تاریخ انتشار: 1399/10/07 00:05
کد خبر: 47636

من و دیاباته به خاطر استراماچونی به ایران آمدیم

انتشار تصویری از هروویه میلیچ به اتفاق خانواده‌اش در کنار درخت کریسمس بهانه‌ای شد تا به مرور کارنامه‌اش پرداخته و از شرایط این روزها و روزهای اولی که به استقلال پیوست بنویسیم.
من و دیاباته به خاطر استراماچونی به ایران آمدیم

هروویه میلیچ با چهره‌ای شبیه لیونل مسی و کاشته ۳ امتیازی زیبایی که به تیم ماشین‌سازی تبریز زد بار دیگر ثابت کرد فرق بین یک بازیکن با سابقه حضور در سری A با بازیکنان دیگر شاغل در لیگ‌مان در چه ریزه‌کاری‌هایی است. او که از وقتی برای استقلال به میدان رفت فاصله‌اش با میلاد زکی‌پور را به وضوح نشان داد، اینقدر برای خودش در این تیم جا باز کرد که میلاد زکی‌پور که جزو متعصب‌های تیم استقلال به حساب می‌آمد، قید بازی در این تیم را زده و راهی گل‌گهر سیرجان شد تا بیشتر بازی کند. انتشار تصویری از هروویه میلیچ به اتفاق خانواده‌اش در یکی از پاساژهای لاکچری تهران کنار درخت کریسمس در آستانه فرا رسیدن سال نو میلادی بهانه‌ای شد تا به مرور کارنامه‌اش پرداخته و از شرایط این روزها و روزهای اولی که به استقلال پیوست بنویسیم. او هنوز هم بابت یکسری مسائل ابراز تأسف می‌کند.

میلیچ در فهرست سیاه فدراسیون کرواسی
میلیچ متولد ۱۰ می ‌۱۹۸۹ در شهر اوسیک (‌Osijek) کرواسی است، یکی از مناطق صنعتی این کشور که در نزدیکی مرز اسلوونی قرار دارد که در زمان حمله صرب‌ها به رهبری اسلوبودان میلوشوویچ از کرواسی به سمت ونیتاس گریخت و همواره به این خاطر نسبت به حضور وی در تیم ملی گارد داشته‌اند و به نوعی در فهرست سیاه تیم ملی قرار داشته است. به همین خاطر وی با توجه به حضور در لیگ فوتبال ایتالیا تنها ۹ بازی ملی در کارنامه دارد.

در سوئد شناخته شد
میلیچ فوتبال خود را در تیم‌های پایه اوسیک و بعد هایدوک اشپیلت پشت‌ سر گذاشت. نخستین قرارداد حرفه‌ای این دفاع چپ، سال ۲۰۰۸ با تیم هایدوک اشپیلت بود، ولی در آن سال وی تنها سه بازی انجام داد. میلیچ در ۲۰ سالگی به تیم یورگاردن سوئد پیوست و در ۲ فصل بازی برای این تیم آمار ۴۱ بازی و ۴ گل را ثبت کرد تا شناخته شود. به دنبال بازگشت به فوتبال کرواسی وی با تیم ایسترا این کشور قرارداد بست و در ۶۱ بازی ۲ بار موفق به گلزنی برای این تیم شد.

دو فصل به روسیه رفت
در تابستان سال ۲۰۱۳ میلیچ با قراردادی ۲ ساله به روستوف پیوست و در ۶۱ بازی ۵ بار هم برای این تیم گلزنی کرد. میلیچ در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ بار دیگر به هایدوک اشپیلت برگشت و در ۳۵ بازی پنج پاس گل و یک گل به نام خود به ثبت رساند.

ورود به سرزمین چکمه‌ای
فیورنتینا ایتالیا تیم بعدی میلیچ بود. وی در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ در سری A ایتالیا و لیگ اروپا با پیراهن بنفش‌پوشان فلورانس ۲۳ بار به زمین رفت و چهار پاس گل ارسال کرد.

