تاریخ انتشار: 1399/04/28 20:03
کد خبر: 58893

حسرت بزرگ زیدان در رئال مادرید!

حرف چندانی برای گفتن در مورد زیدان نمانده؛ بدون شک یکی از بزرگترین چهره های تاریخ فوتبال.

حرف چندانی برای گفتن در مورد زیدان نمانده؛ بدون شک یکی از بزرگترین چهره های تاریخ فوتبال. در این گزارش قصد داریم در رابطه با شش موردی صحبت کنیم که شما ممکن است در مورد زیدان ندانید، از آمار قابل توجه فتح جام به عنوان سرمربی رئال مادرید گرفته تا بازی در مستند تلویزیونی مربوط به خود زیزو.

1. زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید در هر 19 مسابقه به طور متوسط ​​یک عنوان کسب کرده است.

تنها یک حسرت بزرگ در کارنامه زیدان در رئال!

عنوان قهرمانی لالیگا این فصل، یازدهمین قهرمانی زین الدین زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید تنها در سه فصل و نیم فصل است؛ رقمی که تقریبا به معنای فتح یک جام هر 19 بازی یک بار. همچنین او هنوز طعم حذف در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا را نچشیده و تنها کسی است که سه فصل پیاپی به قهرمانی در لیگ قهرمانان دست یافته است. اما علیرغم همه این موارد هیچ چیزی زیدان مانند فتح لالیگا نیست، زیرا او این پنجشنبه بعد از قطعی شدن قهرمانی گفت: "لیگ قهرمانان، لیگ قهرمانان است، اما این عنوان من را خوشحال تر می کند، زیرا لالیگا اهمیت زیادی دارد."

2. زیدان اولین سرمربی فرانسوی رئال مادرید است

تنها یک حسرت بزرگ در کارنامه زیدان در رئال!

رئال مادرید در طول ادوار بازیکنان فرانسوی زیادی داشته و آنها از 16 کشور مختلف نیز سرمربی انتخاب کرده اند. اما زیدان اولین سرمربی فرانسوی بوده که روی نیمکت رئال مادرید حضور یافته گرفته. زیدان اولین بار در ژانویه سال 2016 این سمت را بر عهده گرفت و تا ماه مه 2018 در این پست باقی ماند و در ادامه مجددا در مارس 2019 به عنوان سرمربی رئال مادرید انتخاب شد. با در نظر عنوان لالیگا در این فصل، زیدان در حال حاضر موفق به کسب 11 جام در این سمت شده است.

3. زیدان فقط موفق به فتح یک جام نشده

تنها یک حسرت بزرگ در کارنامه زیدان در رئال!

زیدان تقریبا تمام عناوین ممکن در فوتبال را کسب کرده، از جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا گرفته تا توپ طلا و انبوهی از عناوین داخلی. اما زیدان در کوپا دل ری چه به عنوان بازیکن و چه سرمربی هنوز به قهرمانی نرسیده است. او در کوپا دل ری 2014 به عنوان دستیار کارلو آنچلوتی به جام دست یافت، اما تاکنون هنوز در جام حذفی اسپانیا به عنوان سرمربی موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده است.

4- پسران زیدان می خواهند جای پای پدر بگذراند

تنها یک حسرت بزرگ در کارنامه زیدان در رئال!

زیدان پدر چهار پسر است که همگی وارد دنیای فوتبال شده اند. انزو در حال حاضر بازیکن ذخیره آلمریا بوده و این تیم در تلاش برای صعود از دسته دوم اسپانیا می باشد. لوکا دروازه بان است و در حال حاضر به طور قرضی از رئال مادرید در راسینگ مشغول است، همچنین تئو و الیاز هنوز زیر سن قانونی بوده و در آکادمی جوانان لوس بلانکوس مشغول هستند.

5. محبوب ترین فرانسوی همه ادوار

تنها یک حسرت بزرگ در کارنامه زیدان در رئال!

در نظرسنجی سال 2004 در روزنامه مشهور و فرانسوی Le Journal du Dimanche ، زیدان به عنوان محبوب ترین فرانسوی در تمام دوران انتخاب شد. این نظرسنجی تنها محدود به ستاره های دنیای ورزش نبود، بلکه تمام چهره های عمومی را نیز در نظرمی گرفت، اما کارنامه فوق العاده زیدان باعث پیش افتادن او در مقابل سایر شخصیت های نمادین شد. زیدان در آن زمان مدعی شد که مفتخر است که فردی مهاجر توانسته در این نظرسنجی در صدر جدول قرار گیرد و او در ادامه بر اهمیت هماهنگی نژادی در فرانسه مدرن تاکید کرد.

6. زیدان ستاره مستندی بود که در مورد خودش ساخته شد

تنها یک حسرت بزرگ در کارنامه زیدان در رئال!

در سال 2006، زیدان ستاره مستند فرانسوی مربوط به خودش به نام Un Port Du 21e Siecle ("زیدان، پرتره قرن بیست و یکم"). در این نمایش بسیار منحصر به فرد، یک گروه فیلمبرداری با 17 دوربین روی ستاره فرانسوی در تمام دقایق بازی رئال مادرید برابر ویارئال در سال 2005 متمرکز شده بود. اما این تنها نقش آفرینی زیدان در دنیای سینما نبود. او همچنین در فیلم هایی مانند "گل، قسمت دو" در سال 2007 نیز بازی کرده، آنهم در کنار امثال سرخیو راموس، دیوید بکهام، تیری آنری و آستریکس در بازی های المپیک 2008.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xk9lz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



رئال مادرید به دنبال تمدید قرارداد با مرد سال جهان