تاریخ انتشار: 1399/04/03 20:07
کد خبر: 60652

صیادمنش: حالا حالا‌ها باید با این ویروس زندگی کنیم

لژیونر فوتبال کشورمان در باشگاه فنرباغچه ترکیه به خبرورزشی گفت: وقتی وارد فوتبال اروپا می‌شوی اول یاد می‌گیری که حرفه‌ای فکر کنی، حرفه‌ای تمرین کنی و حرفه‌ای زندگی کنی.
صیادمنش: حالا حالا‌ها باید با این ویروس زندگی کنیم

وقتی در جام جهانی نوجوانان درخشید همه از ظهور یک فوروارد گلزن برای فوتبال ایران حرف می‌زدند. بعد از آمدن به استقلال با وجود سن و سال پایین توانست جایی برای خودش دست و پا کند و وینفرد شفر آنقدر دوستش داشت که می‌گفت او می‌تواند در بایرن‌مونیخ بازی کند. بعد از یک سال موفق در استقلال پیشنهادات اروپایی برای جذب این استعداد ایرانی رسید، ولی در نهایت فنرباغچه توانست او را به خدمت بگیرد. صحبت از اللهیار صیادمنش یکی از برترین استعداد‌های فوتبال ایران طی سال‌های اخیر است. بازیکنی که همه امیدوار بودند در فنرباغچه که یکی از سه تیم بزرگ ترکیه به حساب می‌آید، بدرخشد، ولی شرایط آن‌طور که می‌خواست پیش نرفت و اللهیار بیشتر نیمکت‌نشین و سکونشین بود. حتی حضور قرضی در تیم استانبول‌اسپور هم نتوانست شرایط را عوض کند و اللهیار فرصت بازی زیادی پیدا نکرد.

جدا از صیادمنش، فنرباغچه هم اصلاً اوضاع خوبی ندارد و این تیم با انجام ۲۸ بازی و کسب ۴۳ امتیاز در رده هفتم سوپرلیگ ترکیه قرار دارد. یک‌شنبه شب هم فنرباغچه در شب نیمکت‌نشینی کامل اللهیار با دو گل مغلوب کاسیم‌پاشا شد تا اوضاع از قبل هم بدتر شود. طی ماه‌های اخیر صحبت‌های مختلفی مبنی بر جدایی اللهیار از فنرباغچه به گوش رسید. همین موضوع بهانه‌ای شد که با این بازیکن مازنی تماس بگیریم. آخرین صحبت‌های مهاجم ایرانی فنرباغچه را در ادامه می‌خوانید.

اوضاع کشور ترکیه در این روز‌ها چطور است؟

خب نسبت به چند وقت قبل که با شما حرف زدم شرایط کمی بهتر شده و تعداد افراد مبتلا به کرونا کمتر شده. استانبول از حالت قرنطینه خارج شده و مردم سر کار می‌روند. کم‌کم شرایط به حالت عادی برمی‌گردد. هر چند بیماری هنور وجود دارد و همه باید رعایت کنند، چون آن‌طور که از جا‌های مختلف می‌شنویم حالا حالا‌ها باید با این ویروس زندگی کنیم. در هر صورت نمی‌شود همه چیز را تعطیل کرد و باید با شرایط کنار بیاییم و البته که رعایت کنیم.

حتماً در جریان حواشی این روز‌های فوتبال ایران قرار گرفتی. بعضی‌ها مخالف ادامه لیگ هستند. می‌خواهم بپرسم این اوضاع در ترکیه هم وجود دارد یا همه تیم‌ها دوست دارند بازی‌ها ادامه پیدا کند؟

در جریان اتفاقات ایران هستم، ولی من نمی‌توانم در این خصوص نظر بدهم، ولی اینجا اکثراً دوست دارند بازی‌ها ادامه پیدا کند. بالاخره در صورت تعطیلی فوتبال تیم‌ها، بازیکنان و مربیان به لحاظ مالی خیلی ضرر می‌کنند. به همین دلیل اگر بازی‌ها ادامه پیدا نمی‌کرد شرایط برای سال آینده هم سخت می‌شد.

