تاریخ انتشار: 1399/07/21 23:41
کد خبر: 53166

حمله مربی سابق بایرن به گواردیولا و کلوپ

فلیکس ماگات مربی سابق بایرن مونیخ، موفقیت های پپ گواردیولا در بارسا و یورگن کلوپ در لیورپول را زیر سوال برد.
حمله مربی سابق بایرن به گواردیولا و کلوپ

باشگاه بارسلونا در فصل 09-2008 سه گانه قهرمانی لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان را در اولین فصل حضور پپ گواردیولا روی نیمکت این تیم به دست آورد.

آنها دو سال بعد بار دیگر قهرمان اروپا شدند و منچستریونایتد را در فینال شکست دادند تا بهترین دوران‌ تاریخ این باشگاه را رقم بزنند.

گواردیولا تابستان 2012 از بارسا جدا شد. او سپس در بایرن مونیخ نتوانست علی رغم موفقیت در بوندسلیگا به قهرمانی اروپا برسد و سه بار در نیمه نهایی برابر رئال مادرید، بارسا و اتلتیکو مادرید شکست خورد. در منچسترسیتی نیز او نتوانسته با وجود دو قهرمانی لیگ برتر، حتی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد.

پپ با بارسا فاتح 14 جام شد ولی فلیکس ماگات مربی مشهور آلمانی معتقد است که موفقیت او در باشگاه کاتالان به لطف لیونل مسی بوده است.

ماگات به اسپورت 1 گفت:« مسی قهرمان آن جام ها شد، نه گواردیولا. بدون مسی آن سیستم هرگز آنقدر برای گواردیولا موفقیت آمیز نمی شد.؛ در غیر این صورت او مدت ها قبل با بایرن مونیخ و منچستر سیتی به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست می یافت.

تیکی تاکا فقط زمانی جواب می دهد که بازیکنان تان از نظر تکنیکی برتر از حریفان باشند. برای تماشاگر، چیزی که من آن را حفظ توپ صدا می زنم، خسته کننده است و یک تیم رده بالا واقعا نیازی به آن ندارد. به عقیده من گواردیولا اغلب اوقات در تلاش برای برنده شدن در یک مسابقه شکست می خورد. تاکتیک هایش باعث می شوند تصمیمات اشتباهی بگیرد که مانع از موفقیت می شوند.»

ماگات همچنین موفقیت یورگن کلوپ در لیورپول را نیز بدون هزینه کردن باشگاه و جذب بازیکنان باکیفیت، غیرممکن می داند:« یورگن کلوپ در لیورپول موفق عمل کرده و این تیم را قهرمان انگلیس و اروپا کرد ولی این بدون پول هایی که باشگاه برای خرید بایکن هزینه کرده، ممکن نمی شد. آلیسون بکر و ویرژیل فن دایک با صرف هزینه بالا( 60 و 85 میلیون یورو) جذب شدند تا لیورپول کلوپ نقاط ضعفش برطرف شود. زمانی من به سیستمی که لیورپول کلوپ بازی می کند، سیستم ضد حمله می گفتم ولی حالا به آن گِگِن پرسینگ می گویند!»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2renqz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



بایرن به دنبال شکار ستاره بارسلونا