تاریخ انتشار: 1399/10/03 22:26
کد خبر: 47859

لیونل مسی رکورد پله را شکست

لیونل مسی با گلی که در دیدار مقابل رئال وایادولید زد، تعداد گل‌های خود برای بارسلونا را به ۶۴۴ رساند و رکورد بیشترین گل زده برای یک باشگاه را که متعلق به پله بود، شکست.
لیونل مسی رکورد پله را شکست

ستاره ۳۳ ساله آرژانتینی در آن مسابقه گل سوم تیمش را روی پاس پشت پای پِدری وارد دروازه حریف کرد. او در آن مسابقه یک پاس گل هم داد و در وقت‌های تلف شده نیز یک بار توپ را به تیر دروازه کوبید.پله، اسطوره فوتبال برزیل بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۴ توانست طی ۱۹ فصل برای باشگاه زادگاه‌اش سانتوس ۶۴۳ گل بزند.

طبیعتا شکسته شدن رکورد پله واکنش‌های زیادی در شبکه‌های مجازی به دنبال داشت. یکی از جالب‌ترین واکنش‌ها متعلق به گری لینه‌کر، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال انگلیس و مجری کنونی بخش ورزشی بی‌بی‌سی بود.لینه‌کر که هیچگاه ستایش خود از مسی را پنهان نکرده، در توییتر نوشت: "لیونل مسی گل ۶۴۴ را برای بارسلونا زد. او رکورد بیشترین گل زده برای یک باشگاه پله را را شکست. این رکوردی بود که کسی فکر نمی‌کرد شکسته شود. اما این رکورد دیگر شکسته نخواهد شد.""برای شکستن رکورد مسی، یک نفر باید به طور متوسط برای ۱۵ سال هر فصل ۴۵ گل بزند... برای یک باشگاه."

زدن ۴۳ گل در هر فصل حتی برای فوتبال محلات هم رکوردی غیرعادی محسوب می‌شود و انجام آن برای ۱۵ سال متوالی در بالاترین سطح فوتبال کاری حیرت‌انگیز است. حالا می‌توان بهتر دانست چرا خیلی‌ها در دنیای فوتبال مسی را "بازیکنی از سیاره‌ای دیگر" نامیده‌اند.مسی که اولین گل خود برای بارسا را در سال ۲۰۰۵ زده، همراه با این تیم ۱۰ بار قهرمان لالیگا و چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است. قرارداد مسی با بارسلونا فقط تا پایان فصل جاری اعتبار دارد و او از اول ژانویه می‌تواند برای خروج از بارسلونا با باشگاه‌های دیگر وارد مذاکره شود.در ماه اوت مسی به بارسا اعلام کرد که می‌خواهد باشگاه را ترک کند و گفت که طبق قراردادش می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد راهی تیمی دیگر شود. اما بارسلونا در خواست کاپیتانش را رد کرد و گفت که برای خروج باید بند فسخ ۷۰۰ میلیون یورویی را بپردازد.مسی اوایل هفته جاری گفت که این اتفاقات موجب شد "دوران خیلی بدی در تابستان" داشته باشد اما در حال حاضر روحیه خوبی دارد. عملکرد درخشان او در بازی با سه‌شنبه شب مقابل وایادولید نیز نشان داد که او بار دیگر به اوج بازگشته است. بارسلونا با این پیروزی به رتبه پنجم جدول (۲۴ امتیاز) رسید و در فاصله هشت امتیازی اتلتیکو مادرید صدرنشین قرار گرفت.

کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kq8oq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسی: حال من در بارسلونا خوب است