تیم شما هم که اصلاً شرایط خوبی ندارد.

بله کاملاً درست است. متأسفانه در این فصل شرایط ایده‌آلی نداشتیم و نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم. کل اعضای تیم از این موضوع ناراحت هستند. فقط امیدوارم در بازی‌های مانده تا پایان فصل اوضاع عوض شود و ما بتوانیم نتایج بد قبلی را جبران کنیم تا هواداران کمی خوشحال شوند. در دیدار مقابل کاسیم‌پاشا هم متأسفانه بدشانسی آوردیم و در حالی که می‌توانستیم حداقل یک مساوی بگیریم بازی را باختیم و شرایط‌مان در جدول بدتر شد.

حتماً در جریان صحبت‌های اخیر رسانه‌های ترکیه قرار گرفتی که اعلام کردند اللهیار در لیست فروش قرار گرفته و برای فصل آینده جایی در فنرباغچه ندارد.

بله، یکسری چیز‌ها شنیدم، ولی مطمئن باشید این حرف‌ها در من اثر نخواهد کرد و من کارم را می‌کنم. وقتی وارد فوتبال اروپا می‌شوی اول یاد می‌گیری که حرفه‌ای فکر کنی، حرفه‌ای تمرین کنی و حرفه‌ای زندگی کنی. من هم یاد گرفتم خوب تمرین کنم و هر وقت فرصت بازی به من رسید برای موفقیت تیم تلاش کنم.

یعنی این حواشی روی تو تأثیر نمی‌گذارد؟

نه، چون حرف و حدیث همیشه وجود دارد. چه خوب باشی چه بد یکسری حرف می‌زنند و می‌خواهند حاشیه بسازند. مطمئن هستم خدا تلاش‌هایم را بدون جواب نمی‌گذارد و بالاخره فرصت بازی هم به من می‌رسد. خودم هم منتظر یک فرصت هستم تا بتوانم توانایی‌هایم را نشان دهم و مطمئنم این اتفاق می‌افتد. آنقدر تلاش می‌کنم تا حقم را بگیرم و نگران این موضوع نیستم. در واقع حاشیه‌ها انگیزه‌ام را ۱۰۰ برابر می‌کند تا بیشتر برای رسیدن به هدفم بجنگم.

بعضی‌ها هم در این مدت صحبت از بازگشت تو به ایران کردند. برنامه‌ای برای بازگشت داری؟

من با هزار امید و آرزو در این سن و سال به فوتبال اروپا آمدم تا به اهداف بزرگم برسم. نیامدم که بعد از تنها یک فصل برگردم. مطمئن باشید می‌خواهم فوتبالم را در اروپا ادامه دهم. ضمن اینکه من ۴ فصل دیگر با فنرباغچه قرارداد دارم و در واقع آن‌ها در مورد آینده‌ام تصمیم‌گیرنده هستند.

رابطه‌ات با اعضای تیم و هواداران فنرباغچه چطور است؟

ارتباط فوق‌العاده‌ای با هواداران دارم و آن‌ها هر وقت مرا می‌بینند مورد لطف خود قرار می‌دهند و در فضای مجازی برایم پیام‌های محبت‌آمیز می‌گذارند. با اعضای تیم هم رفقیم و مشکلی از این بابت ندارم.

تو خیلی زود به تیم ملی رسیدی. نگران نیستی با نیمکت‌نشینی‌های پی‌درپی پیراهن تیم ملی را از دست بدهی؟

گفتم که خدا بزرگ است و من هر روز تلاش می‌کنم تا به اهدافم برسم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/397db7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یک بازیکن آرسنال درگیر ویروس کرونا شد؟