زین الدین زیدان افسانه ای همواره در اوج بوده و تا به اینجای کار جزء تاثیر گذارترین مربیان فوتبال باشگاهی جهان در قرن 21 بوده است. البته هر کدام از آن ها سبکی منحصر به فرد داشته، اما این مرد آرام و گاها پرتلاطم آرژانتینی چند خصیصه بسیار مهم دارد. از جمله اینکه هنر به کارگیری بهترین عملکرد شاگردانش را از بر بوده و تعویض های طلایی و شجاعانه اش در دقایق و لحظات مهمی از بازی نشان از هوش و درایت وی دارد.

دیه گو روی تک تک لحظات بازی تمرکز کافی دا‌شته و اصطلاحا روی بازی سوار بوده و آنالیزوری چیره دست است که هیچ اتفاقی از چشمان تیزبینش مغفول نمانده و همیشه تیمش را از نظر روحی روانی آماده ارایه بالاترین میزان کیفیت و کمیت در بازی می کند. مربی ای که همچون اکثر بزرگان آرژانتینی همچون باتیستوتا، مسی و....در انتخاب تیم تنوع طلب نبوده و عاشقانه تنها به دنبال کار کردن است و همچنان به دلار ها، یورو ها و پیشنهادات اغواگرانه مدیران باشگاه های بزرگ پشت پا می زند.

اکنون دیگر همه جهان فوتبال می دانند که وی دنبال از این شاخه به آن شاخه پریدن نبوده و نامش با نام آتلتیکومادرید پیوندی ناگسستنی خورده است. شاگردان این مربی از هیچ نامی و هیچ مرحله ای از رقابت های اسپانیا و حتی اروپا در هیچ ورزشگاهی ذره ای ابا نداشته و تنها در صدد ارائه یک فوتبال ناب و مدرن اند.

سیمونه هیچ گاه دنبال بازیکنان اسم و رسم دار آنچنانی نبوده و معتقد است یک مربی بایست هنر استفاده از آنچه در اختیار دارد را به خوبی دارا باشد. کلام آخر اینکه جنب و جوش و نحوه کوچینگ وی در کنار زمین مسابقه می تواند یک کلاس آموزشی برای تمامی مربیان فوتبال باشد.*

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36oyx7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دکتر زیدان؛ متخصص احیای ستاره ها!