بازی در یونان و بازگشت به ایتالیا
میلیچ در نقل و انتقالات تابستانه ۲۰۱۷ به المپیاکوس، قهرمان سوپرلیگ یونان پیوست، ولی تنها ۴ بازی برای این تیم انجام داد و در ژانویه ۲۰۱۸ به ایتالیا برگشت تا این بار پیراهن ناپولی را بپوشد، ولی به علت آسیب‌دیدگی حتی یک بازی هم برای ناپلی‌ها نکرد. در آخر در تابستان فصل ۲۰۱۹- ۲۰۱۸ از ناپولی جدا شد و برای نیم‌فصل بدون تیم بود تا در آخر به کروتونه پیوست.

میلیچ رودرروی مسی
هروویه میلیچ که چهره‌ای بسیار شبیه لیونل مسی دارد در ترکیب تیم ملی کشورش روبه‌روی مسی هم به میدان رفته است. میلیچ بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ سابقه انجام ۶ بازی ملی را هم در کارنامه دارد که برابر تیم‌های آرژانتین، پرتغال، سوئیس، کره‌ جنوبی، مالت و لیختن اشتاین بود. در بازی دوستانه برابر آرژانتین او ۹۰ دقیقه برابر لیونل مسی و هیگواین و دی‌ماریا و دیگر ستاره‌های آلبی‌سلسته قرار گرفت و در پایان با نتیجه ۲ بر یک بازنده شدند.

ورود پردردسر به ایران
حضور هروویه میلیچ در باشگاه استقلال به ابتدای فصل نوزدهم لیگ برتر برمی‌گردد. او به پیشنهاد آندره‌آ استراماچونی به همراه شیخ دیاباته به ایران آمدند که البته فراموش نکرده‌ایم در بدو ورود او با ناهماهنگی روابط عمومی وقت باشگاه (حامد حاجیلو) مجوز ورود به خاک ایران را نگرفت و دوباره به صورت موقت به دبی برگشت تا پس از ۴۸ ساعت به تهران بیاید.

میلیچ: به خاطر استرا آمدیم
هروویه میلیچ که شناخت کاملی از آندره‌آ استراماچونی داشت به پیشنهاد او به ایران آمد. به یاد داریم در مصاحبه‌ای در همین باره گفت: «من و شیخ دیاباته به خاطر استراماچونی به ایران آمدیم ولی او خودش پس از چند ماه با ‌بندی که در قراردادش داشت آن را فسخ کرد و از ایران رفت و در نهایت ما چون قرارداد داشتیم ماندیم و هنوز هم برای استقلال بازی می‌کنیم».

از زندگی در ایران راضی است
یکی از دلایل رضایتمندی میلیچ از زندگی در تهران این بود که در اواخر تابستان سال جاری پس از مشورت با خانواده‌اش تصمیم گرفت آنها را به ایران آورده و همگی در کنار یکدیگر زندگی کنند. او این روزها با ابراز رضایت از شرایط زندگی در تهران این موضوع را به اطلاع کادر فنی و مدیریتی باشگاه هم رسانده و قصد دارد قراردادش را هم تمدید کند. اخبار رسیده از باشگاه استقلال مشخص می‌کند که او از خانه‌ای که برای اقامتش در تهران در نظر گرفته شده هم راضی است.

تلاش برای قهرمانی
میلیچ که حالا گاهی همراه پسرش به تمرینات تیم استقلال می‌رود این قول را به پسرش داده که در تیم استقلال تلاش کند تا در این فصل همراه با این تیم قهرمانی لیگ برتر ایران را کسب کند. او مردی بسیار خانواده‌دوست است و البته در تهران با تعدادی از کروات‌های مقیم کشورمان هم ارتباط دارد و گاهی رفت ‌و آمد هم می‌کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lypke

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسی بازهم به گواردیولا چراغ سبز نشان